Inlägg från: Hoppetossan 79 |Visa alla inlägg
  • Hoppetossan 79

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

NU är jag här  också

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Hoppetossan 79
    Susiepie skrev 2008-07-18 16:24:04 följande:
    Jag är så lessen jag köpte en dyna av en tjej som annonserat här på FL och på blocket om coco klädsel och svart dyna...Hon sägeratt hon skickat den men jag har inte fått den jag betalade den 22 juni och har inte fått min dyna :( så lessen, ville verklkigen ha den...
    Åhh din stackare... Man vet ju aldrig säkert om folk  skickar eller bara tar pengarna men samtidigt slarvar ju posten tyvärr bort en del också.
  • Hoppetossan 79
    Kajsan skrev 2008-07-18 18:40:24 följande:
    Hoppetossan 79 skrev 2008-07-18 18:33:56 följande: Jag tror inte posten slarvar bort nåt, jag har fått och skickat kanske 1000 paket senaste året och INGET har försvunnit.äR det den här annonsen?Inlagd 23 junin :www.blocket.se/vi/16889871.htm&last=1
    Då har du nog haft tur. Vet att det kommer bort en hel del på posten tyvärr.
    Jag har dock haft tur med det jag skckat och fått också. Förutom en grej från USA som kom bort.
  • Hoppetossan 79
    Kajsan skrev 2008-07-19 02:11:22 följande:
    Jag ska köpa syskonvagn och hade bestämt mig för fifties,men nu kom jag på hur snygga de LJUSBLÅ är.Välj åt mig! Vilka är finast?Fifties med kiwi färgad 7am åkpåse eller ljusblå med brun 7am åkpåse?
    Jag tycker fifties.... Ljusblått känns väldigt sommrigt och passar inte på hösten och vintnern tycker jag. Fifties passar året om. Sen tycker jag att det blir lite "mycket" med ljusblått på en duo...
  • Hoppetossan 79
    Höst06 skrev 2008-07-21 13:50:57 följande:
    Måste fråga....Är 5600:- ett ok pris för en ny UJ single i tyget College??Har sökt med ljus och lykta efter en sån och nu hittat en i en butik.Tror ni den kan vara svår att sälja i andra hand sedan?OBS! Ingen annons på ngt sätt!
    Jag tycker nog att det är dyrt om det bara är för vagnen.
    Kaxmaja skrev 2008-07-21 16:25:34 följande:
    Vad blir frakten på en klädsel inom Sverige?  Och vilket är de säkraste sättet att skicka/betala på?
    77 kr tror jag det brukar bli.
  • Hoppetossan 79
    fru Elle skrev 2008-07-23 19:43:47 följande:
    Hej, har en UJ inköpt i februari. Vårt chassi har börjat bli lite rangligt. Det är där fotstödet sitter ihop med chassit, det är lite ruckbart och det låter ibland när man kör. Själva fotstödet slår emot chassit (plasten som sitter där). Hoppas att det är nån som förstår vad jag menar . Gick till butiken och visade, men de tyckte inte att det var något som var fel. Utan de menade att vagnen blir sån och det är inget man kan göra något åt. Nu undrar jag om det är någon annan som upplever detta "problem" med sin UJ. Tycker själv att det är något som man borde kunna reklamera så att de fixar till det. Jag vill inte ha en ranglig vagn och det var ingen i butiken som upplyste mig om att vagnen kan bli sån.
    Mina vagnar är inte rangliga, däremot har bromsen på singeln börjat kärva lite.
  • Hoppetossan 79
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-07-23 22:25:48 följande:
    Hoppetossan 79 skrev 2008-07-23 21:55:28 följande: Har du provat att smörja den? Står att man ska göra det regelbundet.
    Fast det är mer att den fastnar i spärrat läge, ´man får ta i för att få  loss den.
  • Hoppetossan 79
    esthelle skrev 2008-07-27 20:40:44 följande:
    Hej hej,spanar en del på blocket då jag e sugen att testa en UJ till vårt nästa barn och tänker köpa en begagnad. vad är rimligt pris för en 07:a? Varierar i pris från 3500-5000:- för en singel vagn....Har BF i december så frågan e om det kommer vara ngn rea på vagnar då eller om det mest e sommarrea på UJvagnar.Kan tänka mig att betala ca 4000-4500:- för en sitt+liggvagn 07, är det rimligt tro?Visst är det väl en del säkerhetsuppdateringar gjorda mellan 06-07?/Esthelle, blivande UJ ägare
    3500 för en singel låter SUPERBILLIGT. Slå till direkt
    5000 för bara vagn utan tillbhör, något i överkant kanske.

Tror inte du kan hitta en NY singel inkl liggdel för 4500 kr.
  • Hoppetossan 79

Det här är tydligen nytheterna för 2008 dvs "den andra 2008an".

Nyheter för nya Urban Jungle 2008: - Djupare liggläge
    - Ställbart handtag för dubbelvagn
    - Förstärkt och förbättrad varukorg
    - Selen går att anpassa lättare för   mindre barn
    - Röd markering för att tydligare visa
      hur man gör med bromsen
    - Flaskhållare

2 nya färger; Sand och Charcoal

• Hoppetossan 79
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-07-29 21:15:55 följande:
    Haha röd markering för att tydligare visa hur man gör med bromsen??? Lät kul iaf
    Jag tyckte också det lät helmysko... Vad är det som man inte fattar med den?
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII