Inlägg från: Malin med Tim |Visa alla inlägg
  • Malin med Tim

Hittade en högupplöst bild:

Men den blir ju lite kompakt här på FL, jag har aldrig ägt en UJ och undrar om ni här inne kan jämför lite olikheter? Hittade följande fakta dock:

Key features:

10 inch air-filled tyres for a smooth ride The swivel front wheel and compact design are perfect for navigating busy streets and narrow aisles. Quick release wheels and push-in axles make the Swift especially compact to pack, handle and store At just 9.5kg (21lbs), Swift is easy to handle without compromising on build quality.
    Includes a large storage tray and handy zip pocket bag. The five-point safety harness is fully adjustable and with the full-recline hammock makes the buggy suitable from newborn to toddler. A stormcover and new zip-in suncover are available

Measurements
    Folded length: 96.5cm, (38in)
    Width: 64cm (25.2in)
    Weight: 9.5kg (21lbs)

Bra pris på familjetorget!

• Malin med Tim
    Kaxmaja skrev 2008-10-13 13:01:23 följande:
    men en vanlig UJ väger ju 9.5 och swiften 9.5 så så himla mycke lättare e den ju inte
    Har ingen aning... här uppe står det ju 14kg... Men om hjul och chassi är mindre borde den väl väga mindre...
  • Malin med Tim

Kajsan: Kommer inte in till dig men visst kör du bugga också? Min bugga är inne på fjärde chassit som ska bytas å jag orkar inte längre men hittar ingen annan vagn.. så vad säger du bugga vs UJ (om du nu har bugga)....

• Malin med Tim
    Kajsan skrev 2008-10-13 16:55:20 följande:
    Ultimata kombon är ju Bee och UJ! Bee, där har man vagnen rättvänd och den är mindre och smidigare än UJ, och UJ är bra när det är mer terrängigt än i stan.Jag har visserligen inte haft problem med mina Buggors chassin, men jag hajjar att du ruttnat.Och då rekommenderar jag Bee
    Vi hänger ju mest i förorten, promenerar till dagis och har en stor bil så då kanske inte UJ är helt fel. Bee kommer aldrig att funka i snön här ute och har kört syrrans men blev inte helt frälst pga den smala sitsen. Tycker dock att UJ är liite stor så kanske den nya swift vore något för mig...Fundersam hatar vagnproblem...
  • Malin med Tim

Jag bokade också en vagn hos Mammarazzi men avbokade den idag då jag fick samma rabatt hos en annan återförsäljare men på en Swift (personligt erbjudande). Så nu har jag gått och blivit med en swift! Men den kommer ju i December om jag har tur! Får även rulla min bugga fram till dess!

• Malin med Tim
    Caeruleus skrev 2008-10-15 08:40:44 följande:
    Hur mycket smalare är Swift än UJ?Sen läste jag att Swiften har "full recline", vet ni om det är öppet så att man kan se lille bakifrån? Ungefär som på en Phil&Ted. Det tycker jag hade varit sweet.
    Jag har en bild där man ser att suffletten går att ta bort från bakstycket (?) om du förstår vad jag menar.
  • Malin med Tim
    Bula på magen skrev 2008-10-15 11:05:25 följande:
    Malin med Tim skrev 2008-10-15 10:56:45 följande: ååååh!jag är riktigt avis!!! vill så gärna se den live!!!!!
    Du det vill jag också Nu gjorde jag en chansning efter att ha läst lite amerikanska recensioner... Känns knasigt att beställa en vagn jag inte sett!
  • Malin med Tim
    Bula på magen skrev 2008-10-15 11:23:40 följande:
    Malin med Tim skrev 2008-10-15 11:16:08 följande: Ja det förstår jag...men samtidigt...UJ är ju en enormt bra vagn så det lär ju vara riskfritt att köpa en swift!
    Skulle jag bli besviken får jag väl byta upp mig på plats! Mååten är följande:

Measurements
    Folded length: 96.5cm, (38in)
    Width: 64cm (25.2in)
    Weight: 9.5kg (21lbs)

(hittat på nätet så det kan vara fel, alltså inte hos Mountain Buggys egna sida)

Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII