• hella73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej! Har överlycklig upptäckt att vi kan utnyttja grannhusets trådlösa internetFörvånad

Grattis lillskuttan och BI till lyckat vul/ul!

Välkommen hem till Svecia Bling!

Hoppas på plus Acantha!

LillaD, tror inte jag skulle ta medicinen om det står så. Jag hoppas ju så på ett plus snart!

Har nog inte skrivit att jag sjukskrivit mig hela den här veckan. Har ju haft 5 panikångest-attacker senaste tiden och 2 av dem på jobbet.
    Rädslan att få dessa attacker bland folk känns jättejobbig.
    Det var därför vi bestämde att åka till Gotland en vecka tidigare för att jag skulle få vila. Kuratorn jag träffade trodde att jag kunde lida av post-traumatiskt stressyndrom.
    Ska gå och prata med kurator på både vc och kommunhälsan när jag kommer hem.
    Det är iaf rätt lungt och skönt här. Sitter i ett gammalt kalkstenshus ute på en hed, så jag ska inte klaga.

• hella73

lillaD, jag försöker allt jag kan att inte känna efter.
    Har bara väldigt svullen mage, yrsel, spända bröst ocg sura uppstötningarFlört

Men med min tur så är det väl bara mensen som är i antågande.

Den svullna magen kan iofs bero på att bajstanken här på landet är fullFörvånad så vi måste gå till grannen och låna toa, rätt jobbigt när man redan har problemmage.

Sitter nu och väntar på att den efterlängtade tankbilen ska dyka upp, roligare kan man ha.

Ursäkta skitsnacket, men detta är just nu ett stort problem för migFlört

• hella73

lillaD, har glömt att packa ner gravtestFörvånad och här är apoteket stängt på söndagar. Ingen mens än iaf, så testar kanske imorgon.

Tråkigt att mensen kom gummanLedsen *Kramar*

• hella73
    SkrattandeJAG HAR PLUSSAT!!!Skrattande

Tror inte att det är sant, har kollat stickan 150 ggr på en halvtimme. Shit, trodde innte detta skulle kunna inträffa igen! Har inte haft plus sen oktober.
    Är jätteglad och livrädd på samma gång!
  • hella73

Ja, jag knaprar mina hjärtan och ligger med rumpan i vädret full med proggisar varje dagFlört

Det känns så overkligt, jag hade nässtan gett upp hoppet om ett nytt plus.

• hella73

Ja Odd, den här gången ska det gå bra! Nu ska jag sätta mig i en solstol och titta på när sambon grillar.
    Drickandes juice istället för rosé!Flört

• hella73

Har precis berättat för min svärmor, det är svårt med hemligheter för vi bor så tätt här. Hon blev så himla glad och rörd så tårarna trillade. Tänker nog vänta med att berätta, utom de närmaste.
    Shit, kom att tänka på att jag måste kontakta gyn eller kk här på Gotland för vul. Kan inte gå omkring 4 veckor utan att veta om det ser bra ut.Fundersam
    TACK alla sötisar för era gratulationerKyss

• hella73

God morgon, har sovit som en stock minst 8 timmar.

Grattis Snozie!

Hoppas så att den lill* stannar kvar nu. Läskigt med blödningen.

Jag gjorde en spolning nu nder våren en sk hysterosalsonografi. Jag tyckte det gjorde rätt ont, mest när de kuffade ballongen på katetern. Fick dock ingen antibiotika.

Har lyckats få en vul-tid på Visby lasarett nästa tisdag. Det känns fortfarande overkligt och jag känner att jag inte riktigt kan glädjas fullt ut.
    Den här jäkla oron har satt sina klor i mig även denna gång. Springer på toa hela tiden och kollar trosorna. Proggisarna gör sitt till med att öka oron eftersom det ofta känns som det börjar rinna.
    Är mkt labil, sprang igår morse runt och skrek åt alla vid frukosten. Min stackars svärmor sa att hon bara ville försöka sätta sig in i min situation och jag skrek att det kan ingen som inte har förlorat fem barn.

• hella73

''Hoppas så att den lill* stannar kvar nu. Läskigt med blödningen.''

Hälsningen skulle ju var till dej Lilleskuttan! Hållar tummarna att allt är bra när du träffar din läkare.

• hella73

Halloj!
    Har varit utan uppkoppling i en veckas tid, verkligen urjobbigt.
    Men kanske nyttigt att försöka komma tillrätta med sin fl-abstinens.
    Var på vul i tisdags och där fanns en liten invånare som liknade en pytteliten ostbåge :) Det var dock för tidigt att se hjärtat men läkaren tyckte att hon kunde se att det "blippade" några gåmger och att det var på g. Är idag i v 5+5.

Grattis a80, håller tummarna nu!

• hella73
    GRATTIS Magis till eran lilla flicka! Så himla underbart!
  • hella73

BP, grattis till plus!Glad Hoppas det blir starkare och att blödningar avtar.

• hella73

Hallå! Tillbaka till Uppsala igen efter 5 lugna sköna veckor på Gotland.
    Har varit på vul idag och en delseger är vunnen; vi såg ETT LITET HJÄRTA SLÅ!
    Fick också ett prel. bf-datum, den 19/3-09.
    Var på Carolina-mottagningen här i stan och min läkare dr sikström hade jobbat med dr B så han bad mig att hälsa honom så gott.
    Han lät positiv och intresserad till vad dr B hade  ställt för diagnos och hans ordinationer, han ville också gärna se alla provsvar för att han tyckte det var så intressant.
    Han var dessutom villig att skriva ut både T och Prog.Glad
    Han kollade mina thyroidea-provsvar från Visby lasarett och tyckte jag skulle öka Levaxin-dosen med 50%.
    Fick ny tid för vul 25/8!

• hella73

Tack! Är i v 8 + 1. Nästa mål är att komma till v 12, något jag aldrig upplevt tidigare.
    Har varit som en zombie senaste veckorna och har mest sovit och kräkts upp till 15ggr/dag. Som jag mår nu så blir jag sjukskriven den här veckan iaf.

Bp, läste om ditt mf och blev så ledsenLedsen. Hoppas blödningar är över snart så att du kan blicka framåt.

lillaD, skitmensSkrikandes. Har förstått att du varit väldigt deppig, hoppas det är bättre nu gumman.

• hella73

Hejsan!
    Har idag varit hos min husläkare för mitt kraftiga illamående, yrsel och trötthet. Är medveten om att detta är normalt vid graviditet men oftast i lindrigare form.
    Det känns så fel att klaga också när jag har väntat så länge. Men min sambo och andra i min närhet har fått mej att förstå att jag inte klarar att jobba just nu och att jag måste lyssna på min kropp.
    Läkaren blev orolig över mina salthalter och jag ska tillbaka för provtagning av elektrolyter och levervärden imorgon. Blev fortsatt sjukskriven till 30/8.
    Sen ringde mvc och sa att min tid för inskrivning imorgon blivit flyttad till nästa vecka. Det ser jag som ett oturstecken, alla mina mf har skett veckan innan inskrivning.

Kramar till alla!

• hella73

Hallå i tråden, det var ett tag sen!

a80, hoppas det inte är någon fara med räkan. Se till att hålla dig stilla så inte blödningarna tilltar igen. Det är ju som sagt inte helt ovanligt att blöda under grav. Men förstår verligen din oro. *Kram*

Har själv mått väldigt dåligt, dels mitt kraftiga illamående som nu börjat avta något och dels psykiskt med missfalls-mardrömmar nästan varje natt.
    Har känt mig väldigt låg och en föklaring till det förutom all ångest är att mitt TSH legat för högt. Har fått justera Levaxindosen 2ggr och tar prover var 4:e vecka nu.
    Är fortfarande sjukskriven, men ska troligtvis börja jobba igen den 23/9.

Blev inskriven på spec. mvc i måndags och läkaren där ville sjukskriva mig 50%.
    Fick dessutom göra mitt första utanpå-UL och fick se en underbar liten varelse med uppnäsa.
    Är i v 13 nu (12+3) enligt mina beräkningar, men enligt UL i måndags v 12+6.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7