• LillFrida

Grattis på födelsedagen "ägget".

Jag hoppas ditt första år i livet har varit ett bra år, och jag hoppas att du mår så som alla förtjänar att må: som en liten prins eller prinsessa.
    Jag vet inte var du finns, jag vet inte vad du heter, jag vet inte vilka dina föräldrar är. Men jag vill bara skicka en tanke till dig och säga att jag hoppas att du tycker om livet och att dina föräldrar ser dig som den diamant du är. Jag hoppas att du skrattar, jag hoppas att du leker, jag hoppas att du njuter av sommarens sol. Jag hoppas din mamma kysser dina knubbiga fötter och jag hoppas att din pappa luktar på ditt hår, jag hoppas att du fnittrar åt gräset som kittlar dina vita, mjuka lår.
    Grattis på födelsedagen, när den nu är.
    Bara en liten tanke, en av få, som jag skickar till dig. En förhoppning om att du aldrig önskar att jag inte gett dig chansen att leva.

• Svar på tråden Grattis på födelsedagen "ägget".
  • miss maple

Jättefint skrivet. Får tårar i ögonen faktiskt. Tanken på dig och alla andra som donerar sina ägg gör mig oerhört glad, tacksam och ödmjuk inför er vilja att ge oss som behöver en chans för att få uppleva lyckan som ett barn innebär.
    TACK

//maple med ett biobarn och ett ÄD-barn som nu är 5½ månad.

• Bei Bei

Nu blir jag ännu mera övertygad om att donera är bland det finaste man kan göra för en annan människa! Har länge funderat på att donera.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • amn

LillFrida,

om jag ändå visste vem vår äggdonator är - så känner jag efter att ha läst ditt fina inlägg.
    Våra två barn är de vackraste gåvorna som går att få - det är endast ett år emellan dom och de har sådan glädje av varandra.

Ikväll när vi åt vår fredagspizza ställde sig först sonen vid stereon och gungade till musiken (han är 1 år) och efter en liten stund gick dottern dit och la armen om sin lillebror - dom tittade på varandra en stund och log - sen la han sitt lilla huvud mot hennes axel - och så stod dom en liten stund - en stund av sann livsglädje och en sann föräldraglädje.

TACK vem du nu än är - vi älskar vår familj - Tack, tack , tack!

amn

• LillFrida

amn:
    Ibland önskar jag att jag visste var föräldrarna och "ägget" finns. Det vore så kul att höra hur de mår och hur allt har gått.

Samtidigt är det skönt att ha distans. Att bara kunna tänka på ägget som "ägget" och ingeting annat.

Svar på tråden Grattis på födelsedagen "ägget".