• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

jag slutar BP, de som har PCO får ofta positivt i flera dagar, men vet man att man inte har det så kan man sluta. slösa inte med stickorna! jag är så glad för dig gumman, och nu känns det som att du har en toppenchans denna månad!

• StoraD

a80: skönt att du känner dig rätt stabil vännen, jag förstår hur du tänker, hoppas du får ett bra besked av BM, kanske kan du träffa DrG imorgon och få receptet ändå? och så kanske (beroende på vad han säger) avvakta och börja ta den om ett par dagar om blödningen avtar. kramar

grattis cia! när är BF nu igen?

tack BP

• StoraD
    fruZ skrev 2008-07-24 10:08:27 följande:
    Tänker nu att vi borde ha väntat och undvikit graviditet under semestern, men det är ju så svårt att tänka så i ÄL-tider.
    ja det där är lättare sagt än gjort, jag hade inte heller kunnat vänta! hoppas de ringer snart från kk gumman!
  • StoraD

hej på er tjejer!

a80: jamen det var ju så bra besked som du kunde få, jag håller tummarna vännen!

Hella: hoppas du har det bra på semestern, när var nu vul?

mamrazzi och BP - nu är det er två vi hoppas på härnäst!

poppy: hoppas du har det bra också raring!

nenne: välkommen hit och jag beklagar dina mf... Öresundskliniken i Malmö antar jag? jag bor också i Malmö och jag har gjort min mf-utredning på RMC, jag har kontakt med en läkare som också forskar på upprepade mf (i samma team som a80's läkare) som jag är jätteglad för, så om du vill kan jag förmedla kontaktuppgifter, även om jag säkert tror att Dr Christiansen är strålande!

ojojoj tänk att det snart är dags magis! hoppas massagen var bra raring!

lycka, många kramar på dig raring... tänk också på att du är helt ung. min mamma fick bar barn vid 44 år, så då har du 13 år på dig.

kram kram

• StoraD

hej på er raringar! jag har varit hos mina föräldrar så jag har inte hunnit skriva, men jag har tittat till er och jag hoppas att ni har det bra! imorgon ska jag tillbaka till jobb och mitt sedvanliga fl-häng kommer att återupptas, då ska jag skriva mer till var och en! kram

• StoraD

cia: jag var bara uppe torsd-månd för bröllopet, så det var för ont om tid vännen! annars hade jag jättegärna setts. det var mina enda lediga dagar i sommar så det kändes lyxigt och bra!

DND: oj, du verkar ha det så jobbigt och se allting så svart kanske borde du gå och prata med någon?

tack söta HK!! vad skönt att din semester varit välgörande raring! hur är det med dig annars? har mensen kommit? hur menar du att den uteblivit? vilken dag i cykeln är du på? Iväg till gyn och få pergo eller puregon, då får du ÄL och mens, inga konstigheter! och okvinnlig?! nämen så kan du inte tänka söta du! mens är inte kvinnligt, det är ett nödvändigt ont som kommer med att vara kvinna.

Idun: det lät onekligen som ett migränanfall det där! det finns receptfri medicin på apoteket numera, kanske ska du köpa hem så du har det. jag får ibland migrän i samband med övrigt pms-elände. som grädde på moset!

Grynet: jag vet inte om det är farligt att pilla på tappen, men det kan ju orsaka infektioner och det är ju aldrig bra. jag har själv aldrig gjort det dock.

krusbär: lycka till hos quintela idag! skriv och berätta hur det går? och hur är det annars?

poppy: snart ska du till gyn! gött! hur går det med skrivandet?

snozie: hoppas illamåendet släpper med lergigan

mamarazzi: hoppas svampeländet släpper, annars har jag hört att man kan badda med lite naturell yoghurt för att lindra besvären o kliandet tillfälligt.

mw: puss på dig raring! hur mår du!

hej till nygravida a80 och Hella! hoppas ni mår bra!

Magis: tänker på dig lite särskilt!

finessan: hur är lill-Vidas mage?

SLUTLIGEN: tankens kraft tror jag inte ett ögonblick på, det är bara någonting man sagt till kvinnor för att skuldbelägga + att det inte har forskats tillräckligt länge på detta att det fortfarande finns en stor andel 'oförklarligt barnlösa'.

Dessutom har forskning visat att kvinnors sjukdomstillstånd i större utsträckning anses vara psykiskt betingande ("du är bara trött/stressad/hysterika"), att exempel i läkarutbildningen till 80% utgår från män och att man missat sådant som hjärtinfarkter bland kvinnor eftersom just forskning enbart fokuserat på MÄN (därmed har man inte insett att kvinnor och män har olika symptom på ovannämnda sjukdom).
    www.fas.forskning.se/fas_templates/page____1147.aspx ni kan läsa här om bristen på genusperspektiv i vården.

Man skulle ju aldrig säga till mannen i förhållandet att han ska slappna av!! slappna aaav så blir simmarna snabbare och fler... men när kvinnor är sjuka, eller ngt biologiskt är fel - då ska de bara sluta vara hysteriska fruntimmer och bara slappna av.

• StoraD

hej, jag har inte varit sjukskriven alls mamarazzi... vidare har det blivit svårare med sjukskrivningar så jag vet inte om barnlöshetsproblematik och sorg i samband med det är grund för sjukskrivning: Men det är säkert olika mellan landsting och FK i olika delar av landet! jag kan inte råda dig vännen, kanske kan du gå ner på deltid en tid? tack för dina snälla ord!

oh nu ser jag krusbär, förlåt, jag missade det! låter som att det gick bra iaf!
    hur är det nu? försöker ni eller har ni ett uppehåll?

tack Idun!

EMND skrev 2008-07-29 12:11:17 följande:
    Prata med någon, tja...vem då alla har semester..
    ja, de har semester NU ja, men inte för evigt... vi är ju snart inne i augusti, och på de flesta ställen finns möjlighet till tidsbokning även under semestern. Kanske kan du höra med RMC om de har en kurator? eller så kontakta ngn som arbetar med KBT, Cia vet jag t.ex. har goda erfarenheter från det! K

an du inte försöka undvika gravida + småttingar under din resterande semester? är man ledsen p.g.a svårigheter att få barn - så MÅSTE man faktiskt inte umgås med gravida och småbarnsföräldrar... jag undviker dem i perioder när jag mår dåligt. otrevligt? kanske, men det skiter jag i, ibland måste man tänka på sitt välmående också, och riktiga vänner förstår det!

kram
  • StoraD

nämen så tråkigt finesssan har ni börjat med att utesluta mjölk ur din kost? eller vad gäller nu?

hej söta mw! håller tummarna imorgon! (och joo kromosomtestet tog ett tag för oss också, 3 veckor tror jag). knepigt med mensen, vilken cykeldag är du på?

• StoraD

krusbär: ja just det! klokt med uppehåll tror jag! min läkare DrM är en mkt varm förespråkare för det också... 2 normala cykler var hans råd. Jo, vi försöker, det var 10 månader sen mitt senaste missfall nu och jag tar pergo, och är på min andra pergokur nu.

jodå poppy: mkt sakta framåt kan man väl säga... jag måste verkligen få upp tempot nu känner jag! bra med deadline i september, utan deadlines blir det ännu mindre gjort!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7