Inlägg från: fotbollsfru |Visa alla inlägg
  • fotbollsfru

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Hejhej! Alldeles ny; både vad gäller graviditet, barnafödande och då naturligtvis också barnvagnar...

Tycker själv att UJ verkar vara en toppenvagn! Har fått nys om en liggdel, jättefin men den saknar tyvärr "locket"...

Jag kommer att använda liggdelen under sommarhalvåret; då kanske locket inte behövs ändå? Eller vad säger ni proffs...?
    Tack på förhand!!

• fotbollsfru
    modestyclara skrev 2008-10-11 20:29:11 följande:
    Nackdelen med UJ är att när barnet börjar sitta upp så måste du ha det vänt framåt. Jag tror inte på något sätt att det är farligt men det är trist att inte ha ögonkontakt och kunna gå och småprata lite...Liggdelslock är rätt praktiskt, jag skulle inte vilja vara utan ens på sommaren.Jag har haft ett tjugotal vagnar varav två UJ (en singel och en dubbel) En vagn jag rek. om du bara har ett barn är bugaboo. Jag har haft både gecko och cam och är faktiskt mer förtjust i den lite enklare gecko-modellen...
    Jag vet i och för sig inte hur pass barn blir åksjuka; men om man ska jogga med dem så kanske det är bättre att de sitter framåt? (skakar ju lite jämfört med att åka bakåtvänt i en bil)
  • fotbollsfru

Ställer min fråga igen och ser om jag får nåt mer svar...

Hejhej! Alldeles ny; både vad gäller graviditet, barnafödande och då naturligtvis också barnvagnar...

Tycker själv att UJ verkar vara en toppenvagn! Har fått nys om en liggdel, jättefin men den saknar tyvärr "locket"...

Jag kommer att använda liggdelen under sommarhalvåret; då kanske locket inte behövs ändå? Eller vad säger ni proffs...?
    Tack på förhand!!

• fotbollsfru
    tulle17 skrev 2008-10-12 20:33:35 följande:
    Mrs B skrev 2008-10-12 19:53:06 följande:
    2095kr kostar en ny Baroque klädsel. Köpte min på Bonti.
    Jag hittar inte klädslar på deras hemsida...
  • fotbollsfru

Det har du säkert rätt i! Förstår bara inte hyr man ska kunna spänna fast bäsen ordentligt när man inte kan ha en rem mellan benen...känns som om den bara skulle glida omkring...

• fotbollsfru

Aha!! Naturligtvis...får väl skylla på att bröstmjölken stigit mig åt huvudet... Första barnet, och då också naturligtvis första vagnen för mig...

• fotbollsfru

Finns det någon som har ett mönster (eller vet var man kan få tag på ett) så att man kan sy ett eget "lock" (med dragkedja) till sin liggdel?! Jag själv är inte så flink;men tänkte be min syster....

• fotbollsfru
    Kaxmaja skrev 2008-10-13 10:39:58 följande:
    ammetåke heter det här i Norge betyder typ amningsdimma
    *ASG*
  • fotbollsfru

Malin med Tim skrev 2008-10-13 11:35:12 följande:

Är det någon som vet något om Urban jungle Swift?
    Undrar också...t.ex om de "gamla" liggdelarna passar till den...
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII