• Jessheim

Lång blödning efter missfall!?

Jag har fått missfall nr 2 och blöder fortfarande efter 4 veckor. Avtog lite efter 3,5 vecka men sedan började att blöda igen. Kan det bara mensen som har kommit nu?

• Svar på tråden Lång blödning efter missfall!?
  • Theas mamma

Låter inte bara bra.. Du borde nog boka tid vid KK så att det inte finns rester kvar. Jag har blött i en vecka ungefär efter alla mina missfall. 4 veckor låter lite för mycket.

• Krusbär

Är det riktigt blod eller mer som färgade flytningar? Har du gjort ett negativt grav-test?

• Solkattan

Hmm...
    Håller med dom innan. Ring kk. Har du otur så kan du ha drabbats av ett utomkveds som forfarande växer i dig som orsakar blödningarna.
    Kräv att få göra ett HCG prov hos kk för att utesluta utomkveds...

//solkatta

• Jessheim

Inte utomkveds. Jag har varit på sjukhus och gjort VUL när jag fick missfallet. Då konstaterade man att det fanns lite rester kvar men att de skulle komma ut av sig själv. Nu har jag "bara" bruna flytningar, mängden har avtagit.

• Myror i brallan

Min tjejkompis fick två mf och blödde oregelbundet i fler veckor... med betoning på flera!!!
    Hon fick kolla flera ggr på KK och fick tillslut hormontabletter som skall ätas i några omgångar för att få ordning på "kroppen"! Tycker att du ska åka in och kolla för om man blöder mkt kan slemhinnor och annat missas på ul! Talar av erfarenhet!!!

• fruZ

Jag småblödde i sju veckor efter min senaste skrapning. Och första mensen efter det var totalt 3,5 veckors blödning. Kan nog bli så ibland, men ring kk och fråga om de inte vill göra nytt VUL för att kolla att det ser ok ut.

• Jessheim

Tack för alla råd och tips. Verkar som att det var mensen som kom efter 3,5 vecka, nu har det avtagit och kommer bara "spottings". Känner mig frisk och rask i övrigt så det är nog ingen fara.

• Kurreburre

a80: Usch! Det lät jobbigt! Va du inne o kollade upp det nån gång?

Jag gjorde själv en skrapning den 5 juni, alltså för 3 1/2 vecka sen, väntade trillingar i v.10. Jag va inne på kolla efter ca 1 vecka eftersom jag fick kraftiga smärtor o blödde mer. Men då såg allt bra ut och efter det så minskade blödningarna o jag hade mest färgade flytningar. Men för 1 1/2 vecka sen började jag blöda igen, färskt rött och fick en del smärtor och magknip. Har oxå varit dålig i magen, både hård o lös.
    Jag tänkte oxå lite att det kanske va mensen, men jag e osäker.
    Funderar på att ringa KK igen, men kan man blöda från o till i 7 veckor så e kanske mitt normalt.
    Men det e ju så himla drygt. Man skulle oxå gärna vilja få tillbaks sitt samliv. Mina bröst läcker oxå, började efter skrapning. Så det e ingen hit.
    Vill också ha tillbaks sin vanliga cykel så att vi kan göra nytt IVF till hösten.

Plötsligt händer det!
  • fruZ

Beklagar sorgen Kurreburre. Nja, jag blödde ovanligt länge, hade kontakt med min läkare under tiden och fick bla livmodersammandragande tabletter efter en undersökning.
    Jag skulle absolut råda dig att ringa och prata med dem (vad har du att förlora?) så att de kan boka in dig för en kontroll.
    Hoppas det löser sig!

• Kurreburre
    fruZ skrev 2008-06-30 19:41:41 följande:
    Beklagar sorgen Kurreburre. Nja, jag blödde ovanligt länge, hade kontakt med min läkare under tiden och fick bla livmodersammandragande tabletter efter en undersökning. Jag skulle absolut råda dig att ringa och prata med dem (vad har du att förlora?) så att de kan boka in dig för en kontroll. Hoppas det löser sig!
    Jo jag har tänkt på det där med att livmodern kanske inte har dragit ihop sig som den ska. Men nu verkar det faktiskt som om de färska blödningarna har slutat Skrattande Jippi! Nu e det mindre och brunt. Så jag avvaktar o höra av mig till KK, men jag hade gjort det annars. Nu håller jag tummarna för att det inte kommer tillbaks på några veckor.
    Men jag undrar fortfarande om det kan ha varit min mens eller om det va återkommande blödningar efter skrapningen.
    Plötsligt händer det!
Svar på tråden Lång blödning efter missfall!?