Problem med sköldkörteln? Del 10
Ja jag fick lite "fiskögon" när jag var som säms men dat har gått tillbax alltihopp.
Ja jag fick lite "fiskögon" när jag var som säms men dat har gått tillbax alltihopp.
Saki: Ska försöka fatta mig kort Operationen är det bästa jag gjort måde så mycket bättre efteråt.
Operationen isig gick jätte bra var lite öm om halsen i en vecka eller så sen var det som en förkylning som satt sig i halsen & på stämbanden i några veckaor men sen var allt i sin årdning igen tyvärr hade jag oturen att ha en krop som inte ville ställa in levaxin dosen rätt efter operationen så det tog sin tid men det är fortfarande värt det skulle inte vilja få återfall å må så dåligt som jag gjorde.
Det bästa är ju om man tar det vid någorlunda samma tid men jag kommer aldrig ihåg det så det kan bli när som helst under en dag och det har funkat hitills
Solskensbullen: Ja vikten brukar stabilisera sig när man har opererat sig & fått rätt dosering på levaxinet men tyvärr kan den åka lite bergodalbana innan dess. Se till att prata med någon om att du mår dåligt det kan vara extremt jobbigt att inte ha någon att prata med om det hela.
Tror nog inte det är någon fara om man äter kalktabletter för att kompletera något som saknas det är nog värre om man äter och redan har bra produktion alltså får en över dos, Inget preparat är ju bra i förhöga doser.
Det brukar oftst gå väldigt bra med bikörtlarna i bland kan det vara så att läkaren måste vara där o flyta på dem lite å då kan det bli lite underpruduktion men den brukar åtehämta sig väldigt fort. Men vist fins risken att även någon av de måste tas bort för att de siter dumt men läkarna är riktigt duktiga så oroadig inte i onödan.
Urs vad jag kände igen mig in & ut på sjukhus ingen hjälp & ingen som lysnade.
Man måste helt enkelt ha tur att träffa rätt läkare för att få hjälp så är det bara jag är så glad att jag själv lyckades läsa mig till att det var Giftstruma jag hade så att jag kunde kräva hjälp men så hjälpte det ju även att när jag forskat i ämnet fick reda på att många av mina släktingar haft det med.
Pucko Buffy: Mår väll just nu ok lite trött men det är nog mest själv förvållat med sena nätter och en son som vaknar tidigt
Det enda jag igentligen kan klaga över är väll att jag saknar motivation till att göra något ingenting käns roligt inte ens det jag brukar tycka är kul är väll i någon höst dep kanske.
Leo har hunit bli 6 månader tiden går så fort så.
Han är min sol nu när den saknas ute utan honom vet jag inte riktigt vad jag tagit mig till han får mig liksom att glöma att man inte mår 100 vist gubben bidrar ju han med men Leo är något specielt.
Jag håller tummarna för dig & alla andra så klart att ni precis som jag kan få fason på det hela & de om vill kan få börja bebis verkstaden för det kan jag säga det är underbart med en liten knodd.
Nä inte ser jag fram i mor vintern jag heller vist jag gillar vinter men det blir ju aldrig ordentlig vinter untan något halvdant med massa blask & rengn o det gillar jag inte vill ha halvmeter snö och -5 & sol då är jag super nöjd
Pucko Buffy skrev 2008-08-19 15:31:19 följande:
%½ eller 6 veckor spelar nog ingen större roll men kolla upp innan ni försöker för som sakt dåliga vädern är inte bra och det är mycket svårare att få rätt dos om man inte fått årdning på det innan man blir gravid.