• c0ol

Om man köper en ny mobil

Köper du en mobil som är bunden till tele2 så får du ju ett till abonnemang, om du sen inte vill använda det men fortfarande betala på det så kan du mycket väl stoppa i ett annat tele2 abonnemang, men varför inte bara förlänga det du har idag så slipper du kostnad för två?

• c0ol

Säg inte det, jag fick ca 500:- rabatt av affären så min telefon blev 600:- billigare med bundet abb än om jag köpt det kontant, för jag skulle vilket fall som ha ett abb.

Pappatilltwins skrev 2008-07-23 14:05:17 följande:
    Numera så är det sällan man hittar telefoner med abonnemang som blir billigare än att köpa den löst.Jag har själv haft en k850i och den har grymt dålig kamera om man jämför med deras äldre modell k810i (även om den har färr megapixlar) Så den sålde jag direkt.
  • c0ol

Visst köp då en obunden, grejjen med bunden är ju att du binder den till operatören med ett abonnemang.

KristenTjej84 skrev 2008-07-23 13:46:46 följande:
    Nu är jag väldigt förvirrad!Går det inte att köpa en ny mobil,dit tele2 simkortet passar in, utan att få med ett nytt tele2 abonnemang?
  • c0ol

Ja de flesta gör så och behöver man inte ett abonnemang så är det ju dumt att köpa en telefon med ett sånt, då blir det så klart dyrare

Pappatilltwins skrev 2008-07-23 15:44:44 följande:
    Ja, om man räknar som du kan man absolut få en "billigare" telefon. För en krona.Men de flesta räknar nog totala priset inkl abonnemangskostnaden.
Svar på tråden Om man köper en ny mobil