• isako

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Norrlandsmamman skrev 2008-08-03 14:53:17 följande:
    Hej Alla!Ska ha mitt tredje barn nu och funderar på en Urban Jungle, har blivit rekommederad den av en vän. Nu till lite funderingar som gjort att jag inte köpt den till mina tidigare barn: Hur är den att köra i snön? Hörde att rykte om att det skulle vara svårt... Har fått för mig att den inte fått så bra betyg på säkerhetssidan, någon som har någon kommentar på detta?Kram!
    Är utmärkt att köra i snön. Du kan ju låsa framhjulet så det fungerar alldeles utmärkt. Tvärtom tycker jag det är lättare än Brion jag hade innan. Med Brion gick jag alltid och tryckte ner handtaget så att jag körde på två hjul iom den var så klumpig att styra. UJ är lättare att styra och därför smidagre... enligt mig iaf...
    ♥ Isak 040804 ♥ Grodan bf 081015 ♥
  • isako
    Norrlandsmamman skrev 2008-08-03 16:57:08 följande:
    Svar på #411 Tack för den infon! Är du nöjd med vagnen överlag? Vad har den för nackdelar tycker du?
    Enda nackdelen som jag upplever det är att liggdelen är något liten. Annars i stort sett kanon. Om jag fått välja ahde jag gärna haft fullt liggläge men det kommer ju på de nya vagnarna nu i höst så ..... :)

Har du ingen kompis som har en? Be att få låna en dag och köra, lovar dig att du kommer att vara såld :)
  • isako
    Mammapoesi skrev 2008-08-03 20:29:55 följande:
    Någon som vet om det ingår madrass till liggdelen (singel)?
    Japp det gör det..
  • isako
    fiskbulle666 skrev 2008-08-04 08:22:34 följande:
    Fasen jag var inte först ändå och missade vagnen Läste era inlägg om ställbart handtag, kan ju vara vettigt iofs...Är det inte liggläge på sittdelarna?
    Inte fullt liggläge men jag har aldrig haft några problem med liggläget. isak har sovit som en stock i vagnen ändå. Skulle väll säga att du är 10% från fullt liggläge.

Ställbart handtag är verkligen att rekomendera. Speciellt om ni är två med olika längder :)
    tom jag och gubben som är olika långa ställer in den olika...
  • isako
    EvaN skrev 2008-08-04 22:10:17 följande:
    Hej, har förstått att det är här proffsen håller till vad gäller UJ så jag slänger in en fråga härkanske finns någon här som har erfarenhet att flyga med en duovagn? Vi ska flyga till Oslo och därfter vidare inrikes. Vi kommer att ha en sittdel och en liggdel så jag antar att det blir två "påsar" att checka in, eller? Please, vad ska jag tänka på, om jag nu behöver tänka på något.... Jag är så orolig för att den ska gå sönder....
    Av egen erfarenhet så rekomenderar jag er till att EJ ta med er vagn på flyget. Sist kom vår vagn hem i två bitar... OM ni skall ta med vagnen så se tilla tt ni har kvitto på vagnen om det skulle vara ngt och är den inte ny så tänk på att de drar av 10% år från inköpspriset.....
  • isako
    3småttingar skrev 2008-08-05 16:33:18 följande:
    Eller hur, jag gillade den också!! Vi verkar ha samma smak Känns lite tråkigt bara, jag har ju en svart vagn. Blir väldigt mkt svart hehe.
    Det har vi absolut :)

Ohh vad synd, men annars är ju den röda underbar oxå. Hade egentligen siktat in mig på den men sen såg jag den nya :)

Men kan man ha den i en Plum liggdel? Hmmmm
    Vad tycker du?
  • isako

Hihihihi. Du menar iom det är sammet? Men SNYGG ärd en och då kan man stå ut med lite extra bök Flört

Kaxmaja skrev 2008-08-05 16:54:56 följande:
    hmm känns lite opraktisk

LabLover skrev 2008-08-05 18:38:35 följande:
    Jag blev helt förälskad i mössorna som finns som matchade åkpåsarna!
    Ohhh ja men hade aldrig kunnat välja bara en så det är bara att glömma... hahahah
  • isako
    3småttingar skrev 2008-08-05 22:53:01 följande:
    Egentligen förstår jag inte varför t.ex Bonti rear ut liggdelar i vissa färger? I o med att det bara kommer två nya färger?Eller kommer det bli så att de nya modellernas liggkorgarna inte passar dom "gamla" vagnarna?
    Samma här? Har letat överallt och vad jag kan se så är det samma liggdel iaf som förra året, förutom de två nya...?
    Frågade hon på Bonti i Malmö... Hon viste inget.. Fast hon var inte väääärldens trevligaste heller ... *suck*
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII