Inlägg från: Docendo díscimus |Visa alla inlägg
  • Docendo díscimus

Om ditt barn skulle ha......

Jag skulle aldrig bjuda in ett barn som utnyttjar ett av mina barn som till och med slår mitt barn inför mina ögon och sen tvär ljuger mig rakt in i ansiktet.  Samt inte skäms fast att den har blivit upptäckt. För då skulle detta barn och dess föräldrar vaar helt ointressanta för mig. Det är i grunden föräldrarnas fel som inte upfostrar sina barn.

Såväl vuxna som är psykopater likaväl barn är psykopater men att diagnostisera barn är förbjudet men det är okej att har fördomar mot andra.

hoppasblimamma skrev 2008-08-11 12:55:44 följande:
    Det beror på hur allvarlig mobbning det var. Var det verkligen mobbning skulle jag absolut inte bjuda hem den ungen på vårt kalas. Då skulle jag ta itu med det tillsammans med föräldrarna och skolan/dagis. Men om det var enstaka elakhet, då skulle jag hålla med om att man ska ge det barnet en andra chans och bjuda hem det också. Men jag skulle också prata med den mobbande ungen och säga att jag visste vad han/hon gjort. Jag skulle göra klart för ungen att den är varmt välkommen till oss så länge den är snäll men att den inte bjuds med igen om den fortsatte med sina elakheter.
    Men den del föräldrar klarar inte av en sådan kritik, personalen kan "mörka" det hela för dessa föräldrar och även för hackkycklingen. Tills den hackade säger det och man frågar ut ordentligt får man veta hela sanningen.
  • Docendo díscimus
    Suskiv skrev 2008-06-27 19:56:42 följande:
    Nej jag hade inte bjudit mobbaren. Det daltas redan för mycket med mobbare och jag tänker inte tvinga mitt barn att bjuda hem sin mobbare till vårt hem. Aldrig.
    Euforia skrev 2008-07-26 20:52:21 följande:
    Det vore ju extremt respektlöst mot mitt barn om jag bjöd in dennes mobbare på festen, mot barnets vilja. Hur skulle ni känna om ni blev utsatta för något dylikt själva?
    Absolut!
    Okaa san skrev 2008-07-26 20:37:45 följande:
    Jag hade bjudit alla, hanmåste ju få en chans.. men om denna mobbare hade fått för sig att vara elak så hade jag gett honom en rejäl utskällning........!
    En del föräldrar ger dig förbråelser om du gör sånt.
  • Docendo díscimus
    Violerna skrev 2008-06-27 12:50:33 följande:
    Jag tror jag skulle säga "Nej, du måste bjuda alla..." Annars är ju mitt barn lika dumt - och mobbar denne (mobbaren)..?! Att bjuda in även mobbaren vore ju (kanske ännu)ett försök till framtida vänskap. /Viola.
    Även om man bjuder in mobbbaren flera gånger och utan ngn förbättring samt utser ens barn som slagpåse så är nådetiden över.

Sen kan man dra gränsen att bjuda alla framtill 6 års ålder. När de ärx är de så beräknade och kan vara medvetet grymma.
Svar på tråden Om ditt barn skulle ha......