• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

det står "Om man ska få i sig alla näringsämnen kroppen behöver, utan att gå upp i vikt, finns det inte plats för särskilt mycket läsk, godis, bakverk, glass och snacks" (slv.se)

de har uppenbarligen inte träffat mig...

• StoraD

Om träning står det såhär på slv's hemsida:

Vuxna
    Utöver vanlig daglig rörelse rekommenderas vuxna minst 30 minuters fysisk aktivitet per dag med måttlig och/eller hög intensitet (motsvarande 630 kJ/dag). Aktiviteterna kan sannolikt delas upp i kortare intervaller under dagen, t.ex. i intervaller om 10 minuter. Ytterligare fysisk aktivitet ger ytterligare fördelar och omkring 60 minuter per dag med måttlig och/eller hög intensitet kan behövas för att förebygga viktökning.

vad är "VANLIG daglig rörelse?" den enda rörelse jag gör är när jag sträcker mig efter min påse lakritsnappar...

30 min/dag! ojojoj

• StoraD

mohahaha jag har kapat tråden!!

• StoraD

AH! tillfälligt avbrott, mitt i matchen!

• StoraD

supersöt liten tösabit finessan!! åååh så underbart!

och grattis lycka77! härliga nyheter! och grattis till dig Linan!

håller tummar för vul imorgon trasan! för dig också lilleskuttan!

krusbär, det kunde ha varit jag som skrev det där inlägget... jag har också tappat många vänner och jag har varit mkt ledsen över att de få som vet (en handfull bara) inte ens har frågat hur jag mår utan helt släppt ämnet och låtsats som det regnar men men, det är väl inte lätt att veta vad man ska säga antar jag. Hur är det med influensan idag? och blödningarna? är det bättre?

själv har jag fått jättemkt mensvärk! på dag 13 i cykeln... innan ÄL! varför det?!! kan man få mensvärk INNAN ÄL av pergotime? verkar ju helt orimligt... betyder det att jag inte kommer att få ngn ÄL denna månad? ååh så ledsen jag blir.

• StoraD

hej på er! tack för alla uppmuntrande svar jag brukar ha jättemkt ÄL-värk och detta känns mer som vanlig mensvärk, men det är kanske uppförstorade äggstockar då? är detta farligt Lycka? och jepp jag testar m ÄL-stickor!

krusbär: skönt att du är frisk gumman! och du kan inte klandra dig själv med vännerna, jag har gjort det också och det håller inte... Fokusera istället på det som blivit bättre, jag känner t.ex. att min och min makes (storaH) relation blivit mkt djupare. hoppas du också kan känna så?
    Skönt att blödningarna är avtagande, jag tror det var en mellanblödning, det är inte ovanligt! MEN du, jag hade ju en mellanblödning nu sist, och det visade sig bero på en infektion, kanske ska du kolla upp det för säkerhetsskull? är det infektion så är det ju inga konstigheter utan behandlas m antibiotika.

lycka: jag kryssade inte för land med Bfa-a, jag tror jag ringde och frågade och det var inte möjligt att stå i ngn kö förrän man har ett medgivande (eller det kanske ni redan har?)

• StoraD

krusbär: nä det gör inte jätteont, det är mest att det är mensvärk och inte ÄL-ont som förbryllar mig! men men... kanske är det uppförstorade äggstockar då? det är visst en vanlig biverkning enl. FASS, hoppas det inte är farligt? vet du Lycka?

ja, det kan ju såklart vara en efterblödning från mf också krusbär, du har rätt, det är ju inte så länge sen du fick det där eländiga mf:et...

är det ngn här som går på friskis och svettis utejympa i sin kommun? ska man göra det? jag känner att det är lite töntigt men så kan man ju inte tänka!! enheter idag: 3 clementiner, 1 morot, 7 vindruvor.

• StoraD

hej, jag såg SATC-filmen ikväll! jag tror jag vet vad de irriterade sig på... När Charlotte blev gravid så sa Carrie "men hur är det möjligt?!" och då sa Charlotte "joo för att när man slutar tänka på det så kan man bli gravid, min läkare sa att hon kände till flera barnlösa som blivit gravida när de adopterat" Det irriterade jag mig iaf på! Men annars var filmen trevlig!

mw: du har rätt, jag ska köra lite utejympa i nästa vecka!

a80: heja dig! du måste vara jätteduktig, jag hade lätt headhuntat dig om jag var sjukhuschef!

*springer ut och börjar samla kottar*

• StoraD

hej raringar!

grattis mw till examen! hurra för dig! det är så kul med utbildning, älskar utbildning och att lära mig saker! och sverige är ju så fantastiskt i det att det är gratis att läsa på universitet, hur bra som helst ju! det är inte många delar av världen man kan göra det! faktiskt!

idag jobbar jag inte från mitt kontor i Lund utan jag sitter i Malmö (där jag bor) och jobbar på bibblan. detta så jag ska hinna gå på friskis idag, det enda passet är kl. 17. jag har ganska mkt mensvärk men det ska gå bra o träna ändå, jag tror t.o.m att det är bra att göra det! Jag är mkt imponerad av alla enheter ni åt igår! jag gick ut starkt men kanske FÖR starkt... gick in i väggen och åt en McFeast o co. på kvällen... måttfullhet är A och O känner jag nu. men du BP, jag räknar bönor till det gröna! det är ju jättenyttigt!

*kramar krusbär tillbaks*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7