Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

"Har ni kommit hem än?"

Jag fick också den frågan mkt, dessutom så tyckte folk att det var konstigt att han inte kunde amma och hade sond. Sonden drog vi för 3 veckor sen typ, efter 5,5 månader och amma lärde han sig aldrig, men vaddå, han vägde 650 gram vid födseln å var född i vecka 26, vad tror folk. Håller med om att en graviditet inte hade varit 40 veckor om det inte varit meningen.

Man får väl försöka ha överseende med att folk inte förstår, som tur är jobbar jag i sjukvården, så bland mina kolleger har det aldrig ifrågasatts om han kommit hem, skönt. :)

• Riskiflickan

MsBeauty: Det var väldigt oprofessionellt av det sjukhus du var på att du inte fick träffa någon läkare förrän efter en vecka, själv fick jag info innan (som jag inte minns pga min eclampsi) men jag fick också fortlöpande info efter och läkare fanns att tillgå på avdelningen helatiden och om man ville fick man ett ord med läkaren varje dag om det kändes som om det behövdes, eller flera gånger om dagen de gånger det var väldigt svajigt med barnet... verkligen tråkigt att höra att det ska vara så olika när det gäller något så viktigt!!

• Riskiflickan

MsBeauty: Verkligen tråkigt att höra, det är ju så viktigt att vårdpersonalen uppträder professionellt och även läser på innan de säger något vad som sagts och inte... Ja, Lund är ju ändå ett stort välkänt sjukhus och ett av de sjukhus med neonatal för mkt små barn...

• Riskiflickan

MsBeauty: Det var ju bra att det blev bättre när ni fick flyttat på er, kanske är de så fokuserade på fel saker i Lund. Jag tyckte GBG var bra på att samordna med läkare å så fastän det var hektiskt med många små barn... Borås var också bra sen när vi kom dit...

• Riskiflickan

*suck* vilka skräckhistorier om folk som kommer fram å ska pilla i tid och otid, här är det min egen svärmor som inte förstår det där med infektionskänsligheten å vill dra in alla möjliga människor för att titta på vår son... å säger till alla att "ja, det är ju baaara RS-viruset man behöver vara orolig för och något sånt finns det inte nu..." jaha, jag hörs nog inte jag heller...

Svar på tråden "Har ni kommit hem än?"