• Martha

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Välkomna vare sig du är en ny eller gammal Mountain Buggy / Urban Jungle-fan.

Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Buggy/Mountain Terrain eller Rollerbug vagnarna från One Tree Hill?

Här i ts-inlägget finns en hel del info som vi OTH-ägare samlat ihop så läs gärna här först om ni undrar något. Annars går det givetvis bra att fråga. Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8098172.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m10010032.html
    Del III: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12369985.html
    Del IV: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m15187503.html
    Del V: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m17119621.html
    Del VI: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m19968993.html
    Del VII: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m22461726.html
    Del VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m25470922.html
    Del IX: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26222488.html
    DEL X: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29068829.html
    DEL XI: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31947096.html

FAQ
    .............
    URBAN JUNGLE
    Mått H-98 B-68,5 L-104
    Ihopfälld H-37 L-104
    Vikt 9,5
    Pris: ca 5995 - 6295 kr  (Nya priser from Juli -08)

MOUNTAIN TERRAIN
    Mått H-99 B-62,5 L-110
    Ihopfälld H-35 L-110
    Vikt 9 kg
    Pris: ca 4995 kr

LIGGINSATS
    Mått H-19 B-36,5 L-75
    Vikt 4,3 kg
    Pris: ca 1895 kr

SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag.

Urban Jungle
    Mått H-36 B-73 L-105
    Vikt 14 kg
    Pris: ca 8695 kr  (nya priser from juli -08)

Mountain Terrain
    Mått H-99,5 B-74,5 L-110
    Ihopfälld H-34 L-110
    Vikt 13 kg
    Pris: ca 7795 kr

Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ”Fifties” brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

AMERIKANSKA HEMSIDAN (vet inte om det finns nån speciell för Europa längre)
    www.mountainbuggyusa.com

BILDTRÅDAR
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26254608.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30710751.html
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-08 21:30

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

En blogg för oss UJ- älskare ;) www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b102434.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 09:13

-----------------------------------
    En ny bildtråd www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35800644.html
  • Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII
  • saragbg

vi skulle haft varandras klädslar då hade d passat hehe

• FruLidgren

Nu har jag fått min nya klädsel! Det blev ju en fifties och den är sååå fin! Har ju ett 05 chassi men det ser prima ut ändå! Nu måste jag bara ha en ny skötväska, min pink camo skip hop funkar inte direkt

Elias 051026 Ärtan BF 081220
  • Kajsan

Såna här UV skydd till duon verkar ju väldigt smart, jag tänkte mest eftersom de ska skydda mot blåst och småsnö typ.
    Nån som har provat? Eller kör ni med regnskyddet? det kanske funkar lika bra?

• BetongMorsa
    saragbg skrev 2008-07-23 13:03:16 följande:
    marthafast på min är det tvärt om. tre st knappar på chassit,två på klädseln. sitter en knapp på mitt chassi typ nedanför där man fäster bumpern, men finns ingen knapp där på klädseln..skumt aja den sitter juh bra d e juh huvudsaken.
    va tvungen o kolla på min syskonbaroque och det e som hos dig, en knapp för mkt på chassit....drygt. Undrar varför?
  • saragbg

Betongmorsan
    har du köpt chassi+klädsel ihop el kläsdeln efter?
    konstigt iaf. för ja tror inte dom gjort nån skillnad på baroque 07 el 08 klädsel. så den borde juh igentligen stämma.

föresten, vet du om baroquen bleks lätt, både det svarta å sitsen? har sett på blocket att dom skrivit att sittsen har blekts.. nån som vet??

• BetongMorsa

Ja jag köpte de ihop i juli förra året. Min är inte ett dugg blekt men den e förvarad inomhus och inte överdrivet använd heller.

• fru Elle

Hej, har en UJ inköpt i februari. Vårt chassi har börjat bli lite rangligt. Det är där fotstödet sitter ihop med chassit, det är lite ruckbart och det låter ibland när man kör. Själva fotstödet slår emot chassit (plasten som sitter där). Hoppas att det är nån som förstår vad jag menar . Gick till butiken och visade, men de tyckte inte att det var något som var fel. Utan de menade att vagnen blir sån och det är inget man kan göra något åt.

Nu undrar jag om det är någon annan som upplever detta "problem" med sin UJ. Tycker själv att det är något som man borde kunna reklamera så att de fixar till det. Jag vill inte ha en ranglig vagn och det var ingen i butiken som upplyste mig om att vagnen kan bli sån.

• saragbg

nån som har tvättat sin klädsel i maskin?
    tror ni baroquen håller sin färg, tänkte på det mönstrade, blir nog lätt skitet på sitsen, har juh dyna i nu men d kan juh va kul att köra utan ibland så sitsen syns

• BetongMorsa
    saragbg skrev 2008-07-23 20:31:29 följande:
    nån som har tvättat sin klädsel i maskin?tror ni baroquen håller sin färg, tänkte på det mönstrade, blir nog lätt skitet på sitsen, har juh dyna i nu men d kan juh va kul att köra utan ibland så sitsen syns
    har hört att de som tvättat får klädseln förstörd. Mönstret typ "lossnar"....så jag vet inte om jag vågar chansa....ngn som provat och lyckats? eller har andra tvättråd ang. baroquen? fiftiesklädseln e dock tvättad med lyckat resultat...

Har börjat ledsna på min Girls Mango klädsel men frågan e om det finns köpare?
    OBS! INGEN ANNONS!
  • Tvillingmamma2007
    Kajsan skrev 2008-07-23 17:57:20 följande:
    Såna här UV skydd till duon verkar ju väldigt smart, jag tänkte mest eftersom de ska skydda mot blåst och småsnö typ.Nån som har provat? Eller kör ni med regnskyddet? det kanske funkar lika bra?
    Har inte hört nån som brukar ha UV-skyddet mot blåst och småsnö däremot så funkar ju regnskyddet som även kallas stormcover super mot det!
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII