• CLT

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Lisenlisen skrev 2008-07-21 14:53:01 följande:
    Vilket år tillverkades den orangea prickiga dynan? Har någon sett den i butik nyligen? Tycker årets är så trista i färgerna...
    babyjungle har rea på den nu! Köpte 2 för ett par veckor sedan, jättefina!!
  • CLT
    Safety skrev 2008-08-12 16:26:41 följande:
    Är liggdelen till syskonvagnen samma som till enkelvagnen, dvs kan jag köpa kompisens liggdel som de haft i sin syskonvagn och använda till mitt enkla 08-chassi?
    Nej, syskonvagnens liggdel är tyvärr mycke smalare så det går inte...
  • CLT
    Merze skrev 2008-08-13 08:34:12 följande:
    HEJ!!Var i barnaffären i går & lät sonen provsitta en UJ syskonvagn. Han är 2 år och 4 månader & 91 cm lång och jag blev välldigt förvånad över hur lite platts det var melllan suffletten & hans huvud. Sonen är ju inte ens stor för sin ålder!Är det någon som har en syskonvagn till ett barn i samma ålder & längd. Vad tycker ni ? Just i dag så tycker jag inte att jag klara mig utan vagn i dag!! Han gillar att åka vagn & vi bor i centrala Göteborg så man kan inte ha ett barn löst... Känns skönt att ha han sitter fast i en vagn Hur har ni gjort som har syskon???
    Min dotter är 2 år o 3 mån och hon får defenitivt plats! (Tror hon är normallång...) Skulle heller aldrig klara mig utan dubbelvagn, bor i Lerum, men är ofta inne i Göteborg! Dessutom går vi till o från dagis nästan varje dag! Hon är en "rymmare" så jag vill oxå ha henne i "säkert förvar"!
  • CLT

Angelinah: Jag beställde en duo från babyjungle, tog 10 dagar! När jag beställde dynor så tog det 4 dagar! (beställde på en fredag o paketet låg o väntade på posten på tisdagen!)
    Jättebra service via mail oxå! Kan rekommendera dom!

• CLT
    Merze skrev 2008-08-20 22:36:49 följande:
    Hur mkt kostade frakten??
    EUR40 om jag inte minns fel...
  • CLT
    MariaD skrev 2008-08-24 16:33:32 följande:
    är det någon som vet på ett ungefär vad butikspriset är för en uj 07/08 och en 08/09. funderar om den nyare är värd mellanskillnaden. tittar man på vad den kostar att beställa från babyjungell.nl så skiljer det ju en del. 539 euro för den "gammla" och 679 för den "nyare" modellen. är den nyare verkligen värd den stora mellanskillnaden? är det samma klädslar som passar den nyare?
    Det är väl lite ändringar på de nya oxå? Djupare liggläge o mugghållare? Rätta mig om jag har fel...
  • CLT
    Micjah skrev 2008-09-10 14:40:37 följande:
    Är det någon här som köpt dubbelvagn i USA och släpat med hem?Skulle vilja veta om det är bäst att min mor (om jag nu lyckas övertala..) tar vagnen i kartongen den kommer i eller om transportväska är ett måste?Om hon nu fastnar i tullen..vad kan detta tänkas kosta då?Och övervikt på planet... ringer man flygbolaget om det?Många frågor..skulle självklart kunna leta runt efter svar, men är helt gravidsnurrig så jag vet inte vart jag ska börja..haha
    Det jag kan svara dig på är övervikten på planet (är resesäljare!). Två kollin á 23kg är OK med de flesta bolag, dock får det inte vara skrymmande bagage...vilket en vagn är...Då får man ringa flygbolaget o göra en förfrågan på större bagage, oftast får man OK på det. Alltså, nån övervikt ska du inte behöva betala för (UJ väger väl 13kg?) men däremot få ett OK på stort bagage!
  • CLT

Det måste va 2 bagage med max 23 kg vardera/person.
    Vilket flygbolag flyger ni me?

• CLT
    lillafikon skrev 2008-09-10 18:56:01 följande:
    En liten fråga...går det att använda en och samma liggkorg till både en enkel- och duo/syskonvagn?
    Nej tyvärr.
  • CLT
    passau skrev 2008-09-10 17:40:33 följande:
    sas
    Ring SAS direkt o kolla! Har ni bokat biljetter kan de redan nu lägga in en request på skrymmande bagage!
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII