• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Acantha: Känner precis som du att jag aldrig igen kommer att kunna glädjas fullt ut till ett + Sorgligt men sant och inte konstigt när man haft många missfall.

Själv sitter jag och väntar på mensen ska komma efter mitt senaste missfall. Verkar ju aldrig komma bara för det.
    Tog sista dagens medicin för min bakteriella vaginos igår och nu vet jag inte om jag borde testa mig igen för att se om det verkligen är borta... Vet inte om jag orkar bry mig. Fy vad illa det låter.

• mamarazzi

lillaD: Men om bm sa det så är det klart att du kan ta dem. Det är ju så tidigt med så du skulle ju isåfall inte ens veta om det. Ta dem! Jag ångrar vad jag tidigare skrivit till dig!

lucki: Välkommen hit! visst är det skit?! Men här i tråden finns också många som har fått barn och är gravid efter massor med mf så här får man hopp och stöd!! Jag är också ganska ny här och vi hoppas också på ett syskon.

• mamarazzi

Håller med a80 nu! TA DEM! TA DEM! TA DEM!

Ser du hur jag står på ett bord med knuten hand över huvudet och en flagga i andra handen som det står "Mer Dalacin till folket" på?

• mamarazzi

Men du ska ju inte kasta den på MIG! De ska ju upp i dig!
    (oj det kanske var för grovt?! )

• mamarazzi

Dunk. (jag svimmade och slog i golvet)

• mamarazzi
    StoraD skrev 2008-07-09 14:21:15 följande:
    *samvetskval* NÄÄÄ jag måste jobba nu! jag har inte gjort ngt annat idag än googlat på olika varianter av Dalacin + biverkningar + bakteriell vaginos + tidiga missfall. *suck*
    Du ska ha dåligt samvete. Jag låt avsvimmad i flera timmar och kunde inte jobba något alls! Ska skylla på dig om chefen frågar varför jag inte hunnit göra vissa saker! (japp känner igen mg att jag mest googlar runt just nu...)
    fruZ skrev 2008-07-09 14:27:01 följande:
    hahahahah FAN vad roliga ni är! För ett halvår sen satt jag framför datorn för att gråta och älta, nu sitter jag lika ofta och skrattar så sambon undrar vad jag håller på med.
    Ju mer vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans. Ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir!!!
    EMND skrev 2008-07-09 14:39:10 följande:
    Vad gäller Dalacin, jag använde Dalasin lotion för ansiktsakne för ca 15 år sedan. Hmmm vad tiden går...och den flaskan vägde några gram, så den skulle jag inte kasta i huvud på någon :)) hihihi
    Nä just det!! Säg det till lillaD. Man ska inte kasta saker på varandra. (min 2 åriga dotter hade nu sagt: "Man måste dela med sig och vara kompisar mamma."
    Bling1975 skrev 2008-07-09 15:10:03 följande:
    Jag fick just en liten tanke, det är rätt många här som redan har ett underbart litet barn som ni har fått till helt utan hjälp. Har ni andra typer av problem än vi som aldrig har lyckats, eller har något hänt er på vägen?
    Jag har en dotter på 2,5 år och innan henne hade jag ett MA i vecka 12. Då sa man ju att missfallet bara var otur men nu när jag har haft ytterligare 3 st vid syskonförsök så undrar jag om det inte istället är dottern som är ett mirakel. Nu har jag ju visserligen fått reda på att jag har/har haft bakteriell vaginos så kanske det varit boven? Jag har tid till utredning i oktober så vi får se om jag får mer svar då.
    Lycka till med provsvaren på måndag. Jag håller tummarna!!

Ang. skrapning vs. inte skrapnig: Jag har aldrig skrapats med har fått tabletter (cytotec?) vid mina två MA som har startat igång blödningen. Detta tycker jag varit bra för då har jag vetat att blödningen skulle starta inom några dagar bara. Men vid mitt senaste MA vägrade först läkaren att skriva ut dem. "Naturen ska ha sin gång." Jag grät och var helt knäckt och försökte förklara för honom att man ju inte kan leva om man går och väntar på mf i flera veckor. Han var helt oförstående och tillslut blir han upprörd med och säger att jag inte litar på hans läkarkunskaper. Stor suck! Det slutar med att han går med på att skriva ut tabletterna med orden "ja men du ska veta att detta har bara med din psykiska hälsa att göra!" JUST DET!!! vad trött jag blev... och besviken på att läkare inte fattar hur dåligt man mår i dessa lägen.

A80: kul med klännning! Får vi se?

lillaD: Ser nu att det bara är du och jag som är vakna så här dags och är ?flitiga?! God morgon!! (nej kasta inget på mig!!! )
  • mamarazzi

Fasen och banan! Mina svar kom inom citat rutan... Ja ja, ni får läsa inne i den....

• mamarazzi

Hej hej och hallå!!! *vinkar med båda armarna över huvudet och hoppar samtidigt så att ni inte missar mig* Ni skriver ju så mycket så jag hinner inte med och tänkte att nu måste jag hoppa lite iallafall i brist på att jag inte svarat på hela helgen.

Lilla D: fy vad jobbigt.. (sparkar lite på mig själv för att jag inte varit där. Jag kunde ju ha kastat lite mjuka gosedjur på dig eller nått för att pigga upp dig i helgen)

Jag själv fick mens i fredags också men jag hoppades ju på att den skulle komma efter mitt senaste mf. Den var 1 vecka sen så inte mycket att klaga på. Dock var den konstig och jag hade massa klumpar oc blödde massor. Isch! Kanske jag hade rester från förra mf ändå?! Min senaste gyn tyckte att vi skulle vänta med att bli gravida tills utredningen men den är ju inte förren tidigast i oktober så det skiter vi i. *upp till kamp!! jag är diktator över mitt eget liv!!* Ska köra på igen när mensen är över. Om jag får ÄL som vanligt så kommer dock mina föräldrar att vara här på besök i vår lilla sommarstuga då. Ber man dem att gå ut eller vad gör man??

Bling: Tänker på er!

Poppy: Fy bubbland för backen! Så skraj jag hade blivit. Själv har jag i min ungdom lyckats att bli påkörd av en bil samt ramla framför (jag hade tur och hamnade precis vid sidan om) ett tåg när jag både gånger var ute och cyklade. Just nu har jag ingen cykel... det borde nog förbi så!

MizzVictory: Välkommen välkommen! Det är bara att kliva på och joina i skratt och gråt här. Beklagar att de behöver komma hit men det är skönt att ha varandra.

Stäm nu in i vår kamp sång "Ju mer vi är tillsammans tillsammans tillsammans! Ju mer vi är tillsammans desto färre missfall får det bli! Och mina graviditeter är dina graviditeter och mina gravtest är dina gravtest. Ju mer vi är tillsammans desto bättre ägglossning får vi!!!" Bra va?! (Sitter och skrockar och känner mig nöjd över mig själv!)

• mamarazzi

Cia: Oj vi skrev samtidigt. Lycka till imorgon. Jag känner 3 som gjort vändnings försök och det har gått enkelt och bra för alla 3 så jag känner mig inte det minsta orolig för dig.

• mamarazzi

hella73: ÄR DET SANT!!!??? GRATTIS!! Nu håller jag alla tummar jag har!! Hurra!! (gör en lite glädjedans här hemma - hoppas inte det missuppfattas som en regndans för regn vill jag inte ha...)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7