• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Jag tar ju Albyl, 1/2 om dagen, dvs 125 mg. En hel tror jag är för mycket (man har i doser på 500 mg sett ökad missfallsrisk och 100-500mg vet man inte så i Fass är det inte rekommenderat, men eftersom drB säger 150 så tar jag en halv).

Förresten måste jag passa på att beklaga mig; jag HATAR att jobba hela nätterna!!! Fjorton timmar i sträck är på tok för länge och det är inte ens det längsta nattpasset!
    Hoppas ni andra sover sött

• fruZ

DND, det kan ta rätt många veckor har jag läst.

NU ska jag SOVA! Mmm...

• fruZ

Välkommen hem bling! Hoppas er underbara resa ger er kraft att orka nu.

LillaD; då måste du fråga gyn en massa, om man har det utan symtom och om de tycker att man borde testa det på alla. Jag har inte palllat att boka tid för det. Har inte ens mailat min doktor fast han säger att jag får. Men med största sannolikhet så är han ändå på semester... Så om din gyn tycker det är värt att testa för det fast man inte har symtom så ska jag ringa KK och tjata om en tid.

• fruZ

Hej Snozie! Kul att se dig! Hoppas att du har hunnit hämta dig lite.

• fruZ

Är det inte så att det är supersvårt att hitta på killnamn, men tjejnamn mycket enklare? Eller är det bara jag (som INTE alls sitter och funderar på såna saker, nähädå!)?

Ikväll är jag ledig -välbehövligt! jobbar varannan natt så imorrn är det dags igen skitjobbigt är det faktiskt. inte alls vad jag vill hålla på med och läskigt och jobbigt och eländigt, men nåt jag måste klara av för att göra det jag vill... Men snart är faktiskt det värsta gjort

Och fördelen är ju att jag glömmer att fundera på när jag har ÄL...

Du är duktig med enheterna LillaD! Det har inte jag varit idag, när man är trött vill man ju äta flöt-mat och ikväll har vi dessutom bakat bullar jag och sambon...

• fruZ

hahaha, LillaD, du är så GAMMAL! men du har verkligen humorn i behåll som tur är!

nu börjar det likna nåt på killnamnsfronten. Hannes och Hugo gillar jag. Men eftersom jag är halvfransk så blir alla namn på H lite konstiga i den delen av släkten...

ja, vi är rätt duktiga på att hitta på saker, ibland iaf, känns oxå som en del av ta en stund i taget-grejen.

nu är han på väg att gå och lägga sig och jag borde egentligen vara vaken 2-3 timmar till. trist! men jag kan ju alltid gå och lägga mig och hålla honom vaken...

so, bye-bye!

• fruZ

Japp, vändtian heter det i uppsala *drömmer mig tillbaka till en bekymmerslös (?) barndom*

Jag har just vaknat efter 12 timmars sömn helt galet, men bra inför 16 timmars nattarbete.

Som Cia sa LillaD, tror inte att det påverkar alls att du bär (men en dramat är ju tuff, så det skulle jag absolut använda, särskilt om du har ett gammalt original hemma). Man ökar ju buktrycken när man bär, men jag är toksäker på att en sammandragen livmoder kan motstå det så att det inte fortplantas in i livmoderhålan.

Lycka till på undersökningar idag!

• fruZ

Det är lite spännande med alla gamla uppsalabor här, tänk om det är nån man känner!

• fruZ

Jag har en kompis som i stort sett heter Kotte, hon har kallats det sen i mellanstadiet, iaf i vårt kompisgäng, men nu har hon väl lite normala vuxna vänner oxå som kallar henne för hennes riktiga namn...

• fruZ

jahapp, det blir väl till att försöka nå fram till gyn på telefon imorrn då...

Sa hon nåt om samband med upprepade missfall?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7