Inlägg från: rackar2 |Visa alla inlägg
  • rackar2

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

En stor skillnad mellan Urban Jungle och Mountain terrain är att framhjulet är fast på sistnämnda vagn. På UJ är det svängbart men man kan även välja att låsa fast det. På MT är det trådkorg under och på UJ är det tygkorg.

Blev du något klokare?

• rackar2

Jag har både UJ och Bugaboo! Men är inget Bugaboo proffs ännu, vagnen står inne och väntar på bebis som jag hoppas kommer snart...

Hur som helst så har vi haft flera UJ och vi har varit riktigt nöjda med dem. Smidig och lätt att köra, enkel att vika ihop. Bugaboon måste man ju dela i två delar vid hopfällning, det gör man inte på UJ. I alla fall inte med sittdelen på. Vagnen blir platt ihopfälld men ganska lång..... Vi brukar ha ganska mycket snö i Uppland och inte alltid plogade vägar och den fungerar bra i det väglaget. Kan varmt rekommendera UJ och jag hoppas jag blir lika nöjd med Bugaboon! Måste ju prova något nytt någon gång också!

• rackar2

Eftersom jag är vagntokig och det är tredje barnet och Bugaboo är den vagn jag inte provat som jag är nyfiken så är det bara att slå till! Kommer också att ha Bugaboo och UJ parallellt. Nu UJ duo men det blir en single sedan igen.

• rackar2

Smörj bromsen!! Det hjälper, har i alla fall gjort för oss. Sedan tror jag att man kan efterdra skruvar på vagnen för att få den mindre ranglig? Det var maken som pratade något om det tidigare. Det ska man göra på exempelvis nya cyklar efter en tids användning, kanske gäller detsamma på vagnar? Det kanske är därför vagnar ska lämnas in på service efter en tid... Det har i och för sig aldrig vi gjort!

Lite spekulationer bara....

• rackar2

Varukorgsproblemet finns även på single vagnarna...

Har ni provat att spänna varukorgen allt som går? Det har ni säkert men jag brukar spänna min varukorg ibland.

Annars kanske det är reklamationsärende?

Hoppas att vi snart får börja rulla vår dubbel UJ. Har bf 6 augusti men man hoppas ju att den lille bebisen vill komma snart.........

• rackar2

Grattis Kajsan! Det låter snyggt med åkpåsen till! Själv går jag bara och väntar på att få börja rulla en rolig vagn igen... Dvs Urban Jungle duo och Bugaboo cam. Hoppas bebisen vill komma snart!

• rackar2

Hur ska du klara dig med Scooter vagnen tvillingmamma2007.... Men skönt att du fick den såld!

• rackar2

Jag har ingen single UJ för tillfället, *saknar*, till mellangrabben har vi bara en sitty och den är inte allt för bra den vagnen..... Speciellt inte att sova i!

• rackar2

Men cangaroo, du får väl försöka... Köp en buggysnuggle eller något sådant i stället. (Tror att det heter så?) Finns jättemånga häftiga färger! Glömde tipsa dig om det alldeles nyss!

Har man inget bättre för sig kan man alltid hänga vid datorn.....

• rackar2

Det heter buggysnuggle, kolla in på pippilotta.se så får du se vad jag menar. Lite dyra men det är ju bara att sälja när du inte behöver den längre.

• rackar2

Angående syskonvagn; vi har 2 år och 11 månader mellan de två yngsta barnen. Minstingen är snart 3 veckor och den större killen är snart 3 år. Vi köpte en beg UJ syskonvagn. Nog för att 3 åringen är duktig på att gå men ett tu tre så tryter orken! Sedan är han en sådan liten en som kan sticka iväg om han ser något spännande....... Skulle inte gå på stan själv om jag inte hade möjlighet att ha honom i vagn. Vi är ute och promenerar mycket så en syskonvagn är ovärderlig för oss. Försöker använda bilen så lite som möjligt. Tilläggas bör att vi även har en grabb som är fem och halvt också.

Självklart har vi single vagn också för de tillfällen då inte mellangrabben behöver åka. Båda vagnarna används i stort sett varje dag!

Det var faktiskt maken som tyckte vi skulle ha en UJ som syskonvagn. Hade en Twin cerox till äldste grabben och mellanbrorsan när det var aktuellt med vagn då. Den vagnen var en mardröm!!

Vilket rörigt inlägg det blev! Kan man skylla på amningen? Nu ska vi strax gå ut på promenad med syskonvagnen!

• rackar2

Jag skulle tro att vagnen är från -02? Tycker inte den är värd priset.... Det går att hitta nyare vagnar för samma pengar!

• rackar2

Stången finns på vagnar från -06. Dessutom är det ficka på sufletten.

• rackar2

JuliaochNelly!
    Jag har tre år mellan mina två yngsta och vi kör bugga med ståbräda och UJ duo. Skulle inte kunna tänka mig att vara utan syskonvagnen....... Det är inte samma sak med ståbräda, båda vagnarna används men vid olika tillfällen. Så om jag vore du skulle jag behålla UJ över vintern.

• rackar2

bullen07, jag är egentligen en UJ människa. Men nu när vi skulle få tredje barnet så var jag (maken nöjd så länge jag är nöjd...) sugen att prova en ny vagn. Yngste sonen är bara en månad så buggan har bara använts under den tiden. Med andra ord har vi inte provat sittdelen än. När man ska gå i skogen, om man nu gör det, så tycker nog jag att UJ är bättre. Drog runt duon i elljusspåret här om dagen och det är knaggligt och bökigt. Fungerar hur bra som helst med UJ. Buggan skulle jag inte ha tagit till den promenaden. Den dagen vi säljer duon kommer jag att köpa en singel att ha parallellt med buggan. För första gången med mina tre barn känner jag mig helt nöjd med mina vagnar. Inget sug alls att byta..... Kanske färg då bara! Men jag kan varmt rekommendera Bugaboo, den är underbar att köra och fungerar även bra med ståbräda. (Svamligt det blev...)

• rackar2

Jag älskar vagnar och skulle inte kunna tänka mig att bara ha en i garaget! Nu finns det bara tre, en Brio sitty som aldrig används, buggan och UJ duo. När det var 7 vagnar i garaget tyckte maken att det var nog. Så han är rätt nöjd just nu. Hur kan det vara så kul med vagnar?

• rackar2

Det beror helt på vilken färg du har på klädseln. Vissa färger är mer eftertraktade än andra. Kolla på Blocket så kanske du får tips,

• rackar2

Hia, har du tagit kontakt med säljaren? Det skulle vara det första jag gjorde. Fy va hemskt, va besviken du måste känna dig!

• rackar2

Vi har en UJ syskonvagn från 06. Liggdelen är däremot från 07. Håller med om att de nya liggdelarna är mycket snyggare....

Det är samma fästen på de nya liggdelarna, bara suflett och lock som fått en annan design.

• rackar2

asat, jag tycker att det var ett bra pris för vagnen. Vagnen är ändå rätt så ny. Den dag du ska sälja kommer du säkert att få igen nästan alla pengarna. Tror jag såg annonsen på Blocket och den såg jättefin ut!! Var nöjd!

Jag personligen tycker att guld eller de bruna åkpåsarna är snygga till. Går att få tag i begagnat så blir det inte så dyrt... Annars kanske du kan sy buggysnuggle. Kan inte vara så svårt om man kan sy?

Själv är jag lite besviken, vår UJ duo används inte så mycket som jag trodde. Helt plötsligt fungerar det bra med ståbräda. I och för sig är grabben tre år. Vissa dagar vill han åka och ibland inte...

Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII