• MiaMariah

Vita tråden del 9

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 9. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!
    http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpdhb11a.jpg
    Vi befinner oss just nu mitt i den älskade svenska sommaren men går mot den mysiga hösten då vi kurar skymning, tänder ljus, bläddrar i våra inredningstidningar och myser tillsammans under pläden. Kommande alltså mer tid för inredning!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkelt så hinns alla inlägg inte att svaras på. Fråga igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-26 17:41
    Nya forumet: e32ab7395.mylava.net/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 12:39
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35419365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 20:21
    Nya forumet heter numera www.vitahem.dk
  • Svar på tråden Vita tråden del 9
  • MAGU
    NU tror jag att jag äntligen har hittat skåpet som ska stå under trappan i hallen! hittade ett på blocket i går kväll som vi ska åka och titta på alldeles strax, för 200:-!!! Måtten är perfekta för dess plats! Hoppas att det blir bra, jag köpte nämligen ett skåp för några dagar sen som var alldels för stort , så det fick komma ut på blocket igen...
  • Sunna

Lillafruluva: Kolla in bebis08:s länk, så ser den ut!
    Lycka till med samtalet. Sätt hårt mot hårt och våga bli förbannad! Det är DIN rätt att bli gravid hur många gånger du vill utan att någon ska lägga sig i ditt liv!
    Vad har han/hon gjort/sagt?

Knyttis: Vilket sött tyg. Hur gör du när du klär om? Bara viker och häftar fast?

• LPW
    Sunna skrev 2008-08-24 23:52:34 följande:
    God kväll!Vill bara säga tack för alla svar angående bänkskiva Jag är trots allt fortfarande väldigt konfunderad. Jag VILL ju ha en i trä. Det känns som att det kommer att bryta av så fint mot de vita köksluckorna. Funderar om hårdvaxoljat trä har mer motståndskraft mot vatten än oljat trä. Åh, jag vet inte! Jag tror att vi får åka runt och se och känna på både trä och laminat. Det är så svårt att se på nätet.Helst skulle jag vilja ha en vitoljad ekskiva. Har sett det i någon tidning, och det var riktigt fint. Eller, ska vi ta en gråsvart laminatskiva istället då vi kommer att ha ett vitoljat furugolv?(tänkte att ek och furu kanske skär sig?)Vad tycker ni om denna kombination?:*Vitoljat furugolv *Köksluckor: Ädel vit. *Skålformade handtag till lådorna, och knoppar till luckorna*Vitt fasat kakel med vit smal fog*Spisen är från Ikea, "dåtid" i rostfritt, samt rostfri stor fläkt. *Kyl och frys är side by side i rostfritt. (Jag var tvungen att ge vika för min oäkta make som totalvägrade en Smeg)*Jag håller på att bearbeta oäkta maken för en porslinsho, så det får vi se hur det går med det)Låter kanske inte särskilt originellt, men jag vill ha det tidlöst och ljust så att jag kan byta gardiner, dukar och annat "lull-lull" bäst jag vill Och så var det det här med bänkskivan! Ursäkta mig för mina oerhört egoistiska inlägg idag, men jag drömmer om kök om nätterna nu.
    Vi ville också ha en bänkskiva i trä (ek) till vårt vita kök men valde en "hel" diskbänk (inte världens snyggaste men väldigt praktisk) och det fungerar perfekt!
  • numberone

Knyttis:

Kikade precis i din blogg....guuu va fint tältet blev som du sytt!! och bara 11 dagar kvar till bebisen ska komma... hur mår du?

• numberone
    MAGU skrev 2008-08-25 08:46:15 följande:
    NU tror jag att jag äntligen har hittat skåpet som ska stå under trappan i hallen! hittade ett på blocket i går kväll som vi ska åka och titta på alldeles strax, för 200:-!!! Måtten är perfekta för dess plats! Hoppas att det blir bra, jag köpte nämligen ett skåp för några dagar sen som var alldels för stort , så det fick komma ut på blocket igen...
    Håller tummarna!! Har du visat nån länk?
  • MAGU
    numberone skrev 2008-08-25 09:00:41 följande:
    Håller tummarna!! Har du visat nån länk?
    Nej, det har jag inte och sk*t-FL gör ju så att jag inte kan visa bild heller....
  • numberone
    MAGU skrev 2008-08-25 09:06:54 följande:
    Ååå va söt!!!
  • numberone

Någon som har länk till en bra beskrivning hur man syr lappteknik?!

Svar på tråden Vita tråden del 9