när började eran tonåring köpa kläder på vuxenavdelningen?
hur gamla var dom?
pojke/flicka?
hur gamla var dom?
pojke/flicka?
och varför? för att barnavdelningen hade för små eller för att dom inte var coola nog?
hmmm,intressant!
Jag som mammagiller att handla kläder till mig på barnavdelningen. Kläderna passar bättre och är billigare.
Haha det brukar jag också göra i vissa fall! typ linnen och sånt!!
min dotter är 12 år 163 cm lång, hon har börjat köpa st 34 på typ HM eller XS på Gina Tricot är också populärt, mest för att utbudet blir större, även om det mest är jeans och toppar
skulle tro att när min dotter började på högstadiet lämnade hon allt barnigt o drutta in mer på vuxet...
Dottern var väl 12 och jag tror sonen var lika gammal. de växte helt enkelt ur kläderna på barnavdelningen. Sonen är både lång o kraftig. ( inte tjock) Dottern är 166 cm lång, men med superlånga ben och så är hon skitsmal. Alltså passar inte kläderna på barnavdelningen.
Min son fyller snart 13, har sedan årets början fått börja titta efter jeans och tröjor på herravdelningen åt honom. Detta för att kläderna på barn är för små.
Han började handla vid 13 års ålder, då barnkläderna blev för små.
Det var nog i 12-års åldern, men det är ju olika i olika affärer, samt om det är något särskilt märke.
Min dotter är 12 år och byxor kan hon inte köpa på barnavd längre, hon är 170 lång och har lite former så byxorna är både för korta och går inte på henne över höfterna. En del toppar funkar fortfarande på barnavdelningen, hon tycker inte det är roligt att handla på vuxenavdelningen så vi tittar alltid på barn först.