• Lillpluttanspappa

Nån som är sugen på ?

Jag ska sluta spela spel.
    Jag har ett wow account och ett counter-strike account och även ett counter-strike source account.

På wow accountet finns bla en level 63 warrior (Tauren) och ett antal andra låg levels. Om intresse finns så skicka ett pm.

• Svar på tråden Nån som är sugen på ?
  • Angelven

... Innan du tar ett sådant beslut som att lägga av med att spela spel bör du kanske ta en titt på Spore, Creature Designer...

• skrattande

Bra beslut! Man har inte tid med sådant med familj må jag säga. Jag slutade att spela så mycket när vår lille kom. Nu var det någon månad sedan jag spelade. När jag lirar så är det efter han somnat och då bara en timma cirkus.

• Decnet

JAg måste säga att folk skall sluta att se det där som svart eller vitt såfort man blir förälder. Jag har länge förespråkat att spel på pc och även onlinespel kan vara en gigantisk social grej mellan barnen och föräldern. Men vissa tycks vilja skilja på tv-spel och pc-spel.

jag säger: Sätt ungarna i famnn och dra av ett par rejs i flatout 2 eller "Spora" loss och låt ungarna få delta till hundra. Låt dom få en jävligt go stund tillsammans med er men inte till överdrift så kommer alla bli skitglada i slutändan.

Tricket är att sätta fasta tider då man inte spelar längre... bott i hushåll med tre ungar där alla familjemeldemmar haft varsin dator och vi hade skitskoj under helgerna... bara ett tips..

• pilfink

Decnet skrev 2008-08-09 22:54:25 följande:

JAg måste säga att folk skall sluta att se det där som svart eller vitt såfort man blir förälder. Jag har länge förespråkat att spel på pc och även onlinespel kan vara en gigantisk social grej mellan barnen och föräldern. Men vissa tycks vilja skilja på tv-spel och pc-spel.jag säger: Sätt ungarna i famnn och dra av ett par rejs i flatout 2 eller "Spora" loss och låt ungarna få delta till hundra. Låt dom få en jävligt go stund tillsammans med er men inte till överdrift så kommer alla bli skitglada i slutändan.Tricket är att sätta fasta tider då man inte spelar längre... bott i hushåll med tre ungar där alla familjemeldemmar haft varsin dator och vi hade skitskoj under helgerna... bara ett tips..
    Väl skrivet. Håller med.
  • Familjen Lindroth

tjena måste fråga är det online???? men jag är intresserad så skriv tillbaka jag älskar att spela måste passa på nu !!!!
    ha det bra

• Cyberdansken

Själv spelar jag en eller kanske två gånger i veckan på kvällen när alla barnen sover. Bra avkoppling och socialt med mina kompisar i Teamspeak.
    Blir mest FPS, där kan man komma och gå när man vill.

• RAF

Spela med barnen och visa moral,karaktär och en snygg hållning till ALLT spel.
    Låt inte inte familjen lida bara för att du håller på att slå "high score".
    Precis som att du inte ska visa dina barn att det är ok att supa sig packad och sova bort dagen efter, slå svagare för att man kan bli arg o.s.v.
    Ursäkta predikan. Gillar själv att spöa grabben i F1 Och Tekken...

Svar på tråden Nån som är sugen på ?