Inlägg från: lunaria |Visa alla inlägg
  • lunaria

Problem med sköldkörteln? Del 10

3fraimsdotter: ojdå nu blev det nog lite missförstånd. har "bara" giftstruma, men inga knölar...

smultronsmulan: Blir så förbannad när jag läser om din situation. på mig har inget synts (förrän nu) för jag blev smal så folk fattar inte att man är sjuk. folk tycker man är så snygg??!!. förstår att det är t.o.m jobbigare om man då blir tjock lixom för det är så mycket fördommar idag om det. jag som alltid stigit upp klockan 6 på morgonen kämpar för att stiga upp varje dag. vissa dar är lite lättare för tröttheten pendlar så enormt men ändå..och sen sitter jag som en zombie med min son. det folk inte fattar är just att man har en sjukdom. den syns inte och då existerar den inte. min pappa sa en dag i telefon att jag låter frisk??!! har nästan slutat svara i telefon oxå...

jag börjar fundera på om nå't är allvarligt fel med mina värden. varje gång jag reser mig blir jag varm och yr. vad kan det bero på?? skulle önska att mitt provresultat snart kunde komma i brevlådan...

• lunaria

Ja alltså läkarna på endokrinologen har jag noll respekt för. men min läkare har iaf sett lika ovetande ut som han verkligen har varit om allt. fick inga vettiga svar från honom alls. har fått en ny läkare, men efter förra samtalet får jag bara detta skriftliga svaret hem i väntan på att få tid till operationen...är så himla svårt att ringa för mig pga att jag har läkarfobi. blir svettig så fort jag tänker på läkare så därför hittar jag en massa ursäkter till att inte ringa även om jag just nu undrar varför jag mår så dåligt fastän mina värden egentligen borde vara bra...

NinnaBus: du har rätt att kräva dina journaler. då får du ju verkligen se om din läkare har berättat allt för dig, eller hur??. det låter helt knäppt att bota dina symptom med antidepressiva. kan ju inte vara bra om man inte har depression lixom!!

• lunaria
    Solskensbullen skrev 2008-08-14 12:55:46 följande:
    Oj oj, var bara tvungen att hoppa in här och skriva att jag ska träffa Kirurgen om 1 tim...är helt hispig. Undrar vad som skall komma. Ska tvinga han att ta prover på mig, har ju inte gjort det på över 3 mån nu. Hoppas allt går vägen...tänk på mig!
    har tänkt på dig idag!! hur har det gått??
  • lunaria

solskensbullen: jag håller med de andra att det är DITT beslut att ta, ingen annans. det var ju med argumentet om att skaffa barn som gör att jag själv nu står i väntan på att få operation. och det är ju som nån annan sa här att man ska inte ta för givet att det är så lätt att bli gravid på en gång. jag känner själv att jag vill inte ta risken o få ett återfall heller. att må så här är det värsta jag varit igenom i mitt liv, men det kanske hade känts annorlunda om man mått bättre lixom. då kanske jod hade känts som ett alternativ, jag vet inte...jag vet iaf att man mår bäst av att man tar ett eget beslut .

• lunaria

NinnaBus: tycker att du ska byta läkare. att gå sjuk med hyper i eventuellt 4 år är jättelång tid ju. du borde få operation om du vill ha det!!! har aldrig hört nå't liknande faktiskt. varför ska du få vänta 5-10år med att få skaffa barn??!! om du blir opererad så får du ju börja mycket tidigare. din läkare verkar inte alls lyssna på dig o du verkar ju inte nöjd med honom så jag tycker du borde byta. i och med att risken är så stor för återfall så borde du få operation!!

• lunaria

solskensbullen: om det absolut är operation du vill ha så tar du o ringer din läkare igen o berättar om vad de på kirurgen sa, men att du ändå bestämt dig för att du vill ha operation. borde vara mycket lättare eftersom du vet att hon oxå tycker att operation är bäst. om du fortfarande inte vet vad du vill så kan du ju iaf reda ut dina frågor med din läkare eftersom de på kirurgen snarare gjorde dig förvirrad...

• lunaria

har nu väntat i 2 veckor på mina provsvar. hur lång tid tar det för er att få svar när de ska skicka det skriftligt??? är så jäkla less på att vänta då jag inte mår speciellt bra...

• lunaria

hej tjejer!!

har nu väntat på mina provsvar i 2½ vecka. ringer dit och sköterskan säger att det är semester och de har bara EN enda läkare på hela avdelningen som är där!! så min läkare är på semester, men jag ska få provsvaren idag eller imorgon ändå. jag sa till henne att jag är så extremt trött och har ont i hela kroppen. hon var iaf riktigt trevlig. hon frågade om jag jobbade. jag sa att jag tackar gudarna för att jag går mammaledig för jag hade då aldrig klarat av att jobba i mitt tillstånd. får vara glad för att man kan ta hand om skrutten mellan hans (och mina) middagslurer...

• lunaria

blombukett: usch, lider verkligen med dig!! ja livet är så orättvist. skulle önska att alla ni som vill ha barn kunde skaffa det. styrkekramar i massor!!

• lunaria

Ninnabus: usch vad läskigt att du fick åka in akut så där!! massor av kramar!!

PB: jag har förknippat min jobbiga mensvärk med att jag fått barn, men det kanske beror på sköldkörteln. jag får nästan lika ont som riktiga värkar och det gör också ont i övriga kroppen...tror mest min trötthet beror på värken.

jag har nu riktigt stora problem med min kropp. har så ont så jag kan inte sova på natten. blir så stel och så låser sig hela kroppen. har ju mer eller mindre värk hela tiden, men stelheten infinner sig när jag sitter/ligger still ett tag. vet inte vad jag ska göra för jag känner mig desperat just nu. hoppas bara på att läkarn ringer nån gång så jag kan berätta...

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10