• Miis1

gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla

Hej allihopa!
    Hoppar in i tråden, har BF 30 november - vårt första barn.
    Bor i Trollhättan sen ca 5 år tillbaka, har bott i Uddevalla tidigare. :)
    Roligt att så många häromkring väntar oxå!

• Miis1

Var det nån mer förresten som ska ha nu i vinter och bor i Trollhättan?

• Miis1
    Ea78 skrev 2008-08-27 07:59:13 följande:
    Jag ska ha i Mars och bor i Källstorp i Trollhättan.
    Aha, kul! Det är ju inte så långt emellan.
    Kikade i ditt galleri, sån fin vovve ni har! Ljus schäfer eller blandras? *nyfiken* Vi har en schäfertik & en goldentik.
  • Miis1

Ea78 skrev 2008-08-31 11:52:55 följande:

Pascal var en vit schäfer men lever tyvärr inte längre Var bor du?
    Har inte vart inne här på ett tag, läste ikapp lite nu..
    Åh vad tråkigt att höra om vovven..
    Jag bor i Skoftebyn, nära slussarna. Vart bor du, minns inte om jag läst det nånstans..?

mamma 3: Såg att du frågat om var man kan köpa mammakläder häromkring. Butiken "I Väntans Tider" finns tyvärr inte kvar längre. Däremot Exit på Överby har en del fina kläder, finns även Exit i stan men de har bara barnkläder (undantaget nu, då en del av rean på mammakläder e flyttat dit - dom ska flytta den butiken till Överby om jag fattat det hela rätt.. ). H&M har ju oxå en del, där har jag nog handlat det mesta av mina mammakläder.

Koocachoo: Sugen jag blev på Ullared nu..! Har varit där för några veckor sen, och ska dit igen om tre veckor, så jag får tyvärr lugna mig lite..
  • Miis1
    momto5 skrev 2008-09-06 22:12:51 följande:
    Miss1: Tack,tack Får kika där då.Vi har H&M här..med dom slutade med mammakläder lagom tills jag väntade första barnet..Sen slutade Kappahl tills jag väntade nr. 2..P.O.P laner sin butik här när jag väntade 3 :an..och så nu..med nr. 4..travar jag in på Lindex..och då säger dom att nej..alla Lindex affärer har slutat med gravidkläder ..What? Är dom inte kloka Exit finns..och där har jag hittat lite..Får kika i Trollhättan v. 39 då
    *s* Men hallå, vilken otur! Jaa man kan ju undra vad dom håller på med, vart har dom tänkt att man ska handla alla sina kläder?? Men H&M på Överby har iaf kvar mammaavdelningen (än så länge, vem vet..) och Exit då. Så väldans mycket finns ju inte, men hoppas du hittar nåt iaf! *önskar lycka till*
  • Miis1

Mja.. Det mesta var rätt! Två hus är det där de flesta affärerna ligger, det ena bygger de om ja. Finns inget IKEA däremot (tyvärr).. Ligger vid Stallbackabron ifall det hjälper något..

• Miis1
    momto5 skrev 2008-09-06 23:23:13 följande:
    Miis1: *Fnissar* ok..ligger ngt stort där bakom Och i det huset där dom bygger om..är det en maskeradaffär typ..direkt in till vänster..och sen en trappa upp..?Var inne på din sida,grattis till den superfina magen!Är helt avis på dig som får din bebis så snart ju Lycka till
    Stämmer precis! *heja mamma 3* Var där idag faktiskt, och dom bygger & flyttar om hej vilt.. Så när du kommer dit om ett par veckor så kanske det ser helt annorlunda ut..
    Tack!! Måste sätta in lite fler bilder, magen växer ju massvis.. :) Ja det närmar sig verkligen, och vips så e det mars oxå!

Ang. såna där Belly Belt så köpte jag faktiskt ett tvåpack såna idag på H&M! Ett svart & ett vitt, onesize, 129 kr. Letade lite igår på nätet efter ett sånt, vill gärna dölja mitt "snygga" bäckenbälte, och det fyllde ju den funktionen, + att det var snyggt & bekvämt. *tycka* Rekommenderas varmt!
  • Miis1

mamma 3: Glömde ju skriva - kikade in på din sida, en sån himla fin presentation du har! Belv ju alldeles rörd av dom fina raderna..

• Miis1
    momto5 skrev 2008-09-07 19:15:10 följande:
    Svar på #110*Ler* Mm..himla duktig är jag.. Åh,så dom finns på h&m? Ska kika där då Måste uppdatera med nya bilder i min pres känner jag..Kul att du gillade texten,tack vännen  Jo,Mars kommer ju så småningom också Bor du i Trollhättan? Uppvuxen där osv?
    Jaa jätteduktig! :)
    Ja tiden rullar ju på så himla fort, helt otroligt..! Fast det vet väl du redan som har barn sen tidigare.
    Vi har bott i Thn sen snart fem år tillbaka, men uppvuxen är jag i Uddevalla, flyttade dit när jag var åtta - bodde innan dess i Vänersborg. Född är jag i Norge, men vi flyttade till Sverige när jag var tre år. Oj *s* lite rörigt låter det..
    Skulle du hit på besök eller så bara, eller är det flytt på g?
  • Miis1

Aha då är jag med.
    Ja det förstår jag, har man inte setts på ett tag så.. Det går ju undan nu tycker jag!
    Ja här på Västkusten är det himla fint. :)

Har förresten nya bilder på magen i galleriet, kika den som vill.

• Miis1

Åh nu blev jag ju lite shoppingsugen igen.. Var på Överby idag, Exit hade fått in jackan jag gått och väntat på! *jippie* Skitsnygg var den, och hänger nu här hemma..

norsiie: Välkommen! Vad har du för BF? *nyfiken*

nappapiri: Välkommen du oxå!

• Miis1

Hej allihopa!

Jättelängesen jag var här inne, har nog missat massor..! Hade iaf missat denna lista, så jag lägger till mig nu. Kul förrsten!

Trollhättan:
    Catrin 24 år väntar mitt andra barn BF 21 Oktober
    Elisabeth 30 år väntar vårt andra barn BF 15 mars
    Miis1 (Maria) 28 år, väntar vårt första barn, BF 30 november

Vänersborg:
    KayScarpetta (Frida) 27 år, väntar första barnet, BF 5 maj

Uddevalla:
    Nora 21 år, väntar första barnet BF 15 december
    Therese, 26 år väntar första bebben, BF 27 februari
    Min son å ja, Väntar mitt andra barn. BF 8:e November
    kvilleshopp(christine 22år )väntar första barnet. BF 5 december
    Till, 24 år väntar första barnet. BF 27 maj
    Mysfiabus, 37 år väntar tredje barnet. BF 14 feb.

Vargön:
    Koocachoo, 30 år, väntar mitt andra barn, BF 1 December
    Esa (Therese) 29 år, väntar första barnet, BF 25 Februari
    Fry(Tanja) 28 år, väntar 3:e barnet,BF 31 Januari

• Miis1
    KvillesHopp skrev 2008-10-11 23:09:27 följande:
    tillbaka från ullared nu phuuu vad dyrt det blev. men såå mycket som det fanns. tyvär inte så mycket baby kläder som jag hade önskat men lite fanns det. fick köpt några byxor och en body.
    Hihi ja Ullared är ju alltid roligt! Och massor hittar man.. Håller med om kläderna - inte mycket man kan handla, speciellt inte om man inte vet om det är en kille eller tjej där inne.. Men men, kul är det iaf!

Är det nån här inne som går på mmmavattengympan i Vbg på tisdagar? *nyfiken* Jag började i tisdags, tänkte om det var någon mer.
  • Miis1
    tebe skrev 2008-10-18 23:22:40 följande:
    har en svag känsla av att det blir en pojk. men har bara kommit på tjej namn. det står helt stilla när det gäller pojknamn. men så länge det blir ett frisk barn så spelar det ingen roll.är nog extra inne på att så länge det är frisk så är jag nöjd. trodde jag skulle få åka till förlossningen igår kväll. förvärkar som inte var av denna värld. alla trodde att det var dags igår även förlossningen. men efter 2timmars värk hadde jag lugnat mig och det försvann. men rädslan över att barnet kanske inte mår bra finns endå kvar. skall till min BM på måndag så skall berätta för henne. hoppas verkligen att det inte är något fel på lillen.långt svar på en enkel fråga, lite typsikt mig *ler*
    Oj, vilken tur att det lugnade sig! Vilken vecka är du i? Skönt att du ska till BM imorgon då, är ju alltid skönt att få prata av sig lite och få bekräftat att allt är ok.
  • Miis1

KvillesHopp & Esa:

Japp det är mammavattengympa som är på Vänerparken i Vänersborg, i den varma rehabbassängen (34 grader - skööönt). SÅ himla härligt bara att komma i det varma vattnet, min bebis blir alldeles vild & sparkar för fullt när vi går i. :) Jättekul att träffa massa andra gravida (vi är 13 st) och himla skönt att röra på sig så skonsamt. Denna veckan har jag haft massa foglossning, men gick ändå dit och körde igår, och det gick riktigt bra. Man gör ju precis i den grad man själv väljer.
    Efter passet är det avslappning, behöver jag säga att det är ljuvligt.. :)
    Jättebra oxå att det är en barnmorska som håller i passen, så vet man att man inte gör nåt farligt, + man gör olika bäckenövningar för att träna inför förlossningen osv. :)
    300 kr kostar det för 5 gånger, tror att man kan vara med flera gånger ifall det finns plats. :)

Aha, finns det på Hallevi oxå alltså? Är det oxå i varm bassäng (typ rehab)?

• Miis1
    Fry skrev 2008-10-23 15:07:36 följande:
    Jag tror inte det finns ngt sånt på hallevi,om jag inte e ute o cyklar helt..De har iaf inget rehab bad..ganska kallt måste jag säga elr så e jag känslig.. I vbg e det ju varmare i den stora bassängen...känns det som iaf..Vart ringer man om man vill fråga om badet i vbg?
    Aha ok vad synd, att det är så varmt i vattnet är ju liksom pricken ver i:t..
    Fast denna bassängen är ÄNNU varmare än den vanliga stora i Vbg!
    Jag fick reda på detta genom att jag såg en lapp hos vår BM (går på Maria Albert här i Thn). Vet inte vart du bor/går, men kanske dom vet där oxå. Annars kan du säkert ringa och höra med dom här i Thn, 0520-472400. *känner mig som en försäljare* ;)

Smurfelina: Det är ju annars inte så långt från Ua till Vbg.. :) I vår grupp är det blandat från Trollhättan & Vänersborg, så säkert kan man vara med även om man bor i Uddevalla. Skulle jag tro iaf. :)

Fry: Nej min BM sa att man ska undvika hopp öer huvud taget, så det kanske du ska låta bli. Speciellt om du får ont av dom..
Svar på tråden gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla