• Exina

Problem med sköldkörteln? Del 10

Ansluter mig här oxå. Äntligen en tråd för mig! Fick diagnosen efter min förra graviditet, min son är nu 1år8mån. Har väl inte tänkt så mkt på de förrän nu när vi ville skaffa ett syskon.. Näe.. de tyckte inte min läkare, inte så änge jag åt tahcapzol.. så då har det bestämts att jag ska ta bort sköldkötteln.. Men tror ni jag fått vänta då? *suck* Först glöme endokrimottagningen att skicka min remiss å nu är de så fullt på kirurgen så jag lär väl få vänta X antal månade till.. =/ Så.. nu har jag skrivit av mig lite till likasinnade! =)

• Exina

Jag trodde oxå att jag bara skulle äta thacapcol i 1½-2 år men tydligen vill inte det ge med sig så först pratade läkaren om nån jod(?)lösning man kunde dricka men den var endast för kvinnor i icke fertil ålder.. inte aktuellt alltså.. Så hon sa att den "snabbaste" vägen till att bli gravid var att operera.. jag kunde byta medicin oxå men då skulle de ta jättelång tid att få till allt igen och den var väl inte helt 100% heller.. Hade jag vetat allt detta krångel från början hade jag lätt gjort operationen direkt, för jag menar, levaxin kommer jag endå få äta helea mitt liv.. med eller utan sköldköttel..

• Exina
    lunaria skrev 2008-10-07 19:06:55 följande:
    Exina: välkommen . usch så hemskt att du har fått medicinerats så länge och att de först nu bestämmer sig för op och så har de virrat bort remissen!! ni har ingen vårdgaranti??? du kan inte söka dig till nå't annat landsting med mindre köer?? förstår att du är frustrerad!!
    Ja, varken dom eller jag tänkte väl att jag skulle få medicinera så länge, och änn mindre att det skulle bli aktellt med barn.. Har hållt på å strula med doser hela tiden känns de som för att de int blir bra.. å var inte allt för länge sen som jag slutatde med inderalen heller.. Vårdgaranti har vi, men det blir ju först när remissen nått kirurgen.. Ska höra med dom om möjligheten till et annat landsting...
  • Exina

am zandra; jag var hos min läkare i slutet av juli och började ringa i slutet av september då jag fortfarande inte fått någon bekräftelse, då upptäcktes de att remissen inte var skickad.. Så vrdgarantin hos kirurgen börjar ju inte räknas förän dom fick remissen från endo... Blev endå hörgprioriterad hos kirurgen och behövde "bara" vänta högst 30 dagar, vilket de kommer bli då dom som sagt hade superfullt.. ringde även dit och förklarade situationen (läkaren från endokrin hade även påtalat sitt misstag i remissen) så dom satte upp mig på återbudslistan.. bara att vänta med andra ord...

Ni som gjort op, hur går den till? tar de lång tid att läka och komma i ordning med värdena igen?

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10