• snuttP

kejsarsnitt VS vaginalt?

jag började föda ettan vaginalt, allt skulle enl. mig gå toppen. Men det slutade med urakut snitt. Med tvåan totalvägrade jag föda vaginalt. Jag ville helt enkelt inte. Ville inte att det skulle sluta med urakut snitt, ville inte förstöra ytterliggare en del av kroppen. Ville inte riskera andra barnets liv så som dom riskerade mitt första barns liv.

• snuttP

Jag måste bara få skriva till dig. Jag hade det ungefär så som du säger. Sen när jag väl satt där så fick jag inte välja. Då va det en jäkla kamp. Kolla om du kanske kan få träffa din läkare tidigare, så du har lite tid på dig att kämpa vidare fall läkaren är på fel humör.

MiaLau skrev 2008-07-24 00:11:00 följande:
    Cia o krabaten skrev 2008-07-23 19:44:07 följande:
    ja. men å andra sidan kan man inte vara säker på deras ord =) men jag SKA HA KEJSARSNITT! thats it!
  • snuttP

Jag fick inte mitt snitt lätt. Fick kämpa mig blå! Tror det kvittar om din BM skriver in i din journal att du önskar föda med snitt, är ju alltid en läkare som bestämmer. Så mitt råd. Se till att få träffa en så tidigt som möjligt, så du slipper kämpa i slutet.

Svar på tråden kejsarsnitt VS vaginalt?