när började eran tonåring köpa kläder på vuxenavdelningen?
hur gamla var dom?
pojke/flicka?
hur gamla var dom?
pojke/flicka?
Jag fyller 15 om 3 månader, började köpa för 4½ år sedan ungefär, dock har jag endel vänner (inte shoppingvänner) som fortfarande köper på barnavdelningen.
Och jag är då en tjej, alltså.
Båda mina döttrar började köpa kläder på vuxenavd när de var 12 år ungefär. Både för att de började växa ur de på barnavd. och för att det fanns fler kläder som lockade på vuxenavd.
Runt 12-13 år började mina stora gå över till vuxenavdelningarna. Detta berodde på dels att sortimentet inte gillades på barnavd men också på att kläderna inte passade där då de började få former mm.
min 13åriga son e ca 170cm väger 43kg ibland handlar jag 170cm lång till han men ibland S på heravdelningen som idag ett par mjukisbyxor i storlek xs och 2 par jeans 27/32 och även t-shirrt på heravdelningen
Han e ju så small så alla byxor trillar av ovsätt om det e 170 eller xs men de ska ju vara häng och de får han verkligen
Jag tror dottern var ca 13. Det är ett jättebesvärligt skede med kläder. Barnkläderna är kanske för barnsliga, eller så är de största storlekarna 160-170 för breda utan passform. Minsta vuxenstorlekarna är dock för kurviga för en smal och rak 13åring. Men nu finns det ju Bikbok, Jc, Vero Moda och Gina tricot som har ganska bra för just tonåringar. Speciellt Bikbok har supersmala jeans i st 24 eller xxxs.
Har (tyvärr rent ekonomiskt) en elvaåring som e väldigt medveten, skulle aldrig handla på lindex ex.. Däremot Gina eller märken som peak och sånt funkar, suck. Själv handlar jag på H&M, funkar ju bra...
Min dotter började handla på ungdomsavdelningarna när hon var ca 12. Tex HM har en egen ungdomsavdelning. Annars Gina, BikBok, New Yorker, Cubus...
Min snart 14-åring har väl handlat i ett par år i affärer som Veromoda, Gina Tricot...jag gissar att det är för att hon tyckte H&M, Lindex, JC osv kändes för barnsligt. Hon handlar på H&M oxå, men då på vuxenavdelningen. Och jag tycker det är jättebra, finns så mycket mer att välja på!!
Köpte man ett par byxor på H&M barn tidigare, så hade 5 kompisar likadana...
Jag är själv 12,5 och köper på vuxenavdelningen pga min längd (169/170cm) vet att. 170 finns med det andra passar bättre...
Jag började så sent som möjligt. Jag tror att jag gick vårterminen i sjuan när jag fick ge upp och handla en del på vuxenavdelningen.
Min dotter är 11 och hon handlar S och XS på damavdelningen, hon tycker barnavdelningen har på tok för barnsliga kläder.