• Snozie

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Bling- Bara kromosom prov på min man med. Bönade och bad om att dom skulle kolla sperman nogrannare men nej. Eftersom jag blev gravid kunde det inte var fel på honom fick jag till svar...?

A80- Vännen, håller tummar och tår. INGEN MENS!

Cia och Magis Snart, snart...bebis bebis... .

NenneN- Välkommen!

• Snozie

a80- Om man inte vill ha 2 äggs tvillingar förstås.?? När jag väntade mina tvillingar trodde läkarna att det var en vecka imellan dom. Enl storlek på UL att dömma...Nu slutade ju den grav tyvärr i mf v 18...men det är en annan historia...

• Snozie

Cia- Jag äter inget annat än 400 mg järn om dagen. För övrigt mår jag super illa från morgon till ca 18:00...Vet ju att det är bra att må illa men vad hjälper det när jag mådde precis lika illa med tvillingarna och dom dog i v14...Vågar inte ens tänka tanken på vad som finns där inne....

Magis- Jag går in i v8 idag...

Kram

• Snozie

a80-Vågar mig på ett GRATTIS... Håller alla tummar att det skall gå bra. Självklart får du lite illamående av mig! Här kommer en hel hög...

• Snozie

NenneN- Har också funderat i dom banorna. Det svåra är om man skulle göra en undersökning på det så lär man nog kanske inte hitta dom som gav upp här på fl. Eller? Om jag en dag tvingas ge upp håller jag mig lååånnnggttt borta från bebisprat tror jag...? Vore intressant att veta...

Jag hörde/läste någon stans att MF bara är samma barn som återkommer vid ett bättre tillfälle.

Eftersom jag varit gravid med tvillingar borde jag få två barn om det stämmer...vi får väll se...

• Snozie

Sandraw- Många stöttande kramar till er nu... ...snart blir det bebis....wihh!

Vist är det skönt att det är varmt, man skall inte klaga. MEN. Det är skilnad på varmt och VARMT...Var på 30 års kalas igår. Fick så klart några ja ha och jasså! Över att dricka alkoholfritt men dom flesta vet vad vi gått igenom så efter att dom förstått att jag INTE kommer att yppa ett ord om anl till min nyktra kväll var dom tysta. Skönt. Mellan dyningar av illamående och en trötthet som skulle kunna fått mig att gå ut i förådet och lägga mig och sova överlevde jag kvällen och kom hem vid 00:00...Med 30 grader i sovrummet och en förtvivlad man som svettades, frustade, stönade, stånkade och svor mådde jag inte spec bättre. Har en katt som är döv och jag vill helst inte att hon går ut på natten. Tror hon satt och gapade i 2 timmar innan vi gav med oss och släpte ut henne. Somnade vid 03:30 för att åter igen vakna vid 06:30 och konstatera att vidöppna fönster och korsdrag inte hjälpt ett skit.
    SÅ för min del får det gärna bli vinter snart! Ja, jag menar det!

kram

• Snozie

Idun- Har själv fått höra det där några gr att sluta tänk på det så kanske det funkar. Det är ungifär som att säga till någon som mist en närstående att inte tänk på det så är du inte ledsen...Öh. Det GÅR INTE! Det är en del i vår proces just ATT tänka på. Varför blir inte jag gravid? Varför får hon en massa barn och inte jag ett enda? Varför, varför...detta ständiga ältande tror jag är nått vi måste igenom. Själv är jag inne på år 3,5 i bebisverkstaden och först det senaste halvåret har jag lärt mig att hantera den oerhörda smärta det innebär att möta/känna/aceptera att andra får barn men inte vi. Om ni bara viste hur elaka tankar som kan cirkulera i ett desperat jag vill bli gravid huvud. Tror att det där som styr oss att vilja få barn är så starkt att det inte är någon ide att kämpa emot. Lär sig att hantera det, det gör man med tiden.

Tittar man på en flock hästar som går på lös betäckning. ( Hingsten betäcker fritt.) Fy va dumma stona kan vara mot varandra! Dom riktigt kan försöka förstöra för den som hingsten visar intresse för. Nu är ju vi tack och lov inga hästar med bara en hingst och fri betäckning...he he...men bakom att vi är intligenta och har ett moraliskt styrt samhälle så finns dessa avunsjuka tankar och fantasier.
    Det tror jag...kram

Grynet- Tror inte att lite pill på tappen är dödligt. Hadde själv en period när jag analyserade tappen flera gr dag. Slutade eftersom jag innsåg att när jag har äl blir jag så ömm i tappen att mr penis knapt kan vara när...så jag kommer aldrig att kunna lura min man. Han VET exakt NÄR det är dax att skuta skarpt.

HK- Tack för grattiset! Jobbigt det där när mensen strular. Hoppas du snart får klarhet i vad det är!

Undrar hur det går för Sandra? Ingen som vet?

Ja magis var är hon?

Hoppas nni har överseende mmed alla mina stavfel...

• Snozie

För övrigt skall meddelas att jag börjar med Lergigan idag! Illamåendet blir bara värre och värre...klarar snart inte röra mig utan att vara helt grön i ansiktet...

Nån som vill ha lite illamående? Här får ni...en stor påse till er alla...!

kramizz

• Snozie

DND- Meningen var ju att jag skulle opereras för att läkarna en gång för alla skall kontrollera villken typ av livmoder jag har. Gjorde en mr röntgen maj 07 som visade att jag har en uterus bicornis. ( Helt delad livmoder som ej går att op.) Nu har dom ändrat sig och vill gå in och se ifall det ändå är ett septum som kan tas bort. Vi får väll se hur det blir? Nu är jag ju gravid. Känns helt puckat att säga det för jag är inne i en jag vägrar tro på att detta kommer att gå vägen fas. Mår verkligen hur dåligt som helst. Därför jag inte är så aktiv i tråden...

kram och GRATTIS Sandra!!!

• Snozie

Skall tillägga att min delning syns välldigt tydligt med vul...

• Snozie

Ja, i tisdags em vet jag att jag stog i duschen och konstaterade att brösten var jätte stora och ömma. Senare på kvällen åkte vi till ett par vänner. När jag kom hem och tog av mig kläderna så var dom borta??? Typ helt BORTA...Sedan dess har jag inte sett röken av några gravid bröst...känns som om någon dragit ur en propp...Mår mycket mindre illa med...Det känns inte alls bra...Vågar inte göra vul. Är så trött på att få svaret att fostret är dött...Och föresten hjälper det inte om den lever heller eftersom jag en gång tidigare fått besked om att allt var så bra.( Med tvillingarna i v 14.) Sedan dog bägge barnen dagarna efter...antar att detta bara är nått jag måste gå igenom.

Är oerhört glad att ni finns. Kram

• Snozie

Jag kör tröst ätar taktiken....middag...glass med äpplepaj...popcorn...melon...daimstut och nu skall jag åka och hämta friterade räkor med sötsur sås...allt innom loppet av 4 timmmar....hm?

• Snozie

Rap...efter fritterade räkor med sötsur sås blev det EN HEL PAKET MED CRABSTICKS...(stavning)? Jag är fortfarande INTE mätt...Vad händer? Har haft matleda i flera veckor och knapt fått i mig en macka. Så nu plötsligt någon form av mat orgie...

Poppy- Jag går in i vecka 9 imorgon?? Hm...

Har någon hört från lilla skuttan?? Hoppas verkligen vul gått bra idag.

Kram till er alla. Puss med föresten

• Snozie

Poppy- Jag har ett super recept mot svamp...Sedan jag började tvätta mina underkläder i 60 grader med förtvätt har jag inte haft svamp...Typ kanske 4 årsedan...! Prova vet ja!

Krusbär- Jag är också värsta djurvännen! Älskar mina djur över allt annat. Här om dagen när vi var hos våra vänner berättade dom om ett vän par som dom känner. Dom hadde en katt som fick flera kulla med kattungar. Tillslut blev dom så trötta på att katten fick kattungar att HAN tog med katten ut i skogen och SLOG IHJÄL DEN! Jag höll fan på att dö...Ser jag människan kommer jag förmodligen att göra mig olycklig! Jävla idiot! Herre gud. Man kan väll omplacera katten. Jag lovar hadde han sagt till sin granne att jag går ut i skogen och slår ihjäl katten så skulle den få ett nytt hem på en minut!! Eller i värsta fall avliva den då! Och hur kan HON hans fru tillåta nått sånt här?? Önskar jag kunde voodoo...

Magis- Håller alla tummar och tår....Det har säkert gått helt super bra!!

Lilla skuttis- Ho Ho...vi är nyf och oroliga här...?

Ego. Idag mår jag bättre...Illamåendet är åter tillbaka med full kraft! Tur jag åt som jag gjorde igår för idag är matledan åter här. Sist vi var hos svärmor komenterade hon att. Hemskt så liten i maten du är? Vi skall på middag dit idag. Undrar om samma påstående kommer igen?

• Snozie

Tjoohhhooo.....mera bebis... ...Super grattis magis! Nu väntar vi på Cia...

• Snozie

Hej hej...länge sedan jag var inne nu! Började jobba i måndags känns SÅ skönt, får jag nått annat att tänka på!

SUPER grattis till Cia!!! . Äntiligen, du som väntat så!!

Grattis till a-80 och bp som är gravida om jag fått med mig allt rätt?

Lilla D- Det där med dåliga vänner är nog nått som dom flesta som har problem med barnafödandet har gått igenom. Man märker verkligen vem som är riktig vänn och vem som inte är det. Själv förlorade jag vännen som var tärna på vårt bröllop. Efter att hon fick barn blev hon helt förändrad. Det dög inte med oss längre eftersom hon hellre ville vara med dom som hadde barn...Kunde ALDIRG tro det om henne! Så jag förstår hur du känner... . Ang pergotime så blev jag mega deppig dom dagarna jag tog pergo...det går över...kram

EGO: Igår gjorde jag det! Köpte ett g-test! Ja skall sanningen fram har jag inte testat mig...Det har kännts lättare så. Inbillade mig att om jag får mf så "vet" jag ju variefall inte att jag faktiskt var gravid...Vet inte om det hade funkat men det har hjälpt mig igenom några veckor variefall. Så igår köpte jag ett CB digital test med text. Allt för att slippa analysera starkt +/-...Det tog inte mer än ca 3 sek så stod det Gravid....Så nu kommer jag inte undan med förnekelse längre...JAG ÄR GRAVID...Illamåendet är lindrigare men finns där hela tiden. Är MYCKET mera hungrig! Går upp kl 05:00 för att hinna äta smörgås och GRÖT...! Idag går vi in i v10...

TACK GODE GUD FÖR JÄRNTABLETTERNA

• Snozie

Mamarazzi- Ja det kan man fråga sig? Hur kunde jag klara det? Det roligaste av allt är att jag under flera år varit totalt besatt av att testa tidigt. Efter mf med tvillingarna testade jag förmodligen över 30 g-test på bara några månader... . Denna gången var jag INTE beredd på att bli gravid efter som jag fått mf v 11 i april. Har annars välldigt trög äl. Om jag inte stimmulerar den med pergo så äl jag kanske 1-2 gr år....Så händer detta....Inte ens ett par månader efter mf får jag spontan äl OCH BLIR GRAVID...så om sanningen skall fram har jag inte vågat testa. Har någon stans hela tiden trott att jag förmodligen efter alla dessa år blivit TOTALT knäpp...

Bp- Fy vad tråkigt. Är verkligen ledsen för din skull...

• Snozie

Linan- grattis till lyckat UL! Hoppas jag med får uppleva det om några veckor..."drömmerr"

Idun- Jag köpte test från testlagret under en period. Höll på att bli galen av dom! Dom visade två streck hela tiden. Jag vet inte om jag har PCOS eftersom läkarna inte kan bestämma sig. Den ena säger att jag har och den andra att jag inte har...Hm. Variefall så köpte jag CB digital och det har ALDRIG visat fel...då slapp jag dessutom analysera strecken. Jag tycker det var värt pengarna även om dom nästan reunerar en...

Lilla söta D- Jag tar inte heller prog denna grav. Blev så besviken på dem sist gång när fostret dog i v6 men jag fick inte mf förren i v11! Pga att prog höll grav vid liv...Den gången jag gick till v18 med tvillingarna tog jag inte heller nån medecin. Alla andra gr jag tagit har jag fått mf. Så min slutsatts var att det inte var prog som spökade för mig. Men jag har en kompis som hade 4 mf och när hon fick prog så gick det hela vägen så det är nog välldit individuellt och man får nog helt enkelt prova sig fram. Känns det rätt att ta tycker jag man skall gör det!

Lycka- jo vist är jag grav. I v10 "super stolt"

Jag borde gå en kurs i stavning...

• Snozie

He he...ja dom reunerar en....."asg"....RUINERAR heter det...sorry för min stavning är verkligen helt kass...

• Snozie

Idun och bling- Förstår er precis! Så många gr jag åkt hem från jobbet och grinat pga kolegor som är gravida eller fått barn. Har verkligen HATAT allt vad gravida och små bebisar heter. Ibland har jag tom önskat att någon annan kunde få uppleva samma smärta som det jag/vi gjort. Taskigt och fruktansvärt elakt att tänka så men det är sanningen. Viljan för oss kvinnor att få barn är så stark så hur man än försöker streta emot hänger det över oss hela tiden som ett stort tungt svart moln... Jag har själv överlevt genom att tänka att mf bara är samma barn som återkommer vid en bättre tidpunkt. Jag har än inte träffat någon som fått mf och sedan inte fått barn...Har ni? Pratade senast med en kolega som berättade att hon förlorat sin son i v35 när hon var ca 22 år. Nu när hon var över 40 fick hon en dotter...Så hon fick barn även om det tog SJJUUUKKKTTT många år!

Jag tror stenhårt på att vi alla kommer att få barn!

Idun- Det stämmer att jag bara tar järntabletter! Helt sjukt stor dos men det verkar ju fungera! Jag tar lergigan vid behov med mot illamåendet...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7