• Bebis igen

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hella: Åh grattis gumman, vad härligt.... ett tickande hjärta är alltid så skönt för själen att se! En sak i taget, o glöm inte att njuta av graviditeten HÄR OCH NU....det räddar en i sin oro emellanåt.

LillaD: Varm livmoder låter som en bra livmoder!

Stella: Har du testat pergo tidigare? Det sägs ju att den sätter ett sjujäkla schwung på ägglossningen....och behandlas du på lucina så är det väl där man kollar om det är för många ägg. Kanske värt att testa det innan IVF?

Linan78: Vet inte om jag hängt med på att du är gravid....vad roligt tjejen! GRATTIS!!
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 26 ♥♥
  • Bebis igen
    Poppy Lee skrev 2008-08-12 08:42:08 följande:
    Skriver ett mega-ego deppinlägg.Gynbesöket idag ställdes in eftersom jag blev kanonmagsjuk igår! Måste vänta tills nästa vecka, jag som bara vill ha det överstökat.+ att det inte blev någon ÄL-stegring idag heller, dag 18. Nu tror jag definitivt inte att det blir ngn ÄL den här månaden heller!+ att min pappa ligger på sjukhus igen Förmodligen en tredje (!) hjärtinfarkt Så jäkla orättvist, han är världens mest hälsosamma människa, smal, vältränad, äter exemplariskt (typ bara fisk, grönsaker och olivolja), röker inte, stressar inte... men har skyhöga blodfetter pga genetisk faktor. SKITSKITSKIT
    BEKLAGAR GUMMAN!!! Usch vad tråkigt.... har själv en pappa som precis genomgått en massa undersökningar och operation. Det är jättejobbigt o tär oerhört på en..... kramar om o hoppas att pappa repar sig snart.
  • Bebis igen
    Bling1975 skrev 2008-08-12 09:01:53 följande:
    Poppy - hoppas pappa blir bra igen. Det är så fruktansvärt jobbigt när inte bara en själv är drabbad utan även ens nära och kära. Stor stor kramEgo: En vecka kvar till utredningen, börjar bli lite nervös faktiskt. Vill så gärna att de ska vara bra, men tror ju inte riktigt det. Idag ska mannen till doktorn, hoppas det går bra och att han får lite piller.
    Hoppas oxå det ska gå bra för mannen..... jag har en bekant som var totaldeppig och utmattad. Helt under isen, tappat livet liksom. Han klarade knappt att vara ensam, bara korta stunder. Han fick tabletter och en bra kurator..... det tog ungefär 4 veckor efter han började äta tabletterna att börja bli bättre! Idag är han som en ny människa...han har inte mått såhär på många många år!!

Massa lycka till på utredningen oxå! Kram
  • Bebis igen
    Cia o krabaten skrev 2008-08-12 09:27:52 följande:
    LillaD: Massa kramar. Förstår att det är tungt nu BP: Kanske ett alternativ är att att börja med T vid plus? Så säger ju han i Borås tex!Hella: Grattis till hjärtat!Kan inte Carolina ta över efter DrB då? Om båda jobbat med honom innan? Du kanske ska fråga nästa gång Linan: Härligt att et går framåt!bebis igen: Du med! Jisses vilken fart!Snart har ni också en knarrande liten bebis i famnen
    Ja, det rullar på.... Skrev grattis till dig tidigare i tråden! HÄRLIGT ATT DEN BEBIS ÄNTLIGEN ÄR HÄÄÄR!!!
  • Bebis igen
    babblar på skrev 2008-08-12 09:37:00 följande:
    Idun: jag tror jag upplevde det som att jag var ohungrig första ggn jag åt det men sen har jag varit vrålhungrig hela tiden Lycka till med det sundare livet ! Det dumma är att jag bör börja med T en tid innan ÄL så det kanske blir försent när drB är tillbaka? Men jag bör kanske vila en månad? Fast hinner jag verkligen det? DND: fick du mf med T du med? Jag går ju tyvärr redan hos DrB och det hjälpte ju inte Det gör ju att man får lite panikLillaD: får se vad drB säger..kasnke blir Heparin? Fast nu tvivlar jag på att jag behöver blodförtunnande . Spännande med ayurvedanstella: usch vad tråkigt. Känner igen tänket...förra månaden var jag helt inne på ivf/insemination. Men nu blev jag ju gravid och fick ännu ett mf. Så nu är jag mest inne på ny medecin...eller ingen medecin.Akupunktur har jag inte testat än..det kanske jag borde göra? Linan: tack för det svaret Det gjorde mej glad. Härligt att du kommit så långt!Allt verkar ju bli sämre för mej med T iaf. Vet inget som blivit bättre. Sen kasnke det är så att det är omeprazolen elelr nåt som gör det men jag måste ju äta den för att ens kunna ta TFast tyvärr har jag ju en diagnos Men den kanske inte är det som gör att jag får mf?Poppy: vet inte vad jag ska säga. Du verkar ha det riktigt jobbigt nu. Kram på dej!Men jag hade som sagt ÄL på dag 20Bebis: hej...hur är det med dej? Kräks du än? Är du i v 26 redan Vad härligt bling: hoppas det går bra på utredningencia: hur gick det med sprutorna. Var det jobbigt?
    Gumman, ibland undrar man om det verkligen är så att det ALLA GÅNGER är jättebra med medicinering, får det bara för mig.... Jag menar du får äta omeprazol för att hålla ihop magen för att kunna ta T. Jag menar itne att T är något dåligt men det kanske inte funkar på alla.... Själv så valde jag bort det även fast DrB skrev ut det till mig, mitt TNF alfavärde var 5,2 och får inte va högre än 4. Jag tog bara progesteron från den dagen jag fick plusset. O jag hade haft 3 MF innan.... Har du fått prog utskrivet oxå, inte hängt med riktigt!

Nej jag kräks inte längre...jihooooooooooooooooooooo....slutade i v. 14-15. Sen mådde jag urk till typ v. 21 och sen har det faktiskt blivit bättre o bättre! Har fortfarande illamående dagar men nuså är det bättre! SKÖNT! Ja, det rullar på..... v. 26.... imorn går jag in under 99 dagars strecket!
  • Bebis igen
    fruZ skrev 2008-08-14 16:12:12 följande:
    Puh vilken pärs!Det började med att doktorn kom och hämtade en annan patient kl 15 och sa att hon var en halvtimme sen… Men jag vet ju att det kan bli så och hon är väldigt bra som hade bokat in mig trots redan full mottagning så jag förlåter henne verkligen. Vi försökte lösa korsord, gissa hur bra det gick?!Sen fick vi komma in och göra VULet direkt. Först tyckte jag att det såg helt tomt ut och kände paniken, men sen såg jag en liten klump i ett hörn, med en ballong på och drog slutsatsen att det där fanns inte förra gången. Ett embryo med en gulesäck och i embryot ett litet, litet hjärta som fladdrade!!!!!Och mätningarna stämde precis med förra gången, 7+0 kom vi fram till idag. Och vi är lyckliga och alldeles utpumpade! TACK för era tummar och tankar och för ert fantastiska stöd. Jag är så glad att ha er för nu ser jag ju fram emot 33 veckor (minst!) av ångest…
    Vad hääärligt!! Grattis till ett litet fladdrande hjärta.... underbart! Minns vår bebis hjärta första gången jag såg det....var alldeles tårögd så jag fick försöka torka bort fort så jag liksom hann o se pumpandet!

Ja, vi är många som vet vilken oro man bär på.... min oro är ju inte över än fast jag är i v. 27 snart, den byter nog bara skepnad varefter tiden går...

kramar till er, o grattis igen!
  • Bebis igen
    StoraD skrev 2008-08-17 23:59:57 följande:
    hej på er! Ibland plågar jag mig själv genom att gå in under 'planera barn'-sidorna, där kan man läsa om "89-or som ska starta upp bebisverkstan" och "iih är det ett plus, snälla hjälp mig se!!!!!!!" Idag läste jag att muntorrhet är ett symptom: helst före BIM... Och folk är ju galet skengravida, "jag kände mig lite yr veckan efter ÄL är jag gravid??" eller "jag är lite febrig och matt, är det symptomer?" "jag har inga symptomer, är inga symptomer och symptomer?" (ok den sista hittade jag på, men symptomer låter så himla roligt)För ett tag sen så läste jag om någon som kände någon som TAPPAT sin livmodertapp eftersom hon pillade för mkt på den. Och eftersom hon tappat den - kunde hon inte få barn Fan. Munntorrhets-kvinnan kommer säkert att plussa, hon är född 1986 och har redan 2 barn. Sen kommer hon säga till andra att det är bara att slappna aaaav, tänk på annat och så kommer munntorrheten snart. tihi. styrkekramar, eller kjamar. *kräks*
    Hahaha, PRECIIIIIS SÅDÄR är det!! Det är dom vi pratat om förut..... hmm, vänta nu, minns inte vad vi kallade dom då! Men jag kallar dom för "gliiiida på en räkmacka graviditeter!"
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 27 ♥♥
  • Bebis igen

IDUN, grattis till ett härligt plus! Den känslan är sjukt härlig....

A80: Oh usch vilken mardröm.... men grattis till jättestor räka!!! VA? Åh va härligt....

Finessan: Så hade jag det oxå med min första grabb, han va helt sne.... fick lägga gosedjur o sånt på "fel" sida + att vi fick vända huvudet åt honom när han sov.

♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 28 ♥♥
  • Bebis igen
    IDUN: Jag blödde ju oxå i början av denna graviditet..... Jag var helt knäckt o trodde de var kört. Jag har fått för mig att tjejer som haft upprepade MF kanske är lite mer lättblödliga (fel stavat?)

Nu håller vi alla tummar i världen att de var en sån blödning jag hade i början..... skönt att det avtagit!!! KRAM
    ♥♥ Thedde -96 ♥♥ Elliot -98 ♥♥ 3 MF, lillebror i magen v. 28 ♥♥
  • Bebis igen

Kikar in till er o kollar hur det går för alla??

Fick ett litet inlägg på min GB av Cia...TACK GUMMAN!

Har inte glömt den här tråden men kan ärligt säga att jag ibland känner mig dum att skriva eftersom jag äntligen är gravid och kommit ända till v. 30! Jag bär fortfarande på en stor oro och tror väl inte på det här förrän han ligger där på mitt bröst. Dock så måste man ju liksom "orka" vara gravid och våga tro på det..... som min man säger: "Du måste våga tänka positivt nångång.... man måste våga tro på det.... du vet hur långt man kan komma på positiva tankar!"

Jag känner att jag led så fruktansvärt av mina missfall o kunde ibland känna hat gentemot dom som lyckades.... är väl rädd att ni känner så för mig. Vet inte, är väl gravid o jäkligt känlsig o blödig när det gäller alllt....

Ja, det var lite hur jag känner..... hoppas ingen tar illa upp, det är inte min mening, ville bara vädra av mig lite...

KRAM TILL ER ALLA!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, lillebror i magen v. 30 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bebis igen
    TACK FÖR VÄRMANDE ORD!!! Då tänker jag våga vara här lite mer nu....

A80: Vilken jäkla sköterska, blir så trött.... Ibland undrar man om dom tror att man legat bakom en sten o inte fattar nånting själv!!! Gumman, finns det nån MVC/Gyn/Husläkarmottagning eller liknande att få jourtider på?? Förstår att du inte vill gå vart som helst heller!! Åh hjärtat... kramar om!
  • Bebis igen
    fruZ skrev 2008-09-09 13:41:24 följande:
    Jag orkar inte ringa runt. Orkar inte dra historien om och om igen. Tror jag försöker klara mig till imorrn. I värsta fall får jag väl ta med mig nån till akuten ikväll. Just nu är alla jag känner på jobbet.
    Förstår gumman, vet exakt hur du känner!! Men det låter väl som en bra plan..... håller alla tummar!
  • Bebis igen

Kikar in o grattar till lyckade VUL/UL och

♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, lillebror i magen v. 32 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7