• Namnam

Om ditt barn skulle ha......

Om ditt barn skulle ha kalas och vill bjuda alla i sin klass utom en som har mobbat ditt barn, VAD SÄGER DU DÅ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ditt barn skulle ha......
  • Tindra02
    Svar på #1
    Pochahontas skrev 2008-06-27 12:33:00 följande:
    Hmmm. Jag hade nog försökt köra lite mellanväg. Sagt att han får bjuda t.ex max tio stycken, så det inte blir EN enda som inte får komma.
    Samma här, schysstast...
  • Namnam
    Lotlas skrev 2008-06-27 13:07:45 följande:
    Jag skulle, som andra skrivit, se till att ha löst mobbningen innan det blev dags för kalas. Att hämnas genom att inte bjuda vissa är bara larvigt. Däremot kanske jag skulle ha satt en gräns för hur många som får komma så att inte bara någon behöver känna sig utesluten. I så fall skulle jag självklart ha postat inbjudningarna så att ingen behövde känna sig utanför.
    Det som inte får komma är nog inte "lyckligt ovetande" bara för att inbjudningarna postas
  • SaramedM

jag hade inte tvingat henne att bjuda plågoanden

• fru edinge

bjuder alla, även mobbaren.. det för att visa att min son att han är "bättre" än mobbaren. att alla (nästan) människor är värda en 2 chans.

• SaramedM

fru edinge skrev 2008-06-27 13:14:38 följande:

bjuder alla, även mobbaren.. det för att visa att min son att han är "bättre" än mobbaren. att alla (nästan) människor är värda en 2 chans.
    en andra ja, men 10 chanser om det var svår mobbing?
  • ucka
    Pochahontas skrev 2008-06-27 12:33:00 följande:
    Hmmm. Jag hade nog försökt köra lite mellanväg. Sagt att han får bjuda t.ex max tio stycken, så det inte blir EN enda som inte får komma.
    Aquila skrev 2008-06-27 12:40:46 följande:
    Svarade inte på något av alternativen. Om sonen blir mobbad av någon hade jag bjudit över mobbaren och hans/hennes föräldrar långt innan kalaset var aktuellt och försökt lösa situationen.
    Kan inte svara annat än att jag håller med dessa!
  • Lotlas

Namnam:
    Nej, men om du läser noga vad jag skrivit så skulle det inte heller bara handla om ett eller två barn, utan om kanske halva klassen eller mer. Dessutom skulle jag i så fall prata med mitt barn om att det inte är så schysst att inte bjuda in alla och sedan prata vitt och brett om kalaset. Men min sista mening i förra inlägget menade jag mer att de som inte blir inbjudna slipper känna sig utanför när inbjudningarna delas ut.

• Jenny26

Jag hade sagt helt okej, inte ska mitt barn behöva ha sin mobbare med på sitt eget kalas. Det är ju en dag som ska vara rolig och minnesvärd.

Man måste ju på något sätt visa att det inte är okej och fast man är barn så får handling konsekvens.

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • norgesessan

Hadde någon mobbat mitt barn så hadde jag också kontaktat hans/hennes familj...Och fortfarande delat ut inbjudan UTANFÖR skolsituationen. Jag hade inte haft det som tvång att mobbaren skulle komma, men då hadde iallafall familjen vetat om det..

Emil 03 och Jonathan 05
Svar på tråden Om ditt barn skulle ha......