HD Redy eller Full HD
Skillnaden är att en Full-HD TV visar bilder med upplösningen 1920x1080p (p står förprogresiv) och en HD-ready visar bilder med 1024x768p.
Jag kan rakt av dissa människor som hävdar att man måste ha en Full-HD TV, jag är själv teknik och hembio-freak och kan avslöja att inte ens proffs ser skillnad på full-HD och HD-ready när man pratar normal TV-storlek (32-50"). Inte ens jag ser någon som helst skillnad på min hembio som trots allt visar bilden i 103".
Det som däremot ÄR viktigt är att TV´n kan ta emot signaler som är ända upp till 1920x180 och även de så kallade 24p, 50p och 60p. Det är dessa upplösningar och signaler för bild som mer eller mindre är standard i dag för högupplöst material på film.
TV osv däremot kommer dröja säkerligen 10-15år till innan de kommer över tröskeln 1024x768p (50 eller 60).
Bestäm er för en lagom prisnivå ni vill handla en TV för och kolla sedan runt vad ni får, välj den ni tycker passar bäst och skit fullständigt i om den visar full-HD eller HD-ready upplösning.
Lycka till.