Inlägg från: Namnam |Visa alla inlägg
  • Namnam

Om ditt barn skulle ha......

Om ditt barn skulle ha kalas och vill bjuda alla i sin klass utom en som har mobbat ditt barn, VAD SÄGER DU DÅ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ditt barn skulle ha......
  • Namnam
    Lotlas skrev 2008-06-27 13:07:45 följande:
    Jag skulle, som andra skrivit, se till att ha löst mobbningen innan det blev dags för kalas. Att hämnas genom att inte bjuda vissa är bara larvigt. Däremot kanske jag skulle ha satt en gräns för hur många som får komma så att inte bara någon behöver känna sig utesluten. I så fall skulle jag självklart ha postat inbjudningarna så att ingen behövde känna sig utanför.
    Det som inte får komma är nog inte "lyckligt ovetande" bara för att inbjudningarna postas
  • Namnam
    Thaleia skrev 2008-06-27 19:10:25 följande:
    TS:Tänker du på händelsen som stod i tidningen?Det jag inte förstår är varför vissa hängt upp sig på att man ska bjuda alla barn i klassen! För det som skolan är emot är att dela ut inbjudningar när inte alla barn är bjudna.
    Lite både och.
    Men om någon har kalas och hela klassen blir bjudna utom 1 så lär den veta det oavsett hur inbjudningarna delas.

Jag frågar pga att jag tycker det är en oerhört knepig fråga.

Inte vill man bjuda in någon som mobbar ens barn men samtidigt vill man nog inte välja bort några av barnets pga att det inte bara ska vara 1 som inte blir bjuden.
    Samtidig vet jag "presis" hur bar är, de upplyser gärna tex att någon fått komma bara för att mamma sa så osv.

Tycker det är läskigt hur man ska förhålla sig med verkligheten med sina barn.
    Det här med att "alla får vara med" och "alla är välkomna" osv finns inte på riktigt varken som barn eller vuxen och när ska man lära dem det?
    Men ändå vill man inte lära dem att mobbing är ok.

Förstår ni vad jag menar och vill komma
Svar på tråden Om ditt barn skulle ha......