Inlägg från: passau |Visa alla inlägg
  • passau

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Är det någon som vet vad syskonvagnarna kostar i butik i USA? skall ev åka dit å funderar på att köpa en där, eller måste man köpa på ebay innan?

• passau

Är på G att köpa en UJ dubbel från USA vad ska man tänka på?
    är det värt den rätt stora xtrakostnaden för en -09? eller kan jag lika gärna ta en ny -07 som är väldigt mkt billigare?
    är det någon som har tips om bra internetsighter med bra priser tar jag gärna tips!

• passau
    Kaxmaja skrev 2008-09-04 10:13:59 följande:
    HallåNu är vi i USA och jag har fått min älskade UJ. en ny 2007 som vi köpt från affär för 2000NOK *nöjd*. Min mamma har sytt en fin sittdyna och köpt en skiphop saddlebag oxå Idag ska vi ut och rulla. Men först ska väll resten av familjen vakna. Bara vi norsbor som har jetlag och e vakna nu i gryningen (klockan är 4)
    Underbart!
    inboxa mig gärna var du köpte vagnen! jag är på G att beställa en tills vi åker i november!
  • passau
    CLT skrev 2008-09-10 15:10:14 följande:
    Det jag kan svara dig på är övervikten på planet (är resesäljare!). Två kollin á 23kg är OK med de flesta bolag, dock får det inte vara skrymmande bagage...vilket en vagn är...Då får man ringa flygbolaget o göra en förfrågan på större bagage, oftast får man OK på det. Alltså, nån övervikt ska du inte behöva betala för (UJ väger väl 13kg?) men däremot få ett OK på stort bagage!
  • passau
    Det jag kan svara dig på är övervikten på planet (är resesäljare!). Två kollin á 23kg är OK med de flesta bolag, dock får det inte vara skrymmande bagage...vilket en vagn är...Då får man ringa flygbolaget o göra en förfrågan på större bagage, oftast får man OK på det. Alltså, nån övervikt ska du inte behöva betala för (UJ väger väl 13kg?) men däremot få ett OK på stort bagage!
  • passau
    suck som det blev,,,

får man ta med sig en väska som väger mer eller måste det vara 2 på 23kg?
    ska åka 2 vuxna å dotter kan man köpa ny vagn där då?
    hon får ju ha med vagn... vet ju inte om den vi tar med klarar flygets hantering ;)
  • passau

har ju bokat barnbiljett och då får man ju ta vagn, antar att vår vagn vi tar med inte kommer vara i skick att ta med hem*L*
    men jag ska kolla! tack för tipset!

• passau

Har pratat med Sas och man får ha 2 vux å 1 barn = 5*23kg + 1 barnvagn, har man mer får man betala övervikt, så vi får väl packa en väska mindre eller ngt...

till er som har UJ syskonvagn och travelbag, går det i ngt mer i bagen eller är den full med vagnen i??
    tänkte fylla upp den så kan den räknas som ett bagage ;)

• passau

en fundering...
    ska köpa en ny UJ dubbel i usa i höst, om man köper en helt ny klädsel så borde man väl få det fulla liggläget? eller tänker jag fel?

• passau
    Kaxmaja skrev 2008-09-12 20:00:02 följande:
    jag behøvde bara ta med sambon in i en barnvagns affär och låta honom provköra så var han såld Sen hjälpte de nog at jag kunde köpa en billigt i USA.Ja just de vem var det som ville ha adressen till USAsidan där vi köpte vår vagn?
    jag tar jätte gärna tips var du köpt din vagn ;)
  • passau

Alla erfarna..
    dottern kommer att vara 27mån när syskon kommer...
    ska man ha en UJ syskon eller en PT sport?

är rätt vilsen just nu... å måste bestämma mig senast fre...

• passau

någon som har köpt något på www.strollandgo.com ? har beställt en vagn därifrån men får ingen kontakt via mail alls...
    har mailat 5 mail tror jag men inte ett enda svar...

• passau
    mammatillmiranda skrev 2008-10-14 08:25:10 följande:
    Hej!Tänkte höra hur detta med att köpa en ny klädsel till min UJ fungerar? Var inne på babyland och de sa att det kostade nästan lika mycket som en nu vagn.Nu ska mina föräldrar åka till Florida över jul och nyår och då tänkte jag be dem köpa med sig en fin klädsel hem åt mig (vill ha en brun). Jag kan även beställa hem till min faster som bor permanent i florida. Någon som vet en bra och billig hemsida? Eller kanske vad det finns för affärer som säljer UJ där borta? Och vad kan priserna ligga på? Kram!
    jag har beställt annan vagn från denna sidan men dom svarade på mitt mail på 10 min och är jätte trevliga så maila och fråga!
    www.letsgostrolling.com/mountain-buggy.html
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII