Inlägg från: Forellen |Visa alla inlägg
  • Forellen

Var kan jag hitta ställen som säljer dopgåvor eller minnesgåvor till gästerna på vår dotters dop?

Vi har inte tänkt ge något till våra gäster, vi tänker sitta och ta emot gåvor till vår son istället!!
    Har aldrig varit på något dop där man ger gåvor till gästerna, det är väl bebisen man ska hylla, inte gästerna?

• Forellen

Det kanske finns den traditionen också, men jag har aldrig varit med om att man får presenter och jag har varit på en hel del dop. Vi ska ha dop under midsommarhelgen och har bara tänkt erbjuda våra gäster mat och fika. Känner inte heller att jag vill lägga ut någon förmögenhet på dopet.
    Personligen tycker jag bara att det är jobbigt med allt krimskrams man får överallt, man vet liksom inte var man ska göra av det när man kommer hem och det slutar med att det ligger i en låda och samlar damm. Men vill du ge presenter så försök att göra dem personliga - kanske ett hand/fotavtryck eller något åt det hållet så att det betyder nåt för gästerna.

Svar på tråden Var kan jag hitta ställen som säljer dopgåvor eller minnesgåvor till gästerna på vår dotters dop?