Inlägg från: Amanda |Visa alla inlägg
  • Amanda

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

awb skrev 2008-08-14 15:23:41 följande:
    Är den värd de extra pengarna då, tycker du?
    Jag tycker det var värt att betala det lilla extra som Eliten kostar.

När jag ändå tog hem en UJ från USA så kunde jag lika gärna ta en som inte finns i Sverige (köpte en koboltblå singel UJ Elite) och då även få med div tillbehör.
  • Amanda

Bula på magen skrev 2008-08-15 07:44:14 följande:

Hoppetossan 79 skrev 2008-08-14 18:44:40 följande:
    Jag bor ute på värmdö! Nya regeln med begränsat antal timmar införs 1a september så de som varit föräldralediga hitills har verkligen fått bestämma helt och hållet själva. Jag tycker det är generöst med 25 timmar per vecka som max och det varierar mellan förskola och förskola om det är 5 timmar per dag som gäller eller om det är 7 timmar mån-tor och ledigt fredagar. Det är verkligen lyx!
    Kul med en till v-ö bo

Vårt dagis har "25-timmars-barnen" mån - tors 8.45 - 15.00. Fredagarna får de inte vara där.
  • Amanda
    StaffenAssar skrev 2008-08-16 17:05:38 följande:
    Men hur kan det vara "inte bra för barn" om det är tänkt att ligga t.ex. på golvet hemma? Hur farligt kan det vara liksom?Ingen kritik, bara en fundering...
    IKEAs fårskinn är tydligen ämnad att vara matta och innehåller tydligen något som "baby-fårskinn" inte innehåller.
  • Amanda
    Kajsan skrev 2008-08-16 17:07:21 följande:
    Det är en matta och behandlats med garvningsmedel och färgämnen som inte är meningen att man ska andas in, bara gå på
    Bra att du har bättre koll än mig
  • Amanda

Da Mutt skrev 2008-08-19 22:07:44 följande:

(OBS detta är INTE en annons, jag äger inte någon sådan vagn och har ingen till salu)Vad tycker ni man kan ge för en ny UJ single som är svart med hundtandsmönster på dynan?Hur mycket om det är liggdel i hundtandsmönstret med också?Vet ni vilken färg jag menar och vilket år gjordes den? Har förstått att det inte rör sig om en nyproducerad vagn utan bara oanvänd. För den finns inte i årets kollektion i alla fall.
    Klädseln heter "Black&White" (även kallad pepitarutig) och kom i -06-kollektionen.

Är chassit vitfärgat?
    Det var det på dem som såldes tillsammans med klädseln.

För ca 1 år sedan så sålde Babyland ut bla denna färg på rea för 3995 kr (dock utan liggdel).

Pris är jätte svårt, vad har personen sagt för pris till dig?
    OBS! INTE min vagn utan vill bara hjälpa till!!
  • Amanda
    Elwi skrev 2008-08-22 21:51:26 följande:
    HejJag åker till Las Vegas nu i oktober och skulle vilja köpa med mig en UJ singel hem. Någon som vet nån bra återförsäljare i USA dit man kan vända sig? Få levererat till hotellet eller nåt?
    Jag köpte min UJ Elite från www.joggingstroller.com
    De levererade den till hotellet.
  • Amanda
    zmulizjanzon skrev 2008-08-25 21:31:18 följande:
    Detta kan väl inte stämma?? De påstår att detta är en 06:a och man får känslan av att de valt ett fast handtag...www.blocket.se/vi/17452911.htm
    Nej det är inte en -06 utan en -04, det ser man på det fasta lite svängda handtaget samt varukorgen
  • Amanda
    Merze skrev 2008-08-25 21:40:37 följande:
    Kan väll vara en 02 eller 03 med??
    Inte en -02 då de har helt rakt handtag.
    Skulle kunna vara en sen -03a.
  • Amanda
    Lille Mammsen skrev 2008-08-28 13:06:04 följande:
    Om den skulle vara farlig så skulle den väl garanterat ej få säljas...eller?!
    Den säljs dock som matta på IKEA och inte fäll att ha i tex vagn.

Vet att det skrivits en del artiklar om det förrut.
  • Amanda
    Susiepie skrev 2008-08-29 09:20:13 följande:
    Det där är ju en 02a eller 03a inte en 06a!
    Nej chassit är -04 (det fast lite svängda handtaget).
    På -02 och -03 så är det också fast handtag men det är helt rakt.

Klädseln och liggdelen är dock från -06.

OBS! Inte min annons!
  • Amanda
    Lille Mammsen skrev 2008-08-29 10:18:01 följande:
    inga fickor på suffletten!! Du e ju experten här jööö!!
    Joho, visst är det fickor på suffletten!
    Eller är det min skärm som spelar mig ett spratt?
    www.blocket.se/vi/17452911.htm
    OBS! INTE min annons!

Hihi UJ-expert...
    Blev här en gång i tiden kallad "UJ-guru"
  • Amanda
    Lille Mammsen skrev 2008-08-29 10:29:42 följande:
    Nää...e de?? En 2006-klädsel/sufflett skulle väl oxå varit lite "säckigare" på ett 2004-chassi.......de e ju UJ-trådens Guru!! Men rullar du UJ fortfarande eller blivit en svikare ??
    Du har alldeles rätt *sitter med näsan tryckt mot skärmen för att kolla suffletten... *
    Det måste vara en -05-klädsel men chassit är från -04 (eller sent -03).

Tyvärr har jag blivit en svikare och kör numera en Scooter och en sitty (har sålt min Bugaboo)...

Men gud vad jag längtar efter en UJ så det blir nog en sån inom en snar framtid
    OBS! Ingen köpesannons!
  • Amanda
    Mollle skrev 2008-09-08 20:54:32 följande:
    Tänkte be er om lite hjälp och kanske lite tips.Har kommit underfund med att jag faktiskt inte behöver min kära vagn längre *gråter lite* och funderar nu på att sälja den.Grejjen är den att min ena klädsel är reklamerad och jag har inte fått den än.Är det lättast att sälja hela vagnen med 2 klädslar eller får man kanske lite mer om man säljer ena klädseln för sig?Min vagn är en 07.a med en 08.a matrouschka klädsel, matrouschka väska, sittdyna och bumperbarVad kan man egentligen ta för pris?Och vad kan man isåfall ta för en helt ny coco klädsel sen när den kommer?OBS INGEN ANNONS!Är det förresten någon som har någon koll på hur lång tid en reklamation tar? nu har jag väntat i drygt 3 veckor
    Här är en annan matruschka med skötväska (dock ingen sittdyna och bumperbar) för 3400 kr www.blocket.se/vi/17500980.htm
    OBS! INTE min annons!!
  • Amanda
    Lille Mammsen skrev 2008-09-10 15:50:03 följande:
    Får man inte Sälja NYA grejer tex UJ grejer på FL´s köp/sälj???? Hajar noll & blir ej klokare på deras info........Någon här som har mer koll?????
    Jo det måste man väl få göra?
    Men man måste ta egna bilder på sakerna (copyright på företagens bilder).
  • Amanda
    Hia skrev 2008-09-13 14:30:16 följande:
    Är o6-orna med säkert handtag??????????????
    Ja, det var på -05 chassit man bytte ut handtagen.
  • Amanda
    LillaJag89 skrev 2008-09-17 11:14:49 följande:
    Så om man har vagn från 04, så passar inte klädslar från ex 06?går det att specialbeställa via ex bonti?
    Jag hade några -06-klädslar till mitt -04 chassi och det funkade bra.

Det enda är att på -06-chassit så finns ju den där tvärgående stången strax under handtaget som -04-chassit saknar.
    Så det blir ett litet veck där på klädseln.

• Amanda
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-09-25 21:12:04 följande:
    Säkerhetsspärren och dubbelt tyg i suffletten samt vaddering i sitsen?
    Vaddering i sitsen fanns även på -06 klädslar
  • Amanda

daniels baby skrev 2008-10-07 14:36:55 följande:

hej alla!!funderar på att köpa en urban jungle årsmodell 04 för en billig peng:).vi ska använda den som en extra vagn. är det något jag borde tänka på innan,går det att byta klädseln och vart kan man köpa nya däck?tacksam för svar!!mvh
    Jag hade -06-klädslar på mitt -04 chassi och det funkade bra.
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII