Hej
Oj vad jobbigt.. För mig var alternativet medicinering, gjorde det i 5 månader, men sedan blev det ändå operation. Efter operationen har jag mått som en kung. Jod var inte på tal om eftersom jag då inte får vistas i närheten av barn på 2 veckor (har 2 små). Och dessutom vill ha flera barn i framtiden så var Jod inget alternativ. Bor du i en stor stad? Finns det någon möjlighet att få be om en annan läkare?
Sen tycker jag att det är fel att läkaren lägger in egna värderingar. (om du var min fru..) Det ska han absolut inte säga någonting om. För det är ju inte din pojkvän som bestämmer, alltså du har ju eget huvud att bestämma med.
Stå på dig, du känner din kropp bäst..
Lycka till!
Solskensbullen skrev 2008-08-15 15:22:49 följande:
Hej tjejer, Tack för att ni har tänkt på mig. Jag är mer förvirrad nu än vad jag var innan. Man tror ju att när man går till läkaren att man automatiskt ska få ett svar från dem, men nej..så är ju inte fallet. Han frågade mig varför just jag skulle bli opererad och inte valde bland de andra två allternativen. Jod & medecinering. Jag höll nästan på att börja gråta, fråga mig inte varför, men jag bara kände bara..varför ska allt vara så svårt. Svårt att välja vad man vill. Han tyckte att jag inte var idealet för en OP. Jag har ju inte problem med synen, min körtel är stor men inte fÖR stor, jag är inte över 40 och behöver ha barn just just nu, och lite andra påpekelser. Visst sa han att jag kunde bli OP om jag ville, men att det skulle nog inte hända förrens nästa år. Så säger han också såhär... Om du var min fru, så skulle jag inte Operera henne, utan skulle utan tvekan ge henne Radioaktivt Jod. Jag är såååå förvirrad. Jag har läst lite om joden och det står att det inte rekommenderas till kvinnor i fertil ålder, vilket de säger är under 35år, att man kan få ögonproblem...vilket jag inte vet vad det innebär. Så nu så skulle han skicka mig till en läkare som behandlar med jod. Någon av er tjejer som vet något om detta behandlingsätt och blivit behandlad med det? jag vill ju gärna ha barn i framtiden, kanske börja om 1 år eller så.Fick iaf ta prover, så hoppas på att får besked om hur värderna ligger till iaf. VÄRLDENS UTLÄGG...sorry!!