Inlägg från: 3barnsmor35 |Visa alla inlägg
  • 3barnsmor35

Problem med sköldkörteln? Del 10

Frosk skrev 2008-07-28 18:12:50 följande:
    Hej, kastar mig in med en fråga här. Hoppas det är ok.Är det någon som vet om man kan ha förstorad sköldkörtel utan att det är något fel på den?
    Det har jag svårt att tro, den blir nog inte förstorad utan anledning...
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • 3barnsmor35

Jag får det också, svettas så det bara sprutar. På riktigt! Det stänker om mig :-/
    Men nu väntar jag på att Levaxinet ska kicka in igen, har ju haft uppehåll 5 veckor.

• 3barnsmor35

Jag har också fått höra att jag "nog har diabetes", men det var det ju inte.

• 3barnsmor35

Blombukett,
    Vad skönt!
    kram

• 3barnsmor35
    kev2004 skrev 2008-08-08 15:28:47 följande:
    Ställde mig på vågen idag och jag har gått upp 3 kg sen jag började med thacapzol, äter fortfarande inte full dos av levaxinet än... kan tänka mig att gå upp max 2 kilo till inte mer så nu är det väl bara till att börja träna antar jag
    Förstår att det kanske känns mkt med 3 kg om man är smal, men jag som fick hypo gick upp 60 kg
  • 3barnsmor35

Jag gick ner 25 kg som antagligen var "grav-kilon" men sen tog det tvärstopp. När jag justerade dosen i höstas gick jag ner 6 kg, sen har det inte hänt ngt.

• 3barnsmor35
    3fraimsdotter skrev 2008-08-10 22:52:42 följande:
    Åh! Andra sköldpaddor! Va kul! Eller inte egentligen men det är så skönt att prata med andra som begriper hur det är! Jag har förmodligen varit sjuk i åratal men varit en sådan som pendlat mellan hyper och hypo innan sköldkörteln till slut lade ner arbetet. Ingen trodde på mig när jag försökte förklara att jag inte hade bulimi och omväxlande hetsåt och svalt, utan att jag pendlade kraftigt i vikt utan att jag själv ändrade något. Jag visste inget om thyroideasjukdomar då heller och uppfattade inte de andra symptomen som jag vet om idag. Man tror ju bara att man är sån. Alla har det väl som jag, eller?Jag har inte gått upp några 60 kilo men väl 25. Gick totalt in i väggen i höstas efter två år av viktuppgång och extrem trötthet utan att veta varför men fick till slut veta att jag hade hypo. Jag bara sov och tappade håret (i tussar!!! och halva mina ögonbryn försvann), frös så jag skakade tänderna och vikten ramlade iväg 8 kg på nolltid trots att jag knappt åt något. Fick också en rejäl bulle på halsen. Har börjat få ordning på mina värden och börjat orka med livet igen och motionera. Jag hoppas att jag ska kunna få tillbaka mitt liv (och något som liknar min gamla kropp) allt eftersom.Det var så länge sedan jag orkade med något alls utan att uppbåda all viljekraft jag hade så nu när värdena gått ner och kroppen börjat vänja sig vid att börja fungera mer normalt känns det helt konstigt att ORKA! Jag blir tom rastlös emellanåt! Och tänk så magiskt att vakna pigg!Fast jag måste vara försiktig. Det funkar inte att slarva med sömnen och jag måste säga nej till mycket ännu, annars går jag i däck igen och bara sover i ett dygn eller så.Men dock! Ljuset i tunneln var inget tåg!
    Välkommen hit!
    Just det med tröttheten är jättejobbigt tycker jag, känns som man kan sova bort hela livet, tuppa av rakt upp o ner.
  • 3barnsmor35
    3fraimsdotter skrev 2008-08-18 08:50:03 följande:
    Det är en gammal god tradition att skita i patienten. De vet ingenting, det är bara Gud Fader Själv i vita rocken som vet allt och kan allt.Även när han har fel.
    Amen! Man måste fan tvinga sig till vård känns det som...
  • 3barnsmor35

Nu närmar jag mig äl och skulle vilja försöka men jag har bara ätit Levaxinet i 5.5 vecka - vad tror ni, ska jag lämna prover o se vad de säger eller avvakta tills det verkligen gått 6 veckor?

• 3barnsmor35

På onsdag ska jag lämna prover, ni kan väl hålla tummar o tår för att värdena är bra? Jag har ägglossning i helgen

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10