Vad är en äldre förälder?
Nu vill jag ha svar från unga föräldrar. Vad är en äldre förälder? Vid vilken ålder anser ni unga föräldrar att man är en äldre förälder?
Nu vill jag ha svar från unga föräldrar. Vad är en äldre förälder? Vid vilken ålder anser ni unga föräldrar att man är en äldre förälder?
Lägger mig i lite.
Är man en "älder förälder vid 35-40 om man får sitt första barn då?
Eller jag som har 3 barn mellan 3-11 och själv är 35...?
Min mamma är 43 och försöker bli med barn och jag anser att det är helt oaseptabelt och oansvarigt att planera barn så sent som en som inget inkomst har.
Stakars barn ifall hon lyckas...
Jag antar att jag får sälla mig till skaran och svara eftersom jag förmodligen anses som ung förälder då jag fick min son när jag var 19 år. Vuxen visst, men fortfarande ung.
Jag anser att en gammal förälder är en som fått barn när man är en bra bit över 40 år. Då menar jag cirka 45 år.
Anledningen till det är att man börjar närma sig klimakteriet eller redan är en bit på väg in i det.
Äldre menar jag då självfallet. Gäller det diskussionerna de andra tre trådarna så tror jag att de menar att en äldre förälder är en som anses vara riktigt vuxen och det är väl över 25 år gissar jag. Det skulle då vara dessa äldre vuxna som hackar på de unga föräldrarna gissar jag...
vrför är ala så besatta av att veta om de är en äldra/ ung förälder? Känns det jobbigt? Kan inte alla vara föräldrar bara!!!