• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

grattis Sandra till lilla Arwen! och vilket vackert namn dessutom!

kramar på dig mamarazzi! jag förstår att det känns tungt gumman

hej BP! hur är det med dig, snart börjar det väl närma sig BIM? hur många dagar efter ÄL är det nu?

inga tyska kontakter tyvärr finesssan!

linan, så roligt att allt känns bra!

jaha, ska man jobba nu då...

• StoraD

hej söt-krus! joo jag mår bra, men jag är så trött... det är nog värmen, det är helt vansinnigt varmt verkligen! sitter på stadsbib idag och här är iaf AC! sen är jag kaffesugen... jag vill allra helst inte dricka så mkt kaffe mellan ÄL och BIM men så blir jag alltid så kaffesugen då, förbjuden frukt...

hur är det med dig?

• StoraD

mamarazzi: dels är kaffet dåligt ur fertilitetshänseende, men det ökar också mf-risken
    www.sr.se/cgi-bin/p1/program/artikel.asp&Nyheter=1&artikel=1843850

men ändå dricker jag! dock drack jag inte en droppe sist jag var gravid, men jag fick ju ändå missfall... det första jag gjorde när det var konstaterat var att dricka en stor latte... buhu

lucki: 3 veckor är nog möjligt är jag rädd

• StoraD

poppy, jag älskar kaffe, alltså verkligen! jag dricker max tre koppar/dag, men det är inga små koppar... hurra för dig som ska äl-testa, jag håller tummarna nu då!

ska du också börja testa nu Idun?

Franka - hur är läget med dig vännen?

• StoraD

hej!

mw: oj vilken tur att du gick dit, och skönt att proverna såg bra ut! inte minst var det mkt positivt med heparinbehandling! jobbigt med cystan men den försvinner ju med tiden!

poppy: jag säger som finesssan, uvi kan ta sig märkliga uttryck, det finns tester på apoteket om minnet inte sviker mig, så det kan vara en idé att testa?

cia: så häftigt med avgjutning, jag har aldrig sett ngt sånt, vilken idé!

idun: lycka till med äl-testadet! och du med poppy!

krusbär: det är nog ingen fara alls med lite kyla ibland tror jag! i synnerhet inte i denna värme!

kramar darlings!

• StoraD

hej! nä du mamarazzi, jag dricker kaffe mot bättre vetande! sitter just nu och sörplar på en god kopp kaffe! jobbigt med kliet, har du testat den receptfria behandlingen? det finns väl flera olika varianter? (men man ska inte använda det för länge, för med apotekspersonalen).

• StoraD

men åh snozie, jag förstår att du är ledsen gumman det är så stressigt och jobbigt att vara orolig ständigt. ska du inte på ett lugnande vul snart? kram kram kram på dig

• StoraD

så jobbigt snozie! nu vet jag att DrB brukar säga att "symptom" är en mkt dålig indikation på om man är gravid eller inte, de kommer och går och det är helt naturligt. men i vår sits förknippas det bara med en sak, men det måste inte alls vara så gumman!!!

jag håller tummarna för dig, och om du inte vill göra ett vul så får du bara försöka stänga av och låtsas som att du inte är gravid, det brukar jag göra. jag pratar inte om det alls utan låtsas som det inte finns...

• StoraD

Iduns alternativ lät mkt sundare känner jag nu, försök o göra ett vul, även om det inte är en garanti så kan det lugna lite kanske?

• StoraD

jamen det låter ju bra finesssan, nu hoppas vi på bra resultat raring!

Bling: ååh så tråkigt att höra att du är så ledsen, men det är inte konstigt. skönt dock att ni har en plan nu framöver. kramar på dig

krusbär, vad fick du för rekommendationer av din akupunktör? det jag fick var att undvika kaffe, alkohol och mjölkprodukter. Sen skulle jag äta varm mat (inte typ sallader) och hålla mig varm, dricka varmt osv. Men detta gjorde jag redan eftersom jag följer ayurvedisk kost (förutom kaffe, och alkohol... oj jag är nog inte så bra på det där ändå). Det kan du läsa om här vid intresse!
    www.whatreallyworks.co.uk/start/AyurvedicZone.asp
    så jag äter mkt mandlar och har köpt te med shatavari i! (notera att sidan heter "what really works" det känns väl pålitligt! )

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7