Thalis skrev 2008-07-21 11:50:18 följande:
Det stör mig också!Kommer ihåg när vi flyttade från Stockholm till en håla i mellansverige.Klasses fick ju vet vem jag var i förväg, så när jag kom på första skoldagen var alla så himla trevliga !Men sen på gympan så säger en till mig: Vi är en väldig tajt klass men det är vissa vi inte umgås med, och det är dom som bor på andra sidan bron och svartskallar.Gissa om jag blev arg , men då fick jag det förklarat att jag var inte en svartskalle eftersom jag bodde på rätt sida av bron och för att jag inte kom till Sverige som asylsökande...Med andra ord så finns det tydligen första, andra och tredje klassens invandrare *morr*Min svärmor är brukar också prata negativt om invandrare, trots att hon själv är islänning Men självklart menar hon inte mig och min familj, och ännu mindre hennes två barnbarn. Därför skrev jag om selektiv rasism i ett tidigare inlägg.
Mmmm, så hemskt att vissa ser människor på det viset
Nä, precis, min svärfar älskar sitt barnbarn (det är inte makens pappa) men ändå, det gör ont att han kan uttrycka sig så när hans fru har adopterat, har ett barnbarn som är adopterat och ändå inte lär sig utan skyller på att det är arbetarsnack! Så f-n heller, har vänner som har "arbetar"yrken och som adopterat barn och som inte pratar så om andra. Blir så trött!