• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Det är du som är snabb!! Snabbis! (HA där fick du!!)

• mamarazzi

Näää nu får jag nu göra lite nytta.

• mamarazzi

Nej men Snozie!! Så busigt! GRATTIS! Hurra!

Babblar på: Nja jag gjorde väl ingen vidare nytta. He he he! Hur blev det med dig lillaD (nu förstår jag varför du e liten 1,54! Du en plutt ju! Jag e ju helt lång och ståtlig med mina 1,60!!! )

ang. att vara trött så är jag konstant trött. Undras vad det beror på om det är psykiskt för att hela jag konstant sedan i december har varit i uppror eller om jag har järnbrist eller nått pga att man mister massa blod hela tiden. Nu skriver ju Snozie att man kan ha järnbrist fast bra hb ändå... Uff! Jag blir ännu tröttare bara att tänka på allt man borde kolla upp.

• mamarazzi

lillaD: skulle precis gå och lägga mig och fick lite ångest. Inte tog du väl illa upp för jag kallade dig plutt? jag gillar pluttar och tycker korta tjejer e sötisar! jag menar allvar - nej jag behöver inte låna pengar!
    Trist att du är ensam nu när du behöver någon nära nära. Jag kan känna att jag klänger lite väl mycket på min man nu för tiden. Att han orkar. Hoppas att du kan hitta lite mysiga filmer att titta på och äta massa godis så det känns bättre.

Idun: Du får väl testa igen då. Men du har inte lika ont nu?

DND: Du är helt säker på att allt var ute från mf då? Det kan inte varit rester?

Lilleskuttan: Bra att du fixat laptop! Nu slipper jag viffta med fingret mera.

GODNATT TILL ER ALLESAMMANS!!! nu ropar min man att jag ska komma och lägga mig sötis.

• mamarazzi

Idun: ser nu att du skrivit att du åker till gynaktuen imorgon om du testar minus igen. Bra! gör så. Man ska inte a ont!

NU GÅR JAG OCH LÄGGER MIG!! NU NU NU!

• mamarazzi

Godmorgon tjejer!
    Spolning: Men kan man inte se sådana ev. sammanväxter med vanligt VUL alltså? Kan man ha sammanväxter även om man redan fött barn tro... hum....

lillaD: Åh så bra, åh så bra att du inte blev putt din lilla plutt. Jo jag vet att du också e en knasig en men jag tänkte plötsligt att det där med att vara kort är ju sååå känsligt för vissa. Att jag är knäpp är inte ett dugg känsligt för det visste jag.

Lillakuttan: Hur går det tjejen? Blöder du fortfarande? När ska du få göra nästa vul? Om en vecka?

Babblar på: Nu får du förklara för ovetande mig. Vad är O och T? Är T trombyl som man tar i förebyggande syfte (typ som albyn)? Vad tar ni andra? Är dessa bara i förebyggande syfte för att BLI gravid?

Jag har ju återigen börjat jobba på att bli gravid och nu börjar jag oroa mig för vad jag ska göra OM jag blir gravid? Undras om jag bör be om något?

• mamarazzi
    StoraD skrev 2008-07-17 09:24:25 följande:
    mamarazzi: nää jag har vant mig vid mina 1.54, jag tycker det känns som en lagom längd!
    Jag är som sagt 1,60 och jag tycker det är bra för jag slår mig inte så mycket när jag ramlar som jag skulle göra om jag var 1,70. Så då borde ju 1,54 vara ännu bättre. Du borde ju knappt slå dig alls! *tummen upp* Vida i sin tur borde inte slå sig det minsta den lilla pluttan. Å andra sidan så går hon ju ännu inte..och ramlar altså inte så ofta...just det.
  • mamarazzi

babblar på skrev 2008-07-17 09:29:50 följande:

Mammarazzi: O är magmedecinen omeprazol T är trombylen Jag tar trombylen för att slippa mf som jag kanske får för att kroppen stänger av blodkärlen som ger bäbis blod typ. Min kropp lagar eventuellt hålet som bäbisen ska fastna i eller nåt sånt (är itne så bra på att förklara såhär lite snabbt ) Omeprazolen tar jag för att jag får ont i magen av trombylen. Och vid plus ska jag även ta progesteron
    franka Och mammarazzi: drb sa att man ser mer på röntgen så jag fick göra det eftersom jag bara gjort vul-spolningen
    Tack för svar! Hum undras om jag skulle kolla upp om jag kan få trombyl och sen ev. progesteron... Hum... Vad har ni för biverkningar av dem? Kanske jag borde testa en gång till utan något...? Tänka tänka...
  • mamarazzi

Cia: OJ vad du måste SLÅ dig ifall du ramlar. Aj aj aj! Men kanske du inte är lika klumpig som jag.
    Tack för info om tromyl/albyl. Tror jag läste någonstans om det att man ska passa sig för det om man har andningssvårigheter. Vilket jag har ibland...

• mamarazzi

Nu har jag varit inne på FASS
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Där står att man inte ska ta det om man har fått en "överkänslighetsreaktion såsom astma, andningssvårigheter vid INTAG av acetylsalicylsyra..." Det har ju inte jag haft problem med... Kanske jag ska börja själv medicinera iallafall då. Skadar ju inte... Men där på FASS står också att man inte får ta dessa vid GRAVIDITET. Men det vet ni alltså att det är okej?

Någon som självmedicinerar med albyl minor? Hur mycket?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7