• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Tack a80, jag väldigt orolig för den där förändringen, Jag fick ingen förklaring på vad det kan vara- som vanligt ju :( Jag har varken ont eller flyttningar (utom det konstiga slemmet som kom för en vecka sedan). Jag fick mens ca 3 veckor efter missfallet. Gravtest har visat minus för 2 veckor sedan.
    Vad jag förstår din förändring upptäcktes flera månader efter skrapningen (var det 5 månader). Läkare som gjorde VUL med kontrast (hydrosonografi) i december sa att allting var bra (jag fick inte höra något mer vare sig, skriftligt eller muntligt). På VUL för 5 veckor sedan undersöktes jag av en ung underläkare men hon sa att allting var OK. Hur snabbt kan en polyp växa? Om jag har förstått rätt den här förändringen är ca 12 mm. Eller missuppfattade jag dr J? Hon sa att det var litet. Kanske sa hon 1,2 mm...??? Nu är jag väl paranoisk. Hur än om det är gravrest hur farligt är det att den är kvar? Hm jag skulle ha varit i v 16 nu.

• EMND

Ju tiden går oroar jag mig mer och mer. Vad är det som har växt till i min livmoder? Är det farligt? Hur länge har det funnits där? Har man kunnat se det innan? Har det växt så mycket på bara 5 veckor? Kan det vara en ny graviditet? Fast vi använder kondom och det var ju innan den smärtsamma ÄL (om det var ÄL nu)som vi hade sex. Och 1 cm är mycket för en ny graviditet. Kan det vara graviditetsrest lite blodkoagel?. Mens på gång? Snälla ni experter, vad kan det vara?

• EMND

Tack a80; ska försöka tänka på dina ord. Tack gumman och grattis till dina 1 cm. :)

• EMND

tack poppy, tack HK...

Finnesssan: nu har jag pratat med min väninna i Tyskland och de här teen är bra för barn:
    Från Nesstle, Bio-fenchel-tee (alete)
    www.babyservice.de/Alete/Produkte/Baby-%20Fenchel-Tee.htm?sid=5657e021-2276-4539-9982-0367265a7ad4
    Samt från Al-Natura
    www.alnatura.de/e15300.php&warengruppe=1029&artikelgruppe=1412
    Man kanske kan fråga på något naturapotek om dem kan beställa åt er. Hoppas lilla Vida blir bra snart.

• EMND

Tack Idun,och alla andra som har varit om det ena och det andra. Era ord lugnar en del...

• EMND

a80 semester är ju semester. Ha det torrt gumman bägge i sanden och i brallorna :)

Jag är något lugnare idag, men fick just veta att mitt Lupus är 1,57 igen (ska var

• EMND

Hej!
    Har all barn överallt? Även på jobbet medan man är i sitt rum och surfar loss på FL för att man längtar så efter en liten? Min kollega knackade hos mig med sin lilla flicka (4 må). Det är allmänt känt att jag ÄÄÄÄLSKAR SMÅ BARN. Det var blandade känslor. Jag vågade inte ta henne i min famn, ville inte gråta ...

MW: jag har hittat den akupunkturisten jag pratde om. Han ordinerar på "Praxis". JAg har inte träffat honom än men ska göra det nästa vecka.

tack lillaD, hoppas att det inte är något farligt! Men hur kunde det komma på bara 5 veckor? Skulle det försvinna med nästa mensen? Tänk om det är någon tumör och jag förlorar min livmoder? Den tanken gör att jag blir tåkig av oron.

• EMND

ja, jag vet att jag har blivit hypokondriker och jag försöker att bli mer positiv men det är så svårt när man har drabbats av så mycket under hela 8 månader nu. Det började med en njutrsten efter nyårsfirandet som man inte visste vad det var och först så jag fick gå på massa undersökningar där cystoskopi var det värsta jag har någonsin varit med om. Man letade efter urinvägsinffektion och gjorde massa odlingar men jag hade ju bara blod i urinen och bodde på toan dagar och nätter. Läkarna nekade mig ultraljud av njurar då man ville bli säker att det inte är något med blåsan. Man väntade på det värsta läkare bafarade- tumör i blåsan eller urinledaren. Först när jag fick ett anfall i mars månad gjordes det en akut datortomografi. Och det var ju det första jag frågat efter: en sten, tack och lov. Direkt efter det kom det cysta på äggstocken och en hud-förändring på magen som läkare tyckte-bäst att tas bort. Det slutade bra det med, men tog på kraffterna. Därefter blev det långtväntade besök hos RMC och 2 veckor efter blev jag gravid men det slutade med mf (kanske just för att min kropp och själv var i obalans), och jag trodde ok det slutar på tre men nu orkar jag inte igen...Man får en känsla AHA Nu, nu händer det! Jag borde veta bättre med den erfarenhet jag har.

• EMND

O stakars lilla VIDA. Går att det att skaffa dem teen från Tyskland som min väninna tipsade. Katrinplommon och torkade fikon hjälper mot trög mage. Om du äter sådant kanske hjälper det Vida också.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7