• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Magis - Jag har skummat din blogg tidigare och tycker att den verkar mycket intressant, så även jag ska läsa den mera noggrant vid tillfälle.

Bling - vi har 2st frysisar som jag just nu lägger allt mitt hopp till, sen är alla våra privata försök slut. Som tur är så har vi kommit fram i kön till HS så jag antar att vi startat upp där om FET inte lyckas. Men jag säger som du, jag får ångest av att tänka på att starta upp en ny ivf, jag vill inte, jag vill inte, jag vill INTE!!!!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Lilleskuttan - Härligt att det såg bra ut på vul - Grattis. Lata dig med gott samvete nu!!!

LillaD - vi har ingen plan ännu när nästa behandling sker, ev gör vi ett FET i Sept, men vi får se. Om inte Pergon gör sitt jobb kanske du kan få gå över till Puregon-sprutor, jag mådde mycket bättre av Puregon än av Pergo, men det är ju så olika.
    Jag blir också lättat när det har gått en heldag och inte en tår runnit ner för mina kinder, de är få men de finns och det gäller att försöka ta vara på de dagarna, även om det är svårt.

mw - tråkigt att läsa om din vän, livet är inte lätt  *kram tebax*

Magis2 - tack.

bp och mamarazzi - grattis till äl!

Nu far jag iväg på minisemester åter på torsdag.

och Cia jag ska försöka gå och säga till mig själv, Jag vill, jag vill, jag vill.....och tänka på dig! *kram*

• Lycka77

a80 - åh gumman, vad jobbigt. Jag vill säga grattis till + och ge dig en stor kram och jag hoppas verkligen att det går bra för dig idag!

Bling - under mf-utredningen så tog bara kromosomtest på maken, test på spermier hade vi dock gjort tidigare såklart med tanke på ivf:n

Lilleskuttan - mina tankar har gått till dig under de senaste dagarna och jag hoppas så att det kommer att gå bra för dig. Ang progesteronet så kan jag inte tänka min att det skulle vara tokigt att fortsätta att ta dem. *kram*

Cia - hoppas trädgården blev finfin!!
    Spännande med sammandragningarna

NenneN - hej och välkommen, beklagar dina mf.
    Vad spännande med Chistiansen, det ska verkligen bli intressant att höra vad han har att säga om du kommer dit.
    Får man fråga var du gör dina ivf:er?

Själv är jag hemma igen..... vi har haft bra dagar men det var väl inte den bäst valda semestern med tanke på min situation. Jag har spenderat ett par dagar i Sthlm med mina två underbara brorsbarn och deras mamma och min mamma, dag 1 var helt ok med Skansen mm, men dag 2 var vi på Junibacken och det var INTE en trevlig upplevelse, så utan tårar blev det tyvärr inte.

• Lycka77

a80 - jag tycker att det låter bra! Hur mycket ska man eg kunna se så här tidigt!
    Nu håller jag tummarna hårt, hårt, hårt för att detta kommer att gå bra! GRATTIS!!!

NenneN - då har du ju nära och bra till Danmark, vad skönt!
    Tyvärr måste säga att jag är långt ifrån säker på att jag kommer att bli mamma, jag tvivlar nu mer än någonsin

Magis - Åhhh, vad nära förstår att du är nervös!!!
    Hoppas massagen var skön!

• Lycka77

Just inkommen efter ett nattdopp i lilla poolen och ett glas vin på nylagda altanen, ibland känns livet lite bättre!
    Just nu håller maken och jag på att packar för fullt inför sommarens andra semestertrip. Vi har en dålig vana att shoppa oss ur sorgen och denna gång har det lett till ett husvagnsköp!!!! Varken maken eller jag har campat med husvagn tidigare så det ska bli mycket spännande hur detta ska gå, men jag är inte så orolig. Vi planerar att vara borta i 3 veckor.

Cia - jag skulle mer än gärna träffa dig, men med tanke på att vi reser i morgon och är borta ett bra tag så blir det svårt, men gärna när jag kommer hem igen. Jag kommer att titta in med jämna mellanrum men du får gärna skicka iväg ett sms om det händer något spännande, om du hinner förstås.

NenneN skrev 2008-07-25 13:47:07 följande:
    Hur ser din historia ut Lycka?Har du fått många mf?Gör du ivf?Klart du ska lyckas!!!
    Vi har just gått in på vårt 5:e år som ofrvilligt barnlösa. Vi har hunnit med x antal hemmaförsök innan vi började med hormoner och makeinsemination. På 4:e inseminationen lyckades vi men den graviditeten slutade med ma i v.10 och efter det gjorde vi 3 inseminationer till innan vi gick över till ivf. Första ivf:n lyckades men slutade med ett tidigt mf, andra ivf lyckades också men slutade med ma i v.8 och nu på 3:e ivf:en fick vi neg resultat. Vi har 2st embryon i frysen som vi kommer att försöka med till hösten. Vi har gjort mf-utredning hos Dr B vilket visade på förhöjt tnf-alfa så jag, som så många andra, blev ordinerad Trombyl. Efter sista ma så blev jag helt knäckt och gick in i en depression och har varit sjukskriven sedan vul den 19 mars, men kommer nog att så smått gå tillbaka till jobbet i månadsskiftet Aug/Sept om allt går enl planerna.

hella 73 - grattis till blippandet!!!

mizzvictory -  skönt att det är över....... *många kramar*

krusbär och Idun - många kramar till er också, tråkigt att mensen kom 
  • Lycka77

*Tittar in från ett regning och blåsigt Öland*

Cia - underbart!!!! Det är snart dags!!! Vännen, Gumman det är sååå härligt att ni snart ska få träffa er lille. All lycka till er de närmsta dagarna, jag ska tänka på er.

• Lycka77

Det är faktiskt väldigt mysigt i vagnen, mysigare än vi trott att det skulle bli. Idag är första dagen här med riktigt oväder, vi hade tänkt åka vidare idag men vi stannar kvar på samma camping då vi inte vill ut på vägarna i blåsten. Så idag blir det kortspel, film och Nintendo Wii

• Lycka77

Inne och läser en snabbis igen, pga av det dåliga vädret så la vi om planerna och bokade en sista minuten till Grekland som avgår i morgon bitti, så det var bara att koppla husvagnen och hem och tvätta.

Hinner inte läsa igenom allt som skrivits utan bara skummat lite.

Cia - Underbar kille, Stort grattis igen!!!

Magis - Grattis till en liten dotter!

bp - många många kramar

Snozie - har jag förstått rätt om jag säger Grattis!?

Själv gick det enda egna försöket värt att hoppas på åt skogen för oss så nu ska här drickas vin och äta Tzatziki!!!

• Lycka77

hej alla! Nu är vi hemma igen efter en välbehövlig semester. Känner mig dock väldigt dåligt insatt i vad som hänt i tråden senaste 3 veckorna då man inte hinner vara inne på fl tillräckligt länge för att läsa ikapp, knappt för att skicka iväg ett inlägg.

Cia - hoppas allt är väl med dig och lill-killen, och resten av familjen så klart, har han fått något namn ännu?

a80 - läste din blogg, Stort GRATTIS!!!!

Bling - skönt att vara igång med utredningen, vem var det du gick hos nu igen?

• Lycka77

Tack mw!
    Hur är det med dig? Du ska också iväg på utredning snart eller hur var det?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7