• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

MW: Fortfarande i första delen av cykeln tror jag, fick mens förra torsdagen och har inga ÄL-känningar. Ska dock börja ÄL-testa imorgon vilket ska bli spännande eftersom jag aldrig gjort det tidigare. Själv då?

• Idun 78

MW: Oops glömde testa imorse... Men det är nog ingen som helst fara, jag har nog inte ÄL förrän om tidigast en vecka (om jag nu har ÄL öht). Nej jag är för snål för CB eftersom jag ställt in mig på att få testa läääänge, så jag har köpt stickor via billigatester.se. Typ 25st för 250:- eller nåt.

Appropå gulkroppshormon MW, så träffade jag en läkare nyligen som sa att chansen för att bli gravid efter att ha ätit en kur gulkroppshormon ökade markant! Så vem vet, det kanske blir du som plussar härnäst!

a80: Håller tummarna för att allt går bra hos läkaren idag!

Cia: du läser nog inte det här, men spännande spännande!!!

Poppy: Nope, har aldrig använt ekologiska bindor. Har aldrig ens sett ngra i affären. Men berätta gärna vad du tycker, om du börjar använda dem. Jag gillar eko-reko-grejer!

LillaD: Hur är det idag vännen? Tänker så på dig och hoppas verkligen att allas våra lilla superhjälte tar en paus och vilar upp sig innan hon ger sig ut på nya superhjältedåd! T.ex. en tripp upp till Sthlm för att hälsa på sin kottkastande kompis ska, har jag hört, fungera fantastiskt som lyckoelixir.

• Idun 78

Krusbär: Jaha, ska man testa mitt på dagen med billiga tester? Men hur f*n gör man det på jobbet? Mycket ska man vara med om... Är du ff nöjd med Quintela?

• Idun 78

Uj uj uj Cia, vilket antiklimax! Ska du gå runt nu i 3! dagar och bara vänta?

• Idun 78

Krusbär: Ahhh, precis tvärtemot då mot när man gör gravtest! Tack för upplysningen, då testar jag nog efter jobbet - känns lättare så. Va härligt att du gillar akupunkturen! Får se om jag hoppar på det jag också ngn dag. Först ska jag nog traska iväg till Dr Nie dock, när jag får mens nästa gg. Hon verkar så cool att jag bara måste göra ett besök där.

• Idun 78

Japp lillaD, idag började jag ÄL-testa! Blev skitlycklig då jag fick två streck - trodde ju att det var som gravtesten - dyker två streck upp då banne mig är det ngt på G. Sedan läste jag på förpackningen, och det visade ju sig såklart att strecken måste vara lika tjocka för att ÄL ska vara på G. Skit också! Men jag är lite lycklig ändå - jag har inte sett två streck på en och samma sticka på länge att det gjorde mig lite lycklig ändå, va knäpp man är.

Vilken förbannat taskig kompis! Jag håller med de andra om att det säkert kan vara så att hon inte vet vad hon ska säga, men det förmildrar liksom inte. Och även om hon har fullt upp med bebisen kan man alltid skicka ett sms och bara kolla läget. DET har ALLA tid till.

BP: Trist att det inte är starkare än, men det kommer nog ska du se. Vid min första grav steg hcg jättelångsamt i början, men sen helt plötsligt tog det fart.

Mary: Välkommen! Som Bling skrev så finns det en bra behandlingslista i TS där du kan läsa på om alla.

Trebarnsmammis: Tyvärr, har aldrig haft spiral så jag har inte en susning. Men beklagar verkligen ditt mf, ett mf är alltid skit, oavsett...

• Idun 78

HK: Sa han inget om när han trodde att din mens var på väg? Han kunde inte se att ett ägg släppt, eller att slemhinnan var tjock eller nåt... ?

• Idun 78

Krusbär: Japp, ska ha stenkoll på strecken. Thihi det är så roligt att få leka med två(!) streck för en gångs skull.

• Idun 78

Trebarnsmammis: Vad är det som är jobbigt?

• Idun 78

HK: Åhhh va jobbigt... denna väntan tar ju lätt knäcken på en... Kan du inte boka in en tid hos en annan gyn? Och typ ställa alla frågor du hade tänkt ställa (ta med lista som Cia säger)?

Cia: Nu är det nära... Snart är du tvåbarnsmor! Hur känns det?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7