• Franka

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Testade negativt imorse, inte roligt BIM idag så det borde synts nått om jag är gravid.

Ska ändå fortsätta testa fram till måndag, DR B säger att jag ska testa 18:e dagen efter ÄL och om det är neg då ska jag sluta med progesteronet och släppa fram mensen. Nån annan som håller på på samma sätt?

Idun - hur går det med ÄL-testandet?

• Franka

När är det nu Dr B öppnar igen efter sommaren? Var det telefontider den 13e aug och mottagning den 14e, eller var det en vecka senare?

• Franka

Nu kommer massinlägg från Franka
    Jag har alltid motionssimmat och fortsatt med det under graviditeter, alla läkare säger bara att det är så bra och skonsam träning och jag älskar det. Men börjar nu bli lite misstänksam och hittade följande på niomanader.se

?Bada i simhall:
    Dock finns det nya forskningsrapporter kan vara farligt för gravida att bada i simbassänger. Enligt forskarrapporter avger kloret i simbassängerna biprodukter som kan tas upp av gravida som simmar ofta och att halten cancerogena ämnen är så hög att den befaras ligga bakom missfall och missbildningar hos foster.
    Forskningsrapportens (Nieuwenhuijsen) resultat anses dock tvetydliga och det finns idag inga allmänna rekommendationer.?

Har googlat lite på Nieuwenhuijsen och hittade bla följande
    www.webmd.com/baby/news/20020408/pool-water-risky-during-pregnancy

Ingenting är bevisat men jag vågar inte ta några risker. Inget mer simmande för mig! Så nu får jag varken yoga, simma eller dricka vin, vad roligt livet känns...

• Franka

Idun 78 skrev 2008-08-08 10:40:19 följande:

Men Franka, allt detta gäller ju bara mellan ÄL och BIM antar jag. Resten av tiden får du väl göra vad du vill? Och varför får du inte dricka vin?
    Fast frågan är om jag vågar få klor i huden även efter ÄL? Och dricka vin vill jag oxå ligga någt med, tror att det är lättare att bli gravid utan alkohål i kroppen. Och OM jag blir gravid är det ju bye bye till allt... Fy vad pessimistisk jag blev, jag som brukar vara glad och positiv!

Jag får jämföra med Finnjonna: vad är simförbud mot 6 månader i sängen?! Jag avundas henne inte!
  • Franka
    StoraD skrev 2008-08-08 10:55:10 följande:
    Men är Yoga inte bra? det trodde jag var jättebra!
    Det trodde jag oxå, och så är det om man har normal graviditet. Men Dr B tycker inte att jag ska anstränga mig och få puls, och det får man ju av yoga, hur mjukt det än är. Tyvärr, jag saknar det massor!
  • Franka
    StoraD skrev 2008-08-08 11:05:12 följande:
    men så tråkigt gumman har du slutat med proggen nu eller du testar en dag till?
    Menar du mig eller BP?
    Jag ska fortsätta med prog och test ända till måndag, ty så har Dr B kunngjort
  • Franka

Lilla D - då surar vi ihop idag då Med detta väder blir det ju inte heller roligare...

• Franka
    Krusbär skrev 2008-08-08 13:34:21 följande:
    Ang. yoga så kan jag hålla med om att det kanske inte är någon idé att börja träna yoga i samma veva som man blir gravid. Det jag menade var mer att den som brukar träna yoga i vanliga fall kanske kan fortsätta med det i någon form, i ett lugnare tempo.
    Jag hade oxå hoppats det, men både Dr B och akupunktören jag gick hos avrådde ansträngning och att få puls, och det får jag ju fast jag har yogat i fem år
  • Franka

Senaste veckan har hag börjat känna mig på halsådern lite då och då för att få koll på vad som ger mig hög puls.

Simma bröstsim och cykla i uppförsbacke = snabb puls.
    Promenad och spela Laserdome = låg puls (Var på möhippa i helgen, därav Laserdome, det tillhör inte mina vanliga nöjen )

• Franka
    Krusbär skrev 2008-08-08 13:03:47 följande:
    Cia: Nu såg jag lillen - vilken raring!
    Ligger det foton i Cias galleri? Jag hittar inte!
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7