Problem med sköldkörteln? Del 10
Hej!
Jag är gravid i v13+3. har hela grav varit otroligt trött och orkeslös. Vill bara sova och vila, matt, yr och har senaste tiden tappat mkt hår. På ett läkarbesök i v9 tog läkaren blodprover på sköldkörtelns funktion. De skulle höra av sig om det var något, var det inget så hörde jag inget. Jag hörde inget och kommer på min inskrivning v 13+1 och då säger bm att jag har en lätt höjning av tsh tror jag det var. 7,2 tror jag det var. Hon sa att det kunde innebära risker för fostret och ville att jag skulle ta nya prover och dessutom utöka med ett trak-prov.
Är inte något insatt i detta ämne faktiskt. Jag läste på lite och märkte att det inte alls var bra så nu blev jag lite förvånad över att de väntat så länge med att meddela mig och att bm sa att jag kunde ta proverna när jag ville. Jag kommer ju åka in på måndag redan för att ta prover och så kommer jag ringa som en galning tills jag får svaren, för nästa besök är i v20.
Är mina världen kanske inte farliga alls? Någon som vet vad man är ute efter med ett trak-prov? Är det vanligt att få detta under grav?
detta är min 3:e grav.
Tacksam för om någon kan ge mig lite svar eller råd.
MvH Émma