• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Nä, så klart de inte kan se mycket så här tidigt, men drG har ju sagt att jag ska få komma in och om de kan se nåt alls i livmodern så ska jag få Innohep. Skulle nog inte vara så stressad och kunna vänta några dagar om jag inte skulle åka bort på lördag och vara borta en vecka...

BM skulle ta fram min journal och så skulle jourdoktorn läsa där och ringa mig under dagen. Så vi får väl se...
    Konstiga blödningar har jag iaf, kommer och går hipp som happ, typiska MF-blödningar enligt mig.
    Jag gör iaf inte mycket annat än ligger i sängen, jag är tokförkyld...

Känner mig konstigt nog rätt samlad.

• fruZ

Härligt Cia, vad spännande!!!

LillaD; nä, drG är på semester, vilket han förvarnat mig om att han skulle vara större delen av sommaren, men han skulle skriva ner i journalen hur han tänkt så att jag skulle kunna gå till nån annan.

Vilken fantastisk dag det verkar vara ute, hoppas ni njuter lite åt mig oxå, jag ligger inne och snorar och väntar på telefonen...

Tänker nu att vi borde ha väntat och undvikit graviditet under semestern, men det är ju så svårt att tänka så i ÄL-tider.

• fruZ

KK i Linköping är värda allt beröm! De är så himla bra! Doktorn som ringde lyssnade verkligen på mig och sa att det är risk att det inte syns nåt än, men jag ska ändå få komma in imorrn halv elva för kontroll och grav-test och ser man nåt så får jag Innohep. Och så har de redan bokat in en ny tid till första dagen efter min fjällsemester för ny kontroll.

Så nu ska jag rycka upp mig, snyta mig och gå ut i solen en stund.

(men väntar mig enligt lagen om alltings jävlighet att jag får en störtblödning i eftermiddag... och att grav-testet på KK är neg imorrn och att jag bara inbillar mig och att jordens undergång står för dörren, men är det så så har jag iaf försökt.)

Kram på er och tack för ert stöd!

NenneN; som du ser ovan så går jag på KK i Linköping och är rätt nöjd. De utreder inte mycket, men mot mig har de varit bra i bemötandet (bortsett från en läkare) och jag får behandling trots att den lilla utredningen inte visat nåt fel. Beklagar att du behöver vara här, men grattis, du har kommit till tråden där du får stöd, pepp, eviga lyssnare, utrymme för skratt och gråt, nya vänner och massor av kunskap. Välkommen!

(oj jag blev visst lite manisk av min ljusa (?!) framtid och lite kaffe!)

• fruZ

Bp; hahaha, höskullar kliar, hahaha!

när jag kört med ÄL-stickor har vi siktat på att ha sexvarannan dag och sen samma dag som utslaget och dagen efter. Efter det har vi oftast fått nog för ett litet tag. Jag tror inte att det är nån större ide att fortsätta flera dagar efter ÄL som du skriver, då finns ju inget levande ägg.

• fruZ

Tack för alla era tummar och tankar. Det har varit rätt ok idag. Känns under kontroll. Men jag fortsätter ha flytningar blandade med ömsom rött ömsom brunt. Så vi får väl se. Förhoppningen inför imorrn är att de ska ta B-HcG och att det ska vara på hyfsad nivå och att det i bästa fall ska synas nåt i livmodern så att jag får Innohep.
    Och så önskar jag förstås att blodeländet ska sluta. Om inte annat för att jag ÄLSKAR att bada och det är underbar sommar ute...

Undrar oxå hur det går för Sandra, tänk nu har vi flera trådbebisar som snart kommer ut!

Ja, Snozie, det är visst en hel del som har flera ÄL per cykel så att det tom kan vara flera veckor mellan tvillingar. Rätt häftigt och jag kan inte påstå att jag skulle bli ledsen om jag fick tvillingar, men det skulle ju göra graviditeten jobbigare och riskerna större, så jag tror jag helst slipper det.

• fruZ

Lycka; nä, vad jobbigt med barnmaxad semester! Du är duktig som har klarat av det!

Spirit; ge inte upp hoppet! mina streck är oxå väldigt svaga kring BIM.

Lilleskuttan; åh vad jag hoppas på att det är slut på ditt blod(nåväl, det som är utanför kärlen iaf...) så att du kan få det lite lugnare.

Snart dags att gå, nervöst. Mina test är ju så svagt positiva, tänk om inget syns i livmodern och deras test visar neg, vad tror de om mig då?!
    Och jag känner verkligen nästan INGET i brösten och ingen annanstans heller...

Tillbaka om en stund!

• fruZ

Hej igen!

Det blev inte katastrof och inte drömscenario. Gravtestet där var positivt, livmoderslemhinnan förtjockad och en 4cm stor gulkropp på höger äggstock. Men inget som syns i livmodern än.

Så hon tog diverse prover på mig (när jag frågade om bakteriell vaginos fick jag klamydia och mykoplasma på köpet...), blödningsprover inför Innohep och B-HcG för att kunna jämföra vid nästa besök som blir den 4/7 eftersom jag åker till fjällen tills dess. Då får jag om nåt syns i livmodern börja med innohep och fram tills dess tyckte hon det var helt ok att jag äter Trombyl.
    Idag ingen ny blödning. Och allt är ok.

Men jag har en annan inställning vid den här graviditeten. Jag kommer inte erkänna den förrän jag ser ett hjärta slå. Innan dess är det kemi. Lite kallt och förnekande, men känns enklast så.

Hoppas dock på att blödningarna slutar och att brösten sätter igång och ömmar ordentligt. Och så kanske jag kan få lite av ditt illamående Snozie?!

• fruZ

Lycka; nä, man kan nog inte se så mycket mer. Möjligen att man hade kunnat se en litenliten uppklarning nånstans i livmodern, men det är inte konstigt att det inte syntes. Får hoppas på nästa kontroll, om inte allt blöder ut till dess så blir det typ v 6+0.
    Jobbigt att du är i en hopplöshetsperiod. Går det att koppla bort lite och njuta av sommar? (svååårt, jag vet...) Kram!

• fruZ

LillaD och Cia; ja visst var det rätt bra ändå nu ska jag semestra mig fram till steg 2!

Hoppas ni alla får det fint den närmaste veckan och att det ploppar ut två-tre trådbebisar tills jag kommer hem (för visst är det så de kommer ut bebisarna?!)

LYCKA TILL ni stormagar med ploppandet!
    Och må sommaren driva ängslan ur alla små och plattmagar!

Kram!

(jag kommer sakna er, men räknar inte med att finna nät på kalfjället!)

• fruZ

Hella; såg inte att du hade skrivit! Vad fint att ni fick se er lilla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7