• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

a80 - om jag vore du så skulle jag börja när ni tänker börja försöka igen.
    Enl DrB nya order så var det ju viktigt med 150mg Trombyl vid infästningen av embryot och vid ivf i Falun så börjar man med Trombyl dagen efter äp, alltså innan man sätter in embryot. Men om det är skillnad med Albyl kan jag inte svara på.

Finessan - jag förstår att det måste vara en fantastiskt upplevelse att föda fram ett barn!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Kastar in ett sent inlägg om Trobyl igen. De som varit hos DrB senaste tiden har ju fått ordinerat 150mg vid infästning, och att det var viktigt. Då måste man väl äta från äl, eller? Man kan bli så trött på att läkarna säger så helt olika!!

I Falun får de 75mg.

• Lycka77

Ibland trillar man ner i ett ännu lite djupare hål än det som man vanligen befinner sig i. På något konstigt sätt så känner jag redan när jag vaknar vilken slags dag det är. Om det är en dag då jag klarar av att leva mitt liv, eller om det är en dag då jag inte klarar av det. 
    Idag är det en sån dag då jag inte klarar av det. 
    Till skillnad mot lillaD som inte analyserar symptom så är jag en sån som analyserar ihjäl mig på min kropp, och jag håller på att bli galen. Jag är på dag 6 idag och jag borde inte kunna känna något alls, vilket jag såklart heller inte gör, istället för att inse att det är normalt gör det mig helt övertygad om att det har gått åt skogen, och jag vet inte hur länge till jag orkar.

Jag ringde till min högst ovetande farmor på em idag och det första hon säger är att hennes vän som är på besök har blivit mormor idag, och så börjar hon läsa en dikt om hur underbart det är att ha ett barn på armen. Sen säger hon att hon hoppas att jag kommer att få uppleva den lyckan, nån gång (hon har väntat på barnbarnsbarn läääänge) För att avsluta med att berätta att min lill-kusin är gravid och har bf i sept.
    Den nyheten knäckte mig totalt.

kram till er alla

• Lycka77

Just nu känns det faktiskt lite bättre, jag har suttit i telefon i en timme med en kompis som är singel och det är alltid lika roligt att få en uppdatering av hennes liv, man får oftast skratta hela samtalet, förutom då man får trösta ett krossat hjärta men det är som tur var inte ofta.

LillaD - jag är inne på samma sak som du, att det måste bli någon ändring i livet! Jag klara inte av att leva på samma sätt som jag gjort de senaste åren, jag har dock ännu inte beslutat vad som är bäst att ändra på. Vad tycker maken om en flytt till Sthlm, är han med på det?
    Jag bodde i Sthlm ett par år för ca:6 år sedan och bodde då i Hägersten som är ett trevligt område, men ligger ju söder om söder och bara söder är ju såklart trevligast men som sagt dyrt, tyvärr.
    och jag kan tänka mig att leka med dig

• Lycka77

*räcker upp handen* Här är en till med ensamhetsskräck

• Lycka77

Tittar in och säger hej då, nu reser vi på semester!

• Lycka77

Nu är vi tillbaka från resan. Ni har skrivit så mycket så jag har faktiskt inte läst igenom allt, bara skummat lite, men....

Bling: Välkommen hem! Hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att få positiva besked imorgon!

lillaD - fan också *många kramar*

Cia - hoppas att den lille har vänt sig tills på tisdag - känner du själv om han gjort det? Vart isåfall görs det? (jag tänkte på min svärmor, om du kanske springer på henne)

Välkommen ni nya och beklagar era mf.

Stor kram till alla som behöver och vill ha en!

ego:
    Maken och jag har haft en mycket bra resa förutom att jag testade neg. maken blev så otroligt ledsen, jag tror att sorgen över de vi tidigare förlorat kom ikapp honom nu och jag har inte sett honom så ledsen tidigare, vilket för mig var väldigt jobbigt. Vi beslöt oss iallafall för att fortsätta resan och det var skönt. När vi kom hem igår så hade pumpen till brunnen gått sönder så vi stod utan vatten och jordfelsbrytaren hade löst ut så allt i en kyl och 2 frysar lukatde apa efter att varit utan ström i ung 8 dagar. Efter vi kastat allt så vi tog vårt pick och pack och åkte till svärisarna istället, och där är vi nu och stannar tills imorgon då vi kanske kan få tag på en rörmokare.

• Lycka77

lillaD - fy vilken servitris! Du kan kanske trösta dig med att hon troligtvis hade en väldigt dålig dag hon med, men så beter man sig inte ändå!

bp - jag håller också på att testar inför äl, vilket jag inte förstår varför jag gör, då jag har så svag, om någon, äl att jag inte får utslag på testerna. Men det sägs ju att man har störst chans att bli gravid efter en misslyckad ivf, så jag chansar.
    Hoppas du får utslag snart!!!

Jag läser det mesta ni skriver och tänker på er alla, men har just nu inte ork att skriva till er

• Lycka77

Tack tjejer. Ja, minus gör en verkligen låg

Bling - härligt att läsa om din make, det måste kännas otroligt skönt för er båda!

lillaD - du kör alltså på med Pergo även denna månad? Hur länge ska du äta det innan ni går vidare? Hur var det, åt du Pergo tidigare när du blev gravid också, eller behövdes inte det då?

• Lycka77

Jag förstår att det måste kännas väldigt svårt, både för dig och maken.
    Hur var det, tog du kontakt med Lucina eller var kommer du att göra din utredning?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7