Inlägg från: Martha |Visa alla inlägg
  • Martha

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Bula på magen skrev 2008-08-12 09:56:49 följande:
    Hej tjejer!Måste be om råd!Som de flesta kanske vet är jag gravid och kommer få barn nr 2 i januari. Isabel kommer då att vara precis 2 år fyllda. Hon kommer med största sannolikhet att vara i behov av vagn efter att nr 2 har fötts. Hur stor nytta har man av en dubbelvagn?Vi har gångavstånd till affärer etc så vagn är ett måste. MEN det är inte gångavstånd till dagis som vi har det just nu så jag kommer troligen inte att gå till förskolan för att hämta Isabel när jag är mammaledig med nr 2. Dock kommer nog Isabel att vara hemma med mig 1 dag per vecka. På helgerna är både jag och min man hemma så då skulle det kunna funka med två singelvagnar. Hur som helst måste jag ha två singelvagnar men frågan är om man ska ha två UJ singlar eller en UJ singel och en paraplyvagn a la slit och släng? Paraplyvagn känns ju inte så roligt på vintern om det är snö på backen?Jag vill ha alla tips och råd jag kan få! Hur har ni gjort/tänkt?? Tacksam för svar!
    Jag hade från första början när bebis kom.. En UJ - singel och en Brio Happy + Syskon UJ.  Happyn hade jag till bebisen. Dock tyckte jag inte att den var nått vidare å sitta upp i när hon blev så pass stor så hon ville sitta upp lite.. Tyckte hon gled ner hela tiden. Då fick hon istället åka storasysters UJ och det funkade mycket bättre.  Efter ett tag sålde jag Happyn och köpte en till singel UJ istället. Vi har nog använt singlarna  och dubbeln ungefär lika mycket. Men jag hade ALDRIG klarat mej utan dubbeln.  Då hade jag aldrig tagit mej nånstans när jag var själv med bägge.  Hade jag fått en till nu hade jag absolut köpt syskonvagn och liggdel till en av singlarna. :)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Martha
    Bula på magen skrev 2008-08-12 10:08:25 följande:
    Japp :)
  • Martha

Vad tycker ni man kan ta för en jätte fin FV klädsel.. Utan fläckar eller hål..???? *obs ingen annons* ;)

• Martha
    zmulizjanzon skrev 2008-08-13 16:55:33 följande:
    Vad är det för årsmodell på en sån?? Funkar den på en nyare vagn? Hur länge är den använd??
    Det är en 06a köpt i maj 07. Jätte fin, inga fläckar eller så
  • Martha

ååååå nu ångrar jag mej.... har varit å shoppat i dag å barnen skulle åka vagn...  De bara bråkar å skriker i Brion.. :(  Saknar min Urban... *suck* Hur ska det gå i vinter när de knappt får plats nu? gaah!!!

• Martha
    Lille Mammsen skrev 2008-08-15 23:44:31 följande:
    Blir det så mkt billigare? Bonti har REA på UJ´n nu!! En ordentlig overall=fårskinn..billiga på IKEA!
    Fast IKEAs fårskin är väl inte direkt bra å ha i vagnen??  Har för mej att skinnen man har där ska vara behandlade på nått speciellt sätt som inte IKEAs är...
  • Martha
    Merze skrev 2008-08-16 21:13:54 följande:
    Tvillingvagnaran har väll aldrig sålts i sverige med ställbart handtag?? De som finns på blocket är väll importerade??Dessa handtagen är väll inte säkra??
    From juli säljs dubbelvagnar med ställbart handtag i sverige med... men de som är köpta tidigare är köpta från USA... men jag tror nog de är lika säkra som singelvagnarna för det..
  • Martha
    Merze skrev 2008-08-16 21:28:28 följande:
    Det var det jag misstänkte... men då är flera av vagnarna på blocket importerade.. Singelvagnarnas handtag från 05& 06 var ju inte säkra... jag fick byta på min vagn ju...Hur vet man att det då är säkert handtag på en dubbelvagn.... tre prickar?? Nä jag skall nog köpa en vagn som är svensksåld, köper jag en 07a så finns det ju garanti kvar... det har mna ju inte på en importvagn,,,
    Ja du jag vet inte hur det är på syskonvagnarna faktiskt.. det har nog aldrig varit på tapeten här i tråden... NÅn annans om vet???
  • Martha
    Hoppetossan 79 skrev 2008-08-18 09:04:08 följande:
    Jag fick 7200 för min uj duo med vinklat handtag (import) inkl dynor, vindskydd, pump, regskydd och en uvskärm så jag tycker 7000 låter ganska ok ändå.Jag sålde dock min vagn på 2 dagar.
    Och jag fick 6300kr för vagn, bumper och åkpåse.. en 07a....  Ååååå nu saknar jag den nått enormt.. :(
  • Martha
    HååGe skrev 2008-08-18 18:27:10 följande:
    Hejsan. Jag har en UJ syskonvagn och nu är lillasyster 4 månader och det börjar faktiskt bli rätt trångt i liggdelen. Hon råkar dessutom vara av modell Michelin om ni förstår så det är inte bekvämt längre. Någon mer än jag som får stora ångesten över att inte kunna se på barnet så tidigt? Har någon haft en annan sittvagn i övergångsperioden mellan liggdel och sittdel och använt sittdelen först senare? Alltså vi kör en del ståbräda och singelvagn också. När vi kör syskonvagnen får hon givetvis vara framåtvänd en hel del.
    hag7 skrev 2008-08-18 23:07:07 följande:
    Hellagumman:Jag har precis sålt min syskonUj då våran 3 månaders låg så trångt , känner att jag nog kommer att sakna den men ville inte heller lägga lillen framåt.Vi köpte en Brio Wave syskonvagn som vi ska ha i höst/vinter som har svängbart handtag o fotsack.Vi kommer säkert köpa en till UJ till våren men just nu känns det onödigt att ha kvar den.Men den är saknad............
    Min minsta fick åka framåt från ca 3månader.. Gick jätte bra. Hon låg nerbäddad i sittdelen som var i liggläget.  Hon har aldrig protesterat mot framåtåkande som tur är. :)
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII