• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

nä de borde väl inte ändras va? Känns inte så.
    Jag fick med mej min bild hem

• babblar på

hmmm aha säger du det Då kanske de kan ändras???

• babblar på

ring du...man får vara lite knäpp ibland

• babblar på

Jag skulle ta båda samtidigt när jag tog två. Jag tar dem på morgonen med frukost och yoggie för att skona magen. Jag tar dem vid ungefär samma tidpunkt varje gång
    Man ska inte äta tex Ipren när man äter dem har jag för mej men annars vet jag inte.

• babblar på

Idun: åh vad underbart! äntligen ett hjärta...du hade väl heller aldrig fått se nåt innan va? Heja heja Nu går det bra!

Lycka: hoppas att det går bra för dej på tisdag

Hej Lilo !

Lilleskuttan: Härligt redan halvtid! Oj vad tiden går. Håller tummarna för ditt Ul

ego: Jag tvivlar igen på att jag någonsin får barn. För på mej har ju inte DrB:s grejer funkat alls hittills? Det verkar funka på nästan alla härinne direkt. Jag har ju gått där hela året. Och nu fick jag ju bara ta om gamla prover förutom järnet som jag bad dem kolla. Jag vill att det ska funka på mej också! Snälla Jag hoppas att det är så att jag ska ha en T och att det nu går vägen.

• babblar på

Tack Linan och Poppy! Jag ska försöka tänka att det kommer gå

Härligt att du snart är på de sista 100 dagarna Linan!

Poppy: Jag tror det går bra för dej. Det ska det göra nu!

Franka Franka Franka!!! Hur gjorde du med prog. ??? Ska man räkna äldagen och sen vänta 2-3 dagar(räknat med äldagen) och sen ta prog? Berätta gärna hur du gjort

skulle ni våga äta 800 mg folsyra per dag? Det låter lite mycket va? I mina gamla vitaminer var det 600 har jag för mej. Vad jobbigt det blev att ta bort järnet

• babblar på

Lycka och Idun...ni är för söta
    Jag hoppas väldigt mycket på 1T. Om det inte går nu vet jag inte vad jag gör.

Jag är inte med i yahoo tyvärr. Ska nog köpa boken till att börja med ...kul namn på en läkare iaf

Hoppas också att det går bra för Mikes bride

• babblar på

Grattis Stella!!! Nu går det nog bra ska du se.

grattis Bling...synd att du är ledsen. Jag känner också sådär över att bli äldre ...ännu ett år utan barn har gått typ
    Men du screentryckset lät jättekul. Det vill jag också ha!

tack för alla "inte ge upp" Ska försöka att inte göra det

• babblar på

Mammarazzi: hoppas du får jobbet!

Finesssan: Tack! Skönt att Vida mår bättre!

• babblar på

Grattis Poppy!!!!! Härligt

Mwb Grattis på födelsedagen i förskott

Hk: skönt att du mår bättre

Nu vill jag ha en lösning på ett problem jag har
    Jag skulle ju ta bort järnet och äta folsyra och b12. Det var mycket svårare än man kunde tro.
    Rekommenderat ska man äta 2 mikrogram b12 per dag tror jag det var och det enda jag hittat innehåller 1 mg DEt är ju väldigt mycket mer och detta ges till folk med brister. De ligger t.o.m bakom kassan på apoteket men är inte receptbelagda.
    Jag hade itne ens brist sa drB men skulle ta b12 iaf. Men så mycket känns ju itne som om jag ska ta
    Vad har ni ätit för b12?

• babblar på

Hej lillaD! Vad trevligt att se sötis-mcc igen

• babblar på

jag fick Triobe utskrivet av drb(för att jag bad om dem)för att apoteket tyckte att jag skulle ta dem för att jag ville ha allt i samma piller helst.De tyckte även b6 är bra när man är veg. Men 800 mikrogram folsyra låter ju förmycket(ligger på maxdos per dag) så jag struntade i dem och köpte behepan och folsyra. Men behepan innehåller ännu högre doser b12 än triobe såg jag sen.
    Snart skiter jag i alla de där pillerna och tar vitamineral igen
    Det är ju inte så bra att överdosera när man inte behöver

• babblar på

a80: mysigt att lyssna på räkor

cia: hoppas du är okej i de nedre regionerna förresten. Missade det innan

Mwb: ha så kul på resan!
    Jag vet itne om det är dumt att ta förmycket b12 mer än vanligt dumt då De har sagt till mej att förr så var alla vattenlösliga okej att äta men man har fått ta tillbaka det.
    Man ska ha ca 2 mikrogram/dag och det är väl 0.002 mg...och jag skulle nu ta 1 mg då. Lite väl mycket känns det som
    Jag äter inget b12 nu så jag vet itne hur jag ska göra. Börjar känna att jag vill ha b12 och b6 snart iaf ifall det blir en bäbis. Kanske ska ta de vanliga ändå..med järn och allt? Usch vet itne alls

På tal om drömmar...vid ett mf bestämde jag, innan jag skulle sova, att om jag ser bäbisen i drömmen är den okej(hade drömt att det var en pojke nån dag innan) Jag drömde bara att den skrek och skrek men jag kunde aldrig se den. Och det blev ju ett mf också

• babblar på

Lycka: hoppas det blir plus för din del!

idun: jag brukar hålla mej borta från alla ostar för att jag inte vet vad som är vad men man hör ju alltid att det är de opastoriserade som är dumma

ego: jag har börjat må illa väldans ofta de sista dagarna??? Inatt vaknade jag av det. Undra om det är prog elelr folsyran? Har tagit dem lika länge ungefär. Jag brukar inte må illa av prog när jag är gravid och nu har jag ju inte ens kommit till bim och mår illa???(äl i fredags) Folsyran borde man väl inte må illa av väl? Jag brukar ju ta mer men har iofs hört att folk tex mår illa av Mitt val men inte av vitamineral och de innehåller väl ungefär samma.
    Ang. vitaminerna så funderar jag på om man kan ta vitamineral varannan dag och bara folsyra de andra Då får man ju i sej b12,b6 och allt annat varannan dag iaf.

• babblar på

Idun: men få vad irriterande! Jag har varit på 2 apotek och frågat och ingen nämde Femibion Okej 800 folsyra är ju i mesta laget kanske men det innehåller ju iaf lite b12 och så.
    I min journal låg jag över gränsen på folsyra(fast då åt jag vitaminer.Ska nog köpa sådana istället då kasnke. Ska absolut överväga det iaf

Poppy: hoppas att det är en graviditet men jag tror inte jag kan må illa av det än Bim är 2-3dje typ så det är låååångt dit.
    Jag hoppas iaf att jag inte går och mår illa i onödan
    Hur mår du själv då? Mer grötillamående?

linan: hoppas du mår bättre snart

• babblar på

Linan: kul med nyårsbäbis

mikes bride: spännande med utredningen!

idun: jag tror det är proggen men jag har aldrig mått illa av den förr. Jag har ju tagit den 2 graviditeter(från plus) och inte känt det minsta illamående. Första omgången tog jag dessutom dem 3 ggr per dag men kände inget.
    Jag mår väldigt illa till och från och det verkar bli värre dag för dag. Helskumt detta men jag hoppas det betyder nåt bra
    Hur är det för dej nu då? mår du bra och så?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7