• tantgrön

Ni utan ÄL....

Ja ni andra som jag, utan egen ÄL.. hur räknar ni, jag och min partner har haft oskyddat sex i typ 2 år men eftersom jag inte har nån ÄL så har jag ju inte haft en chans att bli gravid, vi började försöka på rigtigt för ganska precis ett år sen, och började med pergo i januari...jag har fortfarande inte haft en ända ÄL. som jag känner så har vi ju fortfarande inte försökt en ända gång eftersom det tekniskt inte är möjligt att bli gravid utan ÄL, men å andra sidan har vi kämpat och försökt i ett år... hur tänker ni andra kring det här? många säger ju att det kan ta upp till ett år att bli gravid (12 försök) men jag är ju inte äns på första känns lite segt..

• Svar på tråden Ni utan ÄL....
  • Moonstone

jepp - och det SKA fungera!!!

• Sissela

Hej! har du provat att gå tillen homopat. vi försökte i ett och ett halvt år.Började sen hos en homopat och fick rätt medecin hade ingen ägglossning innan sen fick jag rejäla ägglossniingar och det tog sig på andra försöket. Vill så gärna hjälpa till vet hur otroligt jobbigt det var innan man fick det dät plusset . Min homopat har hjälpt flera stycken, det är underbart att det finns hjälp på naturlig väg. Kram och Lycka till!

• Nalle Majan

Hej!

Jag tror inte jag heller har ÄL. Hur vet ni att ni inte har det?

Menset kom aldrig igång riktigt efter jag slutatde med minipillrerna för ett åre sen...

• Nalle Majan

jag är så ledsen för att jag inte får ett knyte till...

• Moonstone

Nalle Majan skrev 2008-08-01 13:22:31 följande:

Hej!Jag tror inte jag heller har ÄL. Hur vet ni att ni inte har det?Menset kom aldrig igång riktigt efter jag slutatde med minipillrerna för ett åre sen...
    Jag vet av den enkla anledningen att jag inte har mens
  • Nalle Majan

ok moonstone

då är det nog där felet är. jag har inte mens i perioder och ibland har jag mens, typ varannan månad ibland inget ibland 2 gånger i rad... oregelbunden mens kanske det kallas? vad gör man åt det?

• Theréze

Jag har haft turen att få hjälp av fertilitetsenheten utan att egentligen ens ha försökt ett år. Så här ser min historia ut.
    Aug -07 Slutade med p-piller
    Sep -07 Hade första mensen efter pillerstopp
    Okt -07 GRAVID! =)
    Dec -07 Konstaterat MA
    Jan -08 Skrapning efter MA
    April -08 Fick käka en medicin som skulle ge mig mens eftersom den försvann efter skrapningen. Tror mensen hette Provera eller nåt sånt.
    Maj -08 Fick mens av medicinen, men bara en gång och ägglossningen satte inte igång.
    Juni -08 Fick Pergotime utskrivet av KK och en remiss till fertilitetsenheten som kollade så att jag verkligen fick ägglossning av Pergotime
    Juli -08 Gravid
    Aug -08 Återbesök hos fertilitetsenheten för vul. Fick se hjärtat slå i vecka 8+5 igår.

Jag tycker absolut att du ska tjata dig till mer hjälp än vad du fått om det inte är så att de erbjuder dig det. Jag tycker ni har försökt i två år redan!

Om jag inte fått ägglossning av Pergotime hade jag fått höja dosen och sedan komma in för kontroll igen. Hade jag fått ägglossning men inte blivit gravid hade jag fått käka Pergotime någon mer månad, och hade inte det fungerat hade jag fått hjälp med andra metoder (vilka vi inte hunnit diskutera än eftersom allt gick bra). Jag är supernöjd med hjälpen jag fått.

• villhafler

vad fick du för något hos homeopaten för tabletter?

Svar på tråden Ni utan ÄL....